JP PUTEVI BRČKO, BRČKO DISTRIKT BIH
DRAGAN MARINKOVIĆ, DIREKTOR JP „PUTEVI BRČKO“, BRČKO DISTRIKT BIH:
REALIZUJEMO
NAJZNAČAJNIJI REGIONALNI INVESTICIONI PROJEKAT
Tekst Rašid Hakić
Fotografije JP PUTEVI BRČKO
Na području Brčko distrikta postojeću putnu infrastrukturu čini oko 870 kilometara puteva i ulica, od čega 580 kilometara asfaltnih i 290 kilometara makadamskih puteva. Osamdesetpet kilometara su gradske saobraćajnice i to najvećim dijelom gradske ulice i bulevari, sa izuzetno frekventnim saobraćajem, kojeg osim tranzitnih, čini i 25 hiljada motornih vozila registrovanih na području ove lokalne zajednice.
Time je i održavanje saobraćajnica itekako bitna aktivnost koju realizuje, prije nekoliko godina osnovano, Javno preduzeće „Putevi Brčko“.
Šta je obilježilo dosadašnji period rada, koje su trenutno težišne aktivnosti i šta su dugoročno definisani zadaci, s ciljem što kvalitetnijeg odgovora na općedruštvene potrebe, na pitanja je odgovorio Dragan Marinković, prvi čovjek menadžmenta ovog privrednog subjekta.
BH BUSINESS MAGAZINE:
Gospodine Marinković, šta je prethodilo, kada je osnovano i šta su osnovni elementi misije i vizije Javnog preduzeća “Putevi Brčko“ ?
D. MARINKOVIĆ:
Prvi Uslov Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD-a) za dobijanje kredita za izgradnju Obilaznice bilo je formiranje nezavisnog pravnog entiteta. Shodno tome, Javno preduzeće „Putevi Brčko“ osnovano je 8. augusta 2012. godine Odlukom Skupštine Brčko distrikta BiH, a u julu 2013. godine Skupština Distrikta dala je saglasnost na prijedlog Statuta Preduzeća, osnovnog akta kojim su definisane osnovne karakteristike Preduzeća, od naziva i sjedišta pa sve do povećanja osnovnog kapitala i raspodjele dobiti.
Misija Preduzeća je da omogući na održiv način, sigurno i efikasno kretanje ljudi i roba, razvojem, popravljanjem i održavanjem putne mreže sa svim njenim komponentama u Brčko distriktu BiH, a viziju predstavlja siguran i efikasan sistem i mreža puteva u Distriktu, koji zadovoljavaju potrebe svih građana i korisnika puteva.
ORGANIZACIJA RADA PO NAJVEĆIM STANDARDIMA
BH BUSINESS MAGAZINE:
Šta čini infrastrukturne i tehničke kapacitete Preduzeća i u kojoj mjeri, sa raspoloživom opremom adekvatno odgovaraju izvršenju radnih zadataka?
D. MARINKOVIĆ:
Preduzeća je organizovano u četiri sektora, sa zaduženjima i nadležnostima i to:
– Sektor za realizaciju projekta obilaznice i druge kapitalne projekte, zadužen je za izgradnju obilaznice, projekata finansiranih od strane međunarodnih finansijskih institucija, međunarodnih banaka i za realizaciju kapitalnih projekata koje mu povjeri Osnivač.
– Sektor za održavanje puteva, putnih objekata i signalizacije, zadužen je za održavanje puteva, uključujući ljetno i zimsko održavanje, te rehabilitaciju puteva. Obavlja i poslove regulacije saobraćaja na javnim putevima u saradnji sa institucijama Distrikta.
– Sektor za izdavanje dozvola, saglasnosti i parkiranje je zadužen za izdavanje dozvola i saglasnosti koje mu osnivač povjeri, kao i za upravljanje parkinzima na javnim parking površinama.
– Sektor za finansijske, pravne i opšte poslove, zadužen je i odgovoran za finansije i računovodstvo preduzeća, otplatu kredita, sve pravne poslove, procedure javnih nabavki, dokumentaciju preduzeća i administrativnu podršku svim sektorima u Preduzeću.
Preduzeće posjeduje informatičku opremu, koja obučenim visokoobrazovanim kadrovima, obezbjeđuje efikasnost u relizaciji savremenog pristupa poslovnom upravljanju, planiranju, organizovanju i kontroli procesa u Preduzeću.
BH BUSINESS MAGAZINE:
Koliko je zaposlenika radno angažovano i kakva je kadrovska struktura, odnosno obrazovni profil uposlenih ?
D. MARINKOVIĆ:
U Preduzeću su zaposlena 24 radnika, od čega 18 sa visokom i 6 sa srednjom stručnom spremom. Menadžment preduzeća čine Direktor preduzeća i dva zamjenika direktora, a Upravni odbor se sastoji od 5 članova. Obrazovni profili zaposlenih su građevinske, saobraćajne, informatičke, pravne i ekonomske struke.
U cilju realizacije planskih zadataka u narednoj godini, Preduzeće će uposliti određeni broj stručnih lica iz oblasti ekologije, zaštite na radu, prava i ekonomije, kao i radno osoblje za naplatu parkinga.
Sva zapošljavanja u Brčko distriktu BiH zasnovana su na sistemu 4:4:2 koji treba da zadovoljava nacionalnu zastupljenost stanovništva, a Preduzeće striktno poštuje kako ovu tako i rodno- pravnu zastupljenost. U Preduzeću je zaposleno 11 osoba ženskog pola.
BH BUSINESS MAGAZINE:
Šta su najvažniji sistemi upravljanja u Preduzeću ?
D. MARINKOVIĆ: Najvažniji sistemi upravljanja su:
– Upravljanje poslovima i organizacionim aktivnostima – po sektorima;
– Upravljanje ljudskim resursima – stručna usavršavanja;
– Operativno upravljanje – upravljanje uslugama i radovima (Ugovori zasnovani na bazi dobrog izvršenje posla – PBMC i javno privatnom partnerstvu – JPP);
– Upravljanje marketingom – upoznavanje javnosti o svim aktivnostima Preduzeća;
– Finansijsko upravljanje i kontrola – FUK, menadžment, Upravni odbor, osnivač;
– Upravljanje informacionim tehnologijama – softveri i baze podataka;
– Korporativno upravljanje – javnim sredstvima na osnovama slobodnog tržišta i transparentnosti;
– Upravljanje ugovorima – samonadzirući ugovori – PBMC, te
– Upravljanje prihodima – izvori finansiranja i godišnji finansijski planovi.
BITAN FAKTOR ODRŽIVOG RAZVOJA
BH BUSINESS MAGAZINE:
Koja je strateška uloga JP „Putevi Brčko“ u mikro okruženju ?
D. MARINKOVIĆ:
Strateška uloga Preduzeća je da obezbijedi sistem putne mreže za bezbijedan i efikasan saobraćaj vozila i pješaka, kao i da doprinese održivom razvoju Distrikta preko održavanja, funkcionisanja i unapređenja putne mreže, kao podršku Vladi Brčko distrikta BiH i njenim integrisanim politikama za upravljanje saobraćajem.
Preduzeće je osnovano sa ciljem obavljanja djelatnosti od opšteg interesa za građane Distrikta, a to se posebno odnosi na :
– Upravljanje održavanjem i zaštitom puteva i putne infrastrukture u Distriktu prema važećim normativnim aktima,
– Izgradnju obilaznice oko Brčkog ,
– Sanaciju ulica, puteva i putnih objekata,
– Održavanje mostova i saobraćajne signalizacije,
– Upravljanje parkinzima u Distriktu,
– Izdavanje dozvola i saglasnosti, povjerenih od strane Osnivača, te
– Unapređenje putne mreže u Distriktu kroz izgradnju, rekonstrikciju, sanaciju i rehabilitaciju puteva, sa ciljem povećanja nivoa efikasnosti, funkcionalnosti i bezbjednosti saobraćaja.
OBILAZNICA- NAJVEĆI REGIONALNI INFRASTRUKTURNI PROJEKAT
BH BUSINESS MAGAZINE:
Koji su osnovni relizovani projekti i kakav je njihov uticaj na poboljšanje putne infrastrukture ?
D. MARINKOVIĆ:
Preduzeće je u proteklom periodu realizovalo zadatke predviđene godišnjim Poslovnim planovima, i na osnovu iskustava za naredni period postavljeni su vrlo ambiciozni zadaci. Od početka rada Preduzeća, krajem 2013. godine, preuzete su ugovorne obaveze od institucija Distrikta na poslovima održavanja i izgradnje puteva.
Jedan od najvažnijih projekata koje je Preduzeće preuzelo i u fazi realizacije je početak izgradnje obilaznice oko Brčkog. Završetak je planiran početkom 2018. godine, čijom izgradnjom će biti rasterećen saobraćaj u gradskim ulicama, što će doprinijeti boljem kvalitetu života u gradu, povoljnije ekološke uslove i smanjene troškove održavanja gradskih ulica.
JP „Putevi Brčko“ se u narednom periodu pozicionira kao jedan od najznačnijih investitora u regiji, naročito poslije potpisivanja Ugovora o podršci kredita za izgradnju obilaznice oko Brčkog u visini od 28,5 miliona eura, koji su potpisali Brčko distrikt BiH i Evropska banka za obnovu i razvoj, u kojem se Preduzeće postavlja kao projektni entitet, što znači da Preduzeće, kao investitor, upravlja izgradnjom i nadzorom obilaznice oko Brčkog. Obilaznica oko Brčkog, dužine 18,68 kilometara, najveći je objekat koji se radi u regiji i najveći objekat na prostoru Brčko distrikta od njegovog osnivanja.
Za cilj ima rasterećenje grada od tranzitnog saobraćaja pravca istok-zapad, magistralni put M14.1 Lončari – Brčko – Bijeljina i pravca sjever – jug magistralni put M1.8 Orašje – Tuzla i regionalni putevi R458 Brčko – Lopare – Simin Han i R460 Brčko – Cerik – Gračanica, jer postojeća putna mreža nije predviđena za taj obim saobraćajnog opterećenja, pa često u gradskim zonama dolazi do saobraćajnog zagušenja, a i povećava troškove održavanja postojeće putne mreže, te loše utiče po okolinu i zdravlje ljudi u gradu.
Cilj Preduzeća je da se obilaznica oko Brčkog izgradi u roku od 30 mjeseci, odnosno do februara 2018. godine.
Model koji uspješno primjenjuje JP „Putevi Brčko“ u implementaciji Projekta obilaznice otvoriće vrata i drugim kapitalnim investicijama na lokalnom i regionalnom nivou i pospješiće sliku regije u pogledu privlačenja stranih ulaganja. Tim više, odgovornost koju nosi Preduzeće je još veća.
U dosadašnjem periodu završena je izrada Glavnog projekta Obilaznice oko grada Brčkog od strane Konzorcijuma „Institut IGH“ d.d. Zagreb i „GEO PUT“ d.o.o. Banja Luka. Izbor konsultanta za nadzor je završen, a odabran je italijansko-francuski konzorcijum SPEA/SAFAGE.
Šesnaestog septembra 2014 godine JP „Putevi Brčko“ je raspisalo tender za nabavku radova na izgradnji obilaznice oko Brčkog, a 12.1.2015. godine poslano je pismo o prihvatanju ponude najpovoljnijem ponuđaču Rubau Construciones SA iz Španije.
Preduzeće je potpisalo Ugovor o Konsultantskim uslugama sa konzorcijumom SPEA/SAFEGE i Ugovor sa Izvođačem Rubau Construciones SA., na što je EBRD je dala saglasnost. Na taj način utvrđena je efektivnost kredita koja je omogućila početak realizacije Projekta Obilaznice. Radovi na izgradnji Obilaznice počeli su 14.9.2015. godine, a sastoje se od početne faze, faze izgradnje i faze praćenja objekta od godinu dana nakon završetka izgradnje i tehničkog prijema objekta.
Na posljetku možemo da tvrdimo da J.P. „Putevi Brčko“ u realizaciji Projekta Obilaznice oko Brčkog postiže zadatu dinamiku, ne zaostaje u ispunjenju uslova i ostvaruje značajan iskorak novim poslovnim modelom i idejama.
Drugi, također važan projekat je realizacija Performance Based Maintenance Contracts ( PBMC) ugovora održavanja puteva u zoni istok.
U proteklom planskom periodu Preduzeće je implementiralo hibridni PBMC ugovor održavanja puteva u zoni istok. Ovaj tip Ugovora zasnovan je na bazi dobrog izvršenja posla i ustaljen je u zemljama Zapadne Evrope. Prednosti su u partnerskoj saradnji Preduzeća i izvođača pri realizaciji zadataka. Dobri rezultati i pozitivna iskustva bili su povod da Preduzeće u narednom periodu planira implementirati potpuni PBMC u zoni istok i hibridni PBMC u zoni zapad.
Primjena PBMC ugovora ima višestruku korist, od kojih su neki već evidentni kod korisnika puteva u vidu kvalitetnijih i sigurnijih puteva sa konzistentnim uslovima za odvijanje saobraćaja i smanjenim troškovima održavanja, te očuvanom vrijednosti putne infrastrukture. Preduzeće je otišlo i korak dalje, gdje je, nakon pozitivnih iskustava na primjeni trogodišnjeg hibridnog PBMC ugovora sastavljen Tender i raspisan javni poziv za primjenu total-PBMC ugovora. Kao i za prethodni, tako i za naredne total-PBMC ugovore Preduzeće će, prije dostavljanja ponuda, organizovati obuku zainteresovanih ponuđača kako bi na najbolji način mogli odgovoriti zahtjevima Tendera.
Tako će se na najbolji način potencijalni izvođači i šira javnost upoznati sa zahtjevima investitora u pogledu ljetnog i zimskog održavanja, te o pravima i obavezama koja proističu iz ovakve vrste ugovora. Preduzeće je u proteklom periodu izvršilo sanaciju većeg broja ulica u gradu sredstvima iz dobiti, u skladu sa normativnim aktima i zbog pozitivnih efekata iste aktivnosti planirane su u narednom periodu.
Cilj Preduzeća je da vrši pojačano održavanje ulica sukcesivno po prilivu sredstava, sa planom djelovanja radijalno, od centra ka prigradskim zonama.
Proveli smo i aktivnosti na višegodišnjim Ugovorima održavanja svjetlosne saobraćajne signalizacije i realizuje ugradnju vremenskih brojčanika na semaforima i zvučne signalizacije za slijepe i slabovide, a sve u cilju ostvarenja kontinuiteta održavanja i višeg nivoa bezbijednosti saobraćaja.
KVALITETNO RJEŠENJE
BH BUSINESS MAGAZINE:
Na koji način je riješeno pitanje parking površina ?
D. MARINKOVIĆ:
U okviru osnovnih aktivnosti i nadležnosti od opšteg interesa Preduzeće obavlja djelatnost upravljanja javnim parking površinama u Brčko distriktu BiH.
Odmah po osnivanju pristupilo se aktivnostima na realizaciji kontrole i upravljanja parkiranja. Preduzeće se opredijelilo da naplatu parkiranja vrši na tri načina i to: korištenjem mobilnih telefona slanjem SMS poruka, naplata parkiranja putem distribucije karata za parkiranje i naplata putem prodaje pretplatnih karata.
Slijedeći ovo opredijeljenje pristupili smo izradi Studije kontrole i upravljanja parkiranjem koja je dala prijedlog rješenja kontrole parkiranja. Predloženim rješenjem, javne parking površine podijeljene su u tri tarifne zone (I, II, III) sa kapacitetom od 1858 parking mjesta.
Naplatu parkinga u početnoj fazi ćemo vršiti samo u I i II tarifnoj zoni na 1343 parking mjesta, a kasnije u toku ove godine uvešće se naplata i u III tarifnoj zoni. Pri realizaciji predloženog rješenja kontrole parkiranja do sada je završeno niz aktivnosti kao što su: nabavka informacionog sitema za kontrolu i naplatu parkinga, uređenje prostora gdje će biti smješteno osoblje i oprema za kontrolu i naplatu parkinga. Dobijene su dozvole za upotrebu kratkih brojeva za naplatu parkiranja putem SMS-a od Regulatorne agencije za komunikacije BiH, potpisani ugovori o pružanju korištenja usluge mPARKING sa tri mobilna operatera (m.tel, BHtelekom i HTeronet). U završnoj fazi, prije samog puštanja sistema u rad ,izvršiti ćemo markentišku kampanju, u cilju upoznavanja i edukacije korisnika usluga parkiranja, koja će obuhvatiti obavještenja putem lokalnih radio i TV stanica kroz emisije, kao i informisanje pomoću štampanog materijala.
Za aktivnosti koje su predviđene u ovoj godini, za implementaciju sistema naplate parkinga, Poslovnim planom preduzeća predviđena su sredstva u ukupnom iznosu od 290.000,00 KM, gdje će biti uzeta u obzir nabavka parkomata i oprema za zatvorene parkinge, gdje se za to stvori mogućnost.
Nakon uspostavljanja projektovanog sistema u punom kapacitetu potrebno je izvršiti analizu efekata koji su postignuti organizacijom zonskog sistema parkiranja. Prilikom eventualnog redefinisanja sistema, biće sagledana mogućnost uvođenja naplate u III tarifnoj zoni na preostalih 515 parking mjesta.
BH BUSINESS MAGAZINE:
Kakvim ocjenjujete poslovanje tokom protekle i šta predstavlja težišne planske aktivnosti u ovoj godini ?
D. MARINKOVIĆ:
Poslovanje preduzeća u 2015. godini bilo je opterećeno raznim političkim udarima na koje je odgovoreno na konferenciji za novinare o kojoj je upoznata šira BiH javnost.
Takvi udari su očekivani obzirom da je preduzeće zaduženo za realizaciju kapitalnog projekta izgradnje obilaznice oko grada kao najvećeg infrastrukturnog objekta u regionu.
Zakonit rad preduzeća je garant da i budući, očekivani napadi i pritisci budu odbijeni na najbolji mogući način.
Uvođenje total PBMC ugovora zasnovanih na dobrom izvršenju posla na najbolji mogući način oslikava odnos uloženo- dobijeno, jer izvođač, primjenjujući svoj program, tehnologiju i raspoložive resurse, odgovara zahtjevima ivestitora, istovremeno preuzimajući svu odgovornost za eventualno nepoželjne posledice.
Takav princip pokazao se uspješnim u skoro svim državama Evrope u kojima je primjenjen sa stanovišta uštede novca za razliku od dosadašnjeg sistema rada po nalogu.
Rehabilitacija ulica u centru grada i to po sistemu od centra ka periferiji dalo je pozitivne rezultate gdje je Preduzeće prepoznato kao nosilac aktivnosti urbanog razvoja grada na zadovoljstvo svih građana, posebno iz razloga što se uža gradska zona razvijala neravnopravno u odnosu na ruralnu.
Razlog za to je banalne prirode a ogleda se u činjenici da gradsko stanovništvo nije prepoznato kao biračko tijelo određene političke struje, kao što je to slučaj sa ruralnim dijelom Brčkog.
Uvođenje sistema parking naplate takođe je opterećeno raznim pritiscima iz raznih razloga, ali uprkos svemu Preduzeće je jedino u BiH potpisalo identične ugovore sa sva tri glavna operatera mobilne telefonije, što se smatra kao izuzetan uspjeh, a u toku su i pregovori sa alternativnim operaterima.
U planu je i provođenje namjene postojeće poletno sletne staze- aerodromske piste,gdje su obavljene konsultacije sa Direkcijom za civilno vazduhoplovstvo i Ministarstvom za saobraćaj i transport BiH.
Poslije pozitivnih signala sa najvišeg nivoa započeće se aktivosti na izradi Studije i potrebnih elaborata za realizaciju ovako kompleksnog objekta.
Uprkos svim problemima sa kojim se Preduzeće suočava kao najmlađe u Distriktu, odgovoreno je svim zahtjevima šire društvene zajednice, a tako će biti i ubuduće.
BIOGRAFIJA
Dragan Marinković rođen u decembru 1967. godine u Ljuboviji.
Osnovnu i srednju građevinsku školu završio je u Brčkom.
Građevinski fakultet završio je u Beogradu, gdje je radio u građevinskoj firmi „Gemax“ kao projektant i Odgovorni rukovodilac gradilišta.
U perodu od 1997. do 1999. godine nekoliko puta je boravio u SAD-u, gdje je radio kao Konsultant za „Drina River Bridge Company“ i „Hillcreast Realstate“ Chicago.
Od 2001. godine radio je za Vladu Brčko distrikta kao inženjer za puteve i Voditelj projekta u Odjeljenju za javne poslove na poslovima pripreme i realizacije kapitalnih projekata od kojih su najznačajniji Obilaznica oko grada, Savski put, ulice u naselju Ilićka, Most preko rijeke Brke, gradske ulice i mnogi drugi. Oženjen je i otac jednog djeteta.
Powered by themekiller.com anime4online.com animextoon.com apk4phone.com tengag.com moviekillers.com
0 comments