LUKA PRKAČIN, DIREKTOR HOTELA „SUNCE“ U NEUMU:

 

NASLOVNICA

INTERVJU – LUKA PRKAČIN, DIREKTOR HOTELA -SUNCE- U NEUMU

LUKA PRKAČIN, DIREKTOR HOTELA „SUNCE“ U NEUMU:

SPREMNO DOČEKUJEMO TURISTIČKU SEZONU

Tekst Rašid Hakić
Fotografije Hotel „Sunce“

Sa arhitektonskim rješenjem koje ni nakon nekoliko decenija od izgradnje nije izgubio na atraktivnosti i funkcionalnosti, Hotel „Sunce“ u Neumu jedan je od najznačanijih objekata jedinog bosanskohercegovačkog mjesta na obali Jadrana.
Idealno pomiren sa prirodnim ambijentom kakav samo krševita morska obala ima, gostu nudi bogate sadržaje, sa mogućnošću istinskog doživljaja odmora i mora.
Tarase sa pogledom prema zapadu omogućavaju uživanje u plavetnilu mora, a nenadmašna lepota zalazaka sunca, jedinstvena je, trajna i draga uspomena.
Nove sadržaje, kojima će u skorije vrijeme omogućiti cjelogodišnju sezonu, ali i sve ono što trenutno pruža ovaj turistički kompleks predstavio je prvi čovjek menadžmenta Luka Prkačin.

JEDNO OD DUGOGODIŠNJIH OBILJEŽJA NEUMA

BH BUSINESS MAGAZINE:
Gospodine Prkačin, više od tri decenije uposlenik ste „Sunca“.
Kada je Hotel izgrađen i šta je značio u tadašnjoj turističkoj ponudi Neuma?

L. PRKAČIN:
Hotel „Sunce“ počeo je sa radom u dvanaestom mjesecu 1983. godine, a veličinom i sadržajima bio je značajan objekat u bosanskohercegovačkim okvirima.
Izgradnju je finansirao privredni kolektiv Aprohercegovina, koji je djelatnošću objedinjavao brojne gospodarske grane, od industrije, poljoprivrede, trgovine i turizma, a izgradnja „Sunca“ značila je širenje i jačanje djelatnosti u turističkoj oblasti.
Sadržaje Hotela činili su recepcija, sobe za smještaj gostiju i restoran, a pored Hotela „Neum“, „Sunce“ je predstavljalo i začetak razvoja turizma u Neumu.
Time je i značajan broj ljudi sa ovog područja, koji su bili uposleni u Dubrovniku i drugim obližnjim mjestima imao priliku rada u Neumu. Stečenim znanjem i iskustvom umnogome su doprinijeli razvoju turizma ovog mjesta.
Hotel „Sunce“ bio je i rasadnik kadrova, jer je značajan broj uposlenika odlazio u druge novoizgrađene neumske Hotele.

BH BUSINESS MAGAZINE:
Šta je obilježilo prve godine poslovanja „Sunca“?

L. PRKAČIN:
Iz godine u godinu Hotel je bilježio sve veći broj posjeta, a 1989. godine evidentirano je 90 000 noćenja.
To je predstavljalo više od 70 posto popunjenosti, a impozantnost podatka još je veća uzme li se u obzir da je radio tokom čitave godine.
Zahvaljujući sindikalnim aktivnostima u tadašnjim privrednim kolektivima dominirali su domaći gosti, a ništa manje značajne aktivnosti realizovane su organizovanje raznih edukativnih sadržaja i drugih obilika grupnog boravka.
Kako je postao prepoznatljiviji u makro okruženju, u Hotel su počeli dolaziti gosti iz zemalja okruženja, a ponajviše iz tadašnjeg istočnom bloka.

PRIVATIZACIJOM DO VEĆEG KVALITETA

BH BUSINESS MAGAZINE:
Na koji način je realizovana tranzicija vlasničkih odnosa u Hotelu?

L. PRKAČIN:
Privatizacija Hotela „Since“, realizovana u prvim poslijeratnim godinam i jedan je od uspješnih primjera vlasničke transformacije u Bosni i Hercegovini, čime su uposlenici postali vlasnici.
Ispunjeni su svi uvjeti Ugovora po osnovu investiranja, a najvažnija činjenica jeste da je sačuvan broj uposlenika, koji je povećavan tijekom turističke sezone.
Treba naglasiti i to da je tokom rata „Sunce“ pretrpjelo znatnu materijalnu štetu, u kojem su boravile izbjeglice sa područja općine Ravno, te dubrovačkog područja, a osim pomoći u hrani, nismo dobili bilo kakvu naknadu za nastalu štetu.

KONSTANTA BOGAĆENJA PONUDE

BH BUSINESS MAGAZINE:
Čime danas raspolaže ovaj turistički kompleks?

L. PRKAČIN:
Hotel „Sunce“ na raspolaganju ima 200. soba, od čega smo za 40. soba nedavno dobili kategorizaciju četiri zvjezdice.
Od okončanja privatizacije do danas izvršena su značajna investiranja u obnovu i proširenje Hotela i izgradnju novih sadržaja.
U potpunosti su obnovljene sve sobe, inovirane energana i kuhinja, te značajno izmijenjene vodovodne i elektro instalacije.
Od novih sadržaja izgrađen je bazen, a šetnjica je obogaćena caffe barom, picerijom, slastičarnom i cart restoranom, koji rade tokom ljetne sezone.
Ove godine realizovana su značajna investiranja u adaptaciju i proširenje ulaznog dijela Hotela, odnosno recepcije i aperitiv bara, a izgrađen je i suvremeni kongresni centar kapaciteta 300 mjesta, sa potrebnim sadržajima i tehničkom opremom za održavanje svih vrsta skupova.

BH BUSINESS MAGAZINE:
U kojoj mjeri je izgradnja kongresnog centra doprinijela većoj iskorištenosti raspoloživih kapaciteta?

L. PRKAČIN:
Kongresni oblik turizma i do sada je zauzimao značajno mjesto u našem poslovanju, iako nismo imali uvjete za organiziranje većih skupova zbog nedostatka veće dvorane.
Do sada smo imali tri manje dvorane u kombinaciji sa restoranima, što nam je predstavljalo organizacijski problem, a novoizgrađenim kapacitetima u znatnoj mjeri smo poboljšali kvalitet za još jači razvoj kongresnog vida turizma.

DOMINIRAJU INO GOSTI

BH BUSINESS MAGAZINE:
Kolika je popunjenost Hotela na godišnjem nivou i kakva je struktura gostiju?

L. PRKAČIN:
Hotel još uvijek radi sezonski, što znači da je otvoren od trećeg do kraja desetog mjeseca u godini i popunjenost u tih 210. dana je oko 85 posto, što proračunato na godišnju razinu to je oko 47 posto.
Što se tiče strukture gostiju, u 85 posto noćenja zastupljeni su ino gosti iz dvadesetak zemalja, Ponajviše iz Francuske, Slovenije, Nijemačke, Belgije, Austrije, Poljske, Malte, Grčke, a u protekle dvije-tri godine značajno se povećao broj gostiju iz Južne Koreje.
USKORO NOVI SADRŽAJI

BH BUSINESS MAGAZINE:
Šta predstavlja težišne poslovne ativnosti u narednom periodu?
L. PRKAČIN:
Prije svega to se odnosi na nastavak projekta „četiri zvjezdice“, kojim će u naredne dvije godine svih preostalih 160. soba biti u navedenoj kvaliteti smještaja.
Obzirom na činjenicu da smo prošle godine dobili koncesiju na plažu na tridesetogodišnji period i taj prostor ćemo obogatiti novim sadržajima, što će boravak u našem turističkom kompleksu učiniti još prijatniji i ugodniji.
Od dugoročnih planova izdvajam proširenje, odnosno dogradnju novih
13 000 metara kvadratnih prostora koje će činiti garaže, zatvoreni bazen sa welnes centrom, još jedna kongesna dvorana, 120. soba i restoran na vrhu novog objekta, za što je urađen idejni projekat.
U fazi je izrada Prostornog plana općine Neum, koji će biti usaglašen sa našim projektima, nakon čega će slijediti izrada uzvedbenog projekta i zatravanje finansijske konstrukcije.
Termin planovima je predviđeno da se 2020. godine počne sa realizacijom projekta, kako bi 2021. Hotel „Sunce“ dobio novi izgled i sadržavao kompletnu ponudom, čime bismo turističku sezonu produžili na cjelogodišnji period.

BH BUSINESS MAGAZINE:
Pruža li se bh. turizmu pažnja kakvu zaslužuje i koje su manjkavosti trenutnog stanja?

L. PRKAČIN:
Smatram da država i svi nivoi vlasti ne daju dovoljno pažnje ovoj gospodarskoj grani i želim da vjerujem da je to rezultat nedostatka znanja, a ne nečega što se svjesno i namjerno čini.
Prije svega to se odnosi na manjkavosti zakonske regulative sa PDV-om najvećim u regij, a apsurd je i što nemamo status izvoznika.
O putnoj komunikaciji, koja iz bh. unutrašnjosti vodi do Neuma izlišno je i pričati.
To je put širine tri metra na kojem se odvija kombi, kamionski i autobuski saobraćaj, a nemam riječi kojoj bih opisao njegovo stanje, koje je svake godine sve lošije.
Gosti koji su pošteđeni putovanja u takvim uslovima i dolaze iz pravca Dubrovnika i Splita, suočeni su sa strogim režimom rada graničnih organa i ne treba čuditi činjenica da biraju druge, lakše dostupne destinacije.
Jedan od apsurda je i uvođenje takse od 10. KM za prijavljivanje boravišta stranih gostiju.
Izvjesno je da se to ne odnosi na hotele, ali je pojašnjenje došlo tek nakon našeg pritiska.
To je još jedan očit dokaz neodgovornost i maćehinskog odnos prema bh. turizmu.
Bosna i Hercegovina mora imati ministarstvo turizma kao zaseban resor, koji bi trebao mnogo više nego sad brinuti o ovoj perspektivnoj grani razvoja države.
Proteklih godina evidentna je veća turistička posjećenost Bosni i Hercegovini, što se događa više stihijski nego kao rezultat organizovanog rada, a poticaji su monirni, nedovoljni i najočitije ukazuju na odnos države prema turizmu.
U Neumu se bilježe značajna investiranja hotelijera i turističke ponude uopće, koju adektavo ne prate aktivnosti organa lokalne zajednice u izgradnji infrastrukturnih sadržaja.
Nedostaje kvalitetna putna mreža, trotoari, parkovi, sportski i zabavni sadržaji i sve ostalo što dalo suport izgradnji imidža Neuma kao nezaobilazne putne destinacije.
Smatram da je to rezultat nesnalaženja lokalnih organa vlasti na izazove koji su pred njih postavljeni.
Hotelima i drugim objektima u Neumu nedostaje i kvalitetnih uposlenika, prevashodno konobara, kuhara i pomoćnog osoblja, usljed evidentanog i sve većeg odlaska, prevashodno mladih ljudi, ponajviše u Njemačku, Austriju i Irsku, ali i obližnja mjesta poput Dubrovnika.
SEZONA MOŽE POČETI

BH BUSINESS MAGAZINE:
Gospodine Prkačin, uprkos problemima koje ste naveli, dočekuje li Hotel „Sunce“ spremno ovogodišnju turističku sezonu?

L. PRKAČIN:
Svakako.
Učinili smo sve da gost Hotela „Sunce“ bude zadovoljan tokom boravka i da se u ovaj turistički kompleks ponovo vraća.
Novi projekti, koji će rezultirati još sadržajnijom ponudom, pozicionirat će nas na još veći nivo, mada smo i sa trenutim itekako ponosni i zadovoljni.

BIOGRAFIJA

LUKA PRKAČIN rođen je 13. 3. 1959. godine u Glumini, mjestu u zaleđu Neuma.
Osnovnu školu završio je u Hutovu, Gimnaziju u Čapljini, a akademsko zvanje diplomiranog ekonomiste stekao na Fakultet za turizam i vanjsku trgovinu u Dubrovniku 1982. godine.
Prvo radno angažovanje počeo je u komunalnom preduzeću u Neumu 1984. godine, a 1986. dolazi u Hotel „Sunce“, gdje je ostao do danas.
Obavljao je dužnost pomoćnika direktora, a danas je prvi čovjek menadžmenta ovog turističkog kompleksa.
Oženjen je, otac tri kćerke i djed male unuke, što ga, kako kaže, posebno čini sretnim.

Komentari

Powered by themekiller.com anime4online.com animextoon.com apk4phone.com tengag.com moviekillers.com