MR. ADNAN HODŽIĆ, DIREKTOR PLANT DOO, TUZLA

naslovnica-plant-doo

intervju-mr-adnan-hodzic-direktor-plant-doo-tuzla

MR. ADNAN HODŽIĆ, DIREKTOR PLANT DOO, TUZLA:

LIDERI SMO U PROIZVODNJI KVALITETNOG
SADNOG MATERIJALA

Tekst Rašid Hakić
Fotografije PLANT doo, Tuzla

Neki su bili sumnjičavi u uspjeh poslovne ideje, smatrajući da je bavljenje usvojenom djelatnošću privilegija južnog/mediteranskog područja Bosne i Hercegovine.
Stručnošću, upornošću i koristeći evropska iskustva ipak ostvaruju respekta vrijedne rezultate, čime su postavili nove norme uspješnosti.
Sve navedeno odnosi se na PLANT, u čijim staklenicima i plastenicima tokom godine nastaju milioni sadnica povrća. Stručan, iskusan, a time i uspješan tim predvodi Adnan Hodžić, magistar, a uskoro i doktor poljoprivrednih nauka.

BH BUSINESS MAGAZINE:
Gospodine Hodžić, kada je i pod kojim okolnostima osnovan PLANT ?

MR. A. HODŽIĆ:
PLANT, sa sjedištem u Tuzli utemeljen je 2006. godine, a osnivač je bilo Udruženje BOSPER.
To je poseban oblik pravnog lica, obzirom da vlasnik nije fizičko lice nego Udruženje građana, što se u BiH tretira kao socijalno poduzetnišvo. Udruženje BOSPER je nastalo kao rezultat projekta organizacije Luteranski savez, koji je finansirala švedska SIDa.
Izlaskom SIDE iz direktnog finansiranja, ekipa koja je bila oko Luteranskog saveza se lokalizuje i osniva BOSPER, koje isti godine registruje komercijalni subjekt PLANT. Već do tada je projektima izgrađena potreba za određenom vrstom usluge, a u dosadašnjem periodu intezivno smo radili na razvoju sektora osnovne promarne poljoprivrivredne proizvodnje.
Projektom su bili obuhvaćena povratnička naselja, te kolektivni i izbjeglički centri. U tom smislu, uz pomoć naših agronoma, ponudili smo im najnovija saznanja o proizvodnji povrća, čime je navedena populacija počela sa obraćanjem BOSPER-u i PLANT-u, tražeći komercijalne usluge.
Time smo, kroz projekat, kreirali osnovu utemeljenja privrednog subjekta koji je rastao i razvijao se na bazi uzgoja specifičnih proizvoda, što je bila osnova biznis plana.
To se prije svega odnosi na proizvodnju sadnog materijala, odnosno presadnica povrća, koja se odvija u zaštićenom prostoru. Na početku smo imali izraženu rezervu kolega po pitanju lokacije, jer su smatrali da je usvojena djelatnost rezervisana za područje Hercegovine. U znatnoj mjeri su nam pomogla evropska iskustva, te smo, korištenjem tehnologije i znanja, vršili treninge korisnika naših proizvoda i usluga, a rezultat je konstanta uspješnosti poslovanje od osnivanja do danas.

NAJZNAČAJNIJI
RASADNIČKO-REPRODUKTIVNI CENTAR

BH BUSINESS MAGAZINE:
Šta su osnovni elementi misije i vizije PLANT-a?

MR. ADNAN HODŽIĆ:
Na početku rada bili smo ograničeni sa proizvodnim kapacitetima i naša misija, odnosno cilj, bila je proizvesti 1 000 000 sadnica- presadnica povrća. Ove godine smo, po prvi put, zacrtali proizvodnju milion sadnica ranog rasada.
Godišnje proizvodimo ukupno oko četiri miliona sadnica, a ove godine smo, po prvi put planitali proizvodnju milion sadnica ranog rasada koji se proizvodi u toku zime.
Najznačajniji smo rasadničko- reproduktivni centar, nosilac smo razvoja plasteničke proizvodnje, odnosno proizvodnje sadnog materijala u zaštićenom prostoru u Bosni i Hercegovini. Time su misija i vizija trasirane u pravcu povećanja proizvodnje, po kojoj je PLANT osigurao lidersko mjesto.

BH BUSINESS MAGAZINE:
U kojim fazama se odvija dinamika usvojene proizvodnje?

MR. A. HODŽIĆ:
Presadnice povrća proizvodimo u tri turnusa.
Polovinom januara počinjemo sa ranom proizvodnjom namijenjenom proizvođačima koji se bave uzgojem povrća u zaštićenom prostoru i ova faza završava tokom aprila.
Nakon toga slijedi ciklus proizvodnje sadnog materijala za otvoreni prostor, pri čemu je dominantna sadnica-presadnica krastavca.
Poznato je da je danas u BiH, pored maline najintezivniji i najrašireniji oblik proizvodnje na otvorenom proizvodnja krastavca kornišona. U tom smislu PLANT je najveći proizvodni kapacitet u BiH, čime smo ostvarili milionsku proizvodnju presadnica povrća.
Treći turnus radi se u jesenskom periodu za zimsku proizvodnju i odnosi se na presadnice salate.
Pored navedene proizvodnje višegodišnji smo uvoznici bezvirusnog sadnog materijala jagode iz zemalja EU, najčešće iz Italije i time se pozicionirani kao vodeći uvoznik i ove vrste sadnog materijala.

ZNAMO, HOĆEMO I MOŽEMO

BH BUSINESS MAGAZINE:
Koliko je radnika uposleno u PLANT-u, sa kakvom kvalifikacionom strukturom i kolikim proizvodnim kapacitetima raspolažete?

MR. A. HODŽIĆ:
U PLANT-u je stalno zaposleno devet osoba, a još desetak radnika povremeno je angažovano po osnovu ugovora o djelu i privremenim poslovima. Od ukupno zaposlenih šest je vrtlara, od čega šest poljoprivrednih tehničara, dva agronoma i jedan administrativni radnik i sastav uposlenika je nepromijenjen od osnivanja PLANT-a.
Raspolažemo sa šest hiljada metara kvadratnih staklenika i oko 1,5 hiljada metara kvadratnih plastenika i shodno misiji i viziji i navedenom cilju od milion sadnica ranog rasada i kapacitetima došli smo do faze u kojoj se, u narednom periodu, nužno nameće pitanje proširenja proizvodnih kapaciteta.

NAJBOLJI OMJEROM
CIJENE I KVALITETA

BH BUSINESS MAGAZINE:
Na koji način ste riješili pitanje plasmana proizvoda na tržište?

MR. A. HODŽIĆ:
Pitanje obezbjeđenja tržišta ima usku vezu sa osnivanjem PLANT-a.
Tada smo, osim kvalitetnog proizvoda ponudili i paket usluga s kojima su proizvođači bili i ostali zadovoljni.
Plasiramo proizvod sa pratećom podrškom, što podrazumijeva stručni nadzor proizvodnje i konstantne edukacije kupaca.
Na taj način naši proizvodi imaju garantovan plasman, a potražnja za našim proizvodom rezultat je konstante kvalitete.
Potvrda toga je da smo 2015. godine proglašeni za najbolji bosanskohercegovački rasadnik po osnovu omjeru cijene i kvaliteta.
To garantuje našem proizvodu put na tržište, u najvećoj mjeri individualnim proizvođačima povrća. Određene količine prodajemo u Tuzli, a razvili smo i distributivnu mrežu kojom sadni materijal dostavljamo na cijelo bh. područje.
Što se tiče proizvodnje krastavca za otvoreno polje, ugovorima sklopljenim sa pravnim licima, plasiramo velike količine cjenovno prihvatljivog proizvoda.
U proteklih nekoliko godina profiliramo se na pružanje usluge stručnog nadzora i edukacije za poljoprivredne proizvođače i agronome koji su na terenu. To je naša nova vrsta usluge sa kojom smo veoma uspješni i u narednom periodu poklonit ćemo joj još značajniju pažnju.

BH BUSINESS MAGAZINE:
Kakvom ocjenjujete poslovnu 2016. godinu?

MR. A. HODŽIĆ:
Protekla godina po osnovu uspjeha logičan je slijed onoga što smo prethodno uradili.
U biznis planu smo zacrtali planska povećanja koja realizujemo i to je nešto što čini stabilan poslovi put kojim idemo. Ostvarili smo povećanje proizvodnje i prodaje, u solidnom smo finansijskom stanju i vrlo dobro se nosimo sa potraživanjima kupaca, tako da sa rezultatima ostvarenim u 2016. godini možemo biti zadovoljni.

BH BUSINESS MAGAZINE:
Koje poslovne aktivnosti realizujete osim proizvodnje sadnica povrća?

MR. A. HODŽIĆ:
Na području općine Živinice, na površini od 34 hektara, bavimo se intezivnom prozvodnjom krastavca kornišona.
Nakon naše, proizvodnja je doživjela ekspanziju uzgoja na području šesdesetak bh. općina.
Naša proizvodnja, u punom kapacitetu odvija se u iznimno kontrolisanim uslovima, što podrazumijeva i to da se sadnice proizvode od nadasve kvalitetnog sjemena.
Ove godine bh. područje bilo je suočeno sa prekomjernom količinom krastavca kornišona. Problem je nastao kod organizatora koji su bili zaduženi za procesni dio, od peuzimanja krastavca do prerade i prodaje, pri čemu se pojavilo usko grlo.
Naime, organizatori su, u odnosu na 2015. godinu, u 2016. povećali broj kooperanata za 100 posto, a proizvodni pogon za preradu ostao je na nivou iz 2015.
I to je bilo usko grlo, koje nije moglo prihvatiti proizvedene količine.
Proizvođači povrća i voća namijenjenog industrijskoj preradi svjesni su 10 posto gubitka, kojeg je neminovno očekivati.
Smatram da u slučaju krastavca kornišona 10 posto količine koja je morala biti uništena uopće nije dramatično koliko su neki htjeli to da prikažu.

KORAK PO KORAK

BH BUSINESS MAGAZINE:
Kojom dinamikom se razvijao PLANT?

MR. A. HODŽIĆ:
Dinamika razvoja je bila po principu steep bay steep, odnosno korak po korak. Izazove sa kojima smo bili suočeni prije desetak godina i predstavljali problem, uspješno smo prebrodili. Time smo obezbijedili da PLANT ima stabilan put razvoja, na što smo ponosni.

AKCENAT NA STRUČNOM USAVRŠAVANJU

BH BUSINESS MAGAZINE:
Šta predstavlja težišne planske aktivnosti PLANT-a u narednom periodu?

MR. A. HODŽIČ:
Definisane planske aktivnost bit će na tragu dosadašnjeg razvoja, poštujući dosadašnju steep bay steep praksu kada je riječ o količini proizvoda, te ljudskim i proizvodnim resursimam.
Ono čemu ćemo dati akcenat jeste pružanje usluga u primarnoj poljoprivrednoj proizvodnji kroz stručnu savjetodavnu službu.
Tokom protekle dvije godine oformili smo neformalnu stručnu savjetodavnu službu koju je 2016. godine činilo 35 agronoma raspoređenih na područja pedesetak bh. općina.
Agronome obučavamo za potrebe određenih projekata drugih pravnih lica u oblasti primarne poljoprivredne proizvodnje i to je nešto u čemu ćemo se razvijati, pored ovog dijela kojeg već godinama trasiramo.

BIOGRAFIJA

Adnan Hodžić rođen je 4. maja 1978. godine u Lukavcu, gdje je završio osnovnu i elektrotehničku školu.
Poljoprivredno-prehrambeni fakultet upisao je 1998. godine u Sarajevu. Nakon sticanja akademskog zvanja agronoma upisao je postdiplomski studij i magistrirao 2013. godine na Poljoprivrednom fakultetu u Sarajevu.
Trenutno je na doktorskom sudiju, kojeg namjerava privesti kraju tokom ove godine.
Direktor je PLANT-a, najuspješnijeg rasadnika sadnog materijala u Bosni i Hercegovini.
Oženjen je i otac jednog djeteta.

Komentari

Powered by themekiller.com anime4online.com animextoon.com apk4phone.com tengag.com moviekillers.com