ALEN BOŠNJAKOVIĆ, DIREKTOR, FIBRAWORLD D.O.O, GRADAČAC

Graphic1

 

ALEN BOŠNJAKOVIĆ, DIREKTOR, FIBRAWORLD D.O.O, GRADAČAC

NAŠ PROIZVODNI PROGRAM JE JEDINSTVEN

Tekst: Rašid Hakić
Fotografije: Fibraworld d.o.o.

Neke od novih tehnologija, koje su u svijetu itekako prihvaćene i uveliko se primjenjuju u praksi, prisutne su u Bosni i Hercegovini.
Jedna od tih tehnologija su i proizvodi od fiberglasa, kvalitetnog materijala sa primjenom u raznim oblastima. Pri tome su itekako adekvatna zamjena za proizvode od metala, drveta i drugim materijala.
Proizvode se u Gradačcu, u privrednom subjektu Fibraworld, čije poslovanje je predstavio menadžer Alen Bošnjaković.

 

BH BUSINESS MAGAZINE:
Gospodine Bošnjaković, šta je bila preteča osnivanja poslovnog društva Fibraworld?

ALEN BOŠNJAKOVIĆ:
Osnova za osnivanje privrednog subjekta Fibraworld bila je prestanak rada firme Pulcom, kao posljedicom neposlovnih radnji koje je vršio italijanski poslovni partner, što je, u konačnici, okončano i prekidom poslovne saradnje sa njim.
Zahvaljujući jednom klijentu kojega smo imali tokom rada Pulcoma i koji je imao svoje mašine u toj firmi, a za koga smo vršili proizvodnju određenih profila, isti je predložio da opremu ne demontiramo, nego da osnujemo novu firmu i sa raspoloživom opremom nastavimo sa radom.
Pod takvim okolnostima, uz finansijsku pomoć te i još jedne firme, 2016. godine, nastao je privredni subjekt Fibraworld.

SADRŽAJNA DJELATNOST

BH BUSINESS MAGAZINE:
Šta je osnovna djelatnost kojom se bavite ?

ALEN BOŠNJAKOVIĆ:
Naša osnovna djelatnost je proizvodnja profila od fiberglasa, odnosno stakloplastike.
Svi profili koji se rade od aluminijuma, drugim metala i drveta mogu se proizvoditi i od kompozitnih materijala.
Osim toga, u međuvremenu smo razvili i druge djelatnosti kojima smo se počeli da bavimo, a to je ručno laminiranje u firmi Metkomp u Novoj Kasabi, čiji osnivač je Fibraworld.
U Metkompu proizvodimo laminirane kade za medicinske namjene, sa dijelom metalne proizvodnje koja prati proizvodnju po pitanju fiberglasa, a odnedavno smo u toj firmi počeli i proizvodnju manikina, odnosno lutaka za trgovine.
Našu djelatnost proširili smo i u oblasti brodogradnje, obzirom da smo odnedavno preuzeli i tvornicu u Hrvatskoj, tačnije u Jasenovcu, koja se bavila proizvodnom čamaca i barki.
Pored svega nevedenog usvojili smo i italijansku, takozvanu RTM tehnologiju, koja još nije počela sa radom, a također je vezana za proizvodnju fiberglasom.
Time želimo da što više diverzifikujemo našu proizvodnju, da obuhvatimo što veću paletu proizvoda i da budemo što stabilniji na tržištu, sa djelatnošću u raznovrsnim sektorima, kako bi preduprijedili eventualne probleme u poslovanju.

BH BUSINESS MAGAZINE:
Koliko je radnika angažovano u poslovno- proizvodnom prostoru u Gradačcu, koliko u Novoj Kasabi na poslovima laminiranja i sa kolikim poslovnim i proizvodnim kapacitetima raspolažete?

ALEN BOŠNJAKOVIĆ:
U Gradačcu, na poslovima poltruzije, angažovano je oko šesdedesetak uposlenika, a na poslovima laminiranja u Metkom-u je četrdesetpet radnika.
U međuvremenu smo otvorili i restoran u Novoj Kasabi koji se zove Stara Kasaba, gdje je zaposleno sedam-osam ljudi.
Kada su u pitanju prostorni poslovno- proizvodni kapacitet, u Gradačcu raspolažemo sa 3500 metara kvadratnih, a u Novoj Kasabi oko 1000 metara kvadratnih proizvodnog prostora.

BH BUSINESS MAGAZINE:
Koji je omjer plasmana proizvodnog programa na domaće i ino tržište?

ALEM BOŠNJAKOVIĆ:
Naš proizvodni program je jedinstven po svojstvima i specifičnostima koje koje posjeduje.
Uprkos tome, nažalost, na domaćem tržištu nije u dovoljnoj mjeri prepoznatljiv, te stoga devedeset posto proizvodnje plasiramo na ino tržište.
Istine radi, i preostalih deset posto proizvodnje namijenjeno je stranim firmama koje posluju u Bosni i Hercegovini.
Smatram da je potrebnan još određen period da naše tržište u većoj mjeri prihvati ovaj materijal i uvjeri se u njegov stvarni kvalitet i prednosti primjene u praksi.

 

VIŠESTRUKA PRIMJENA U PRAKSI

BH BUSINESS MAGAZINE:
Šta čini proizvodni asortiman Fibraworld-a i za koje namjene?
ALEN BOŠNJAKOVIĆ:
Proizvodni program čine razne vrste kanalica za potrebe Telekoma, Ekektrodistribucije, evropskih željeznica, te konstruktivni ili specijalni profili za razne namjene. Radimo i takozvane posebne proizvode za određenog kupca, za specifične namjene i sa određenim profilom za ukazane potrebe.
Skoro cjelokupna proizvodnja su profili raznih namjena, a asortiman čini više od 450 različitih profila. Primjena u praksi proizvoda od fiberglasa je izuzetno raznolika, od stubića za plankt zuba koji se stavlja u vilicu do H profila koji služi za gradnju poslovno-proizvodnih hala, autoindustrije, elektroindustrije, građevinarstva.
Ovaj materijal je specifičan po tome što ga odlikuje visok stepen čvrstoće i veoma povoljni uslovi obrade, odnosno rezanja.

 

SOLIDNA PRIMANJA U ODNOSU NA BH. STANDARD

BH BUSINESS MAGAZINE:
Kakva je kadrovska struktura uposlenih i imate li problema sa fluktuacijom radne snage?

ALEN BOŠNJAKOVIĆ:
Suočeni smo sa situacijom da ne možemo da zapošljavamo kadar koji je striktno obrazovan za našu djelatnost, jer postojeći obrazovni sistem ne nudi tržištu stručnu radnu snagu sa znanjem u oblasti fiberglasa.
Naši uposlenici iskustvo i stručnost stiču tokom rada i time ispunjavaju potrebe proizvodnog ciklusa.
Što se tiče fluktuacije radnika, ona kod nas nije izražena, obzirom na solidna primanja koja naši uposlenici imaju i nemaju potrebe da razmišljaju o odlasku u zapadnoevropske zemlje.
Primanja naših radnika su onolika koliko ostane radniku koji radi u zemljama EU kada podmiri sve potrebne dadžbine.
Pri tome treba uzeti u obzir da je život našeg radnika koji živu i u BiH kvalitetniji u odnosu na život radnika koji je, primjera radi, zaposlen u Njemačkoj.

BH BUSINESS MAGAZINE:
Da li ste implementirali standarde kvaliteta i u kojoj mjeri oni pozitivno utiču na odvijanje poslovno-proizvodnog ciklusa?

ALEN BOŠNJAKOVIĆ:
Što se tiče proizvodnje, zaštite okoliša i zaštite na radu sve potrebne procedure ISO standarda smo usvojili, što nam olakšava upravljanje firmom i proizvodnjom.
Obzirom da smo izvozno orjentisani to je ujedno i zahtjev ino partnera koji je obavezujući i koji mi u potpunosti ispunjavamo.

EKSPANZIJA RAZVOJA

BH BUSINESS MAGAZINE:
Gospodine Bošnjaković, šta predstavlja strateške planske aktivnosti poslovanja Vaših privrednih subjekata u narednom periodu?

ALEN BOŠNJAKOVIĆ:
Već sam naveo da smo usvojili djelatnost proizvodnje manikina koji se odvija u proizvodnim pogonima u Novoj Kasabi i ta bi oblast u narednom periodu trebala da ima znatan razvoj, što će iziskivati potrebu radnog angažovanja oko 150 uposlenika.
Proizvodnja se trenutno odvija u prostorima bivše osnovne škole, koja je prilagođena našim potrebama, ali će povećanje obima proizvodnje zahtijevati proširenje proizvodnih kapaciteta, što nam je od primarne važnosti.
To ćemo riješiti pravljenjem šatorske hale, čime ćemo dobiti oko 300 metara kvadratnih proizvodnog prostora.
Drugi poslovni cilj je osposobiti, pokrenuti i unaprijediti proizvodnju brodica u Hrvatskoj.
To predstavlja izazovan posao, obzirom da gotov proizvod zahtijeva ugradnju mnogo elemenata od fiberglasa, elektroinstalacija, vodoinstalacija, motora, stakla i drugih brojnih elemenata.
Olakšavajuća okolnost je ta što su nam na raspolaganju radnici sa znanjem i iskustvom u navedenoj oblasti.
Svjestan sam da će taj projekat iziskivati kako vrijeme tako i finansijska sredstva, ali smo opredijeljeni i sigurni da je reziultirati pozitivnim benefitima.
Treći segment na koji ćemo dati akcenat je proširenje kapaciteta proizvodnje medicinskih kada u Methom-u.

PODRŠKA PORODICE OD KRUCIJALNE VAŽNOSTI

BH BUSINESS MAGAZINE:
Raznovrsne djelatnosti kojima se bavite zatijevaju puno poslovne kombinatorike i svakodnevna izloženost stresnu. Koju ulogu u tome ima podrška, razumijevanje i pomoć porodice?

ALEN BOŠNJAKOVIĆ:
Svakako da je podrška porodice od krucijalne važnosti.
Sinovi Adin i Medin su trenutni vlasnici firme i u znatnoj mjeri uključeni u poslovanje Fibraworlda, a tu je i supruga Zehra kojoj dugujem veliku zahvalnost za podršku u životu, svakodnevnim poslovima i planovima u budućnosti.
Zdravi i stabilni porodični odnosi itekako su važan faktor za realizaciju svakodnevnih poslovnih obaveza, a u porodičnom okruženju se akumulira snaga za nove poslove izazove sa kojima smo suočeni i koje moramo rješavati.

 

BIOGRAFIJA

ALEN BOŠNJAKOVIĆ rođen je u 1971. godine u Splitu. 

Spletom životnih okolnosti živio je u Novoj Kasabi od druge do petnaeste godine života, nakon čega je otišao na studije u Zadar.   U Italiju je otišao 1996. godine, a 2013. godine vratio se u Bosnu i Hercegovinu, sa pozicije operativnog direktora firme koja je zapošljavala 3500 radnika.Iste godine u Gradačcu je osnovao firmu Pulcom, preteču privrednog subjekta Fibraworld osnovanog 2016. godine, čiji je vlasnik i menadžer.

Komentari

Powered by themekiller.com anime4online.com animextoon.com apk4phone.com tengag.com moviekillers.com