DIPL. ECC SALIH LEMEŠ, GENERALNI DIREKTOR, ALTERNATIVA D.O.O., HRASNICA

NASLOVNICA WEB

DIPL. ECC SALIH LEMEŠ, GENERALNI DIREKTOR, ALTERNATIVA D.O.O., HRASNICA

REGIONALNI SMO LIDER

Tekst: Rašid Hakić
Fotografije: Aleksandar Sikiraš

Bez obzira na državna i društvena uređenja, već petu generaciju zaredom ova porodica baštini tradiciju bavljenja privatnim poduzetništvom i biznisom.
To je potvrđeno i osnivanjem danas uspješnog privrednog subjekta Alternativa, koje u više od dvije i po decenije poslovanja bilježi konstantu razvoja.
Više o ovom poslovnom društvu predstavio je osnivač i prvi čovjek menadžmenta, diplomirani ekonomist Salih Lemeš.

BH BUSINESS MAGAZINE:
Gospodine Lemeš, šta je obilježilo prve godine poslovanja Alternative ?
SALIH LEMEŠ:
Privredni subjekt Alternativa osnovan je 1997. godine, počevši kao trgovina metalima crne i obojene metalurgije. Na putu privatizacije 2001. godine, hrabro smo preuzeli devastiranu halu na lokaciji nekadašnjeg Famosa u Hrasnici.
Uprkos izazovima kao što su nedostaci infrastrukture i međuentitetska nedorečenost, uspješno smo revitalizirali trafo stanicu i osigurali priključak struje, vode i ostalih komunalnih usluga. Naš prvi korak ka proizvodnji građevinskog materijala započeo je 2003. godine, kada smo investirali u opremu za limarsku galanteriju i proizvodnu liniju za crijepne ploče. Ovo je bio test hrabrosti i izdržljivosti našeg poslovnog društva, nakon čega smo, reinvestiranjem dobiti, pokrenuli dinamičan razvoj u proizvodnji profilisanih limova i građevinske limarije.
Tokom 2008. godine sa svojim prijateljem, vrsnim tehnologom sam posjetio Sloveniju, gdje smo se upoznali sa vodećim tehnologijama u proizvodnji poliuretanskih panela. Iako su mnogi sumnjali u mogućnost ostvarivanja ideje o proizvodnji termoizolacionih panel, moja vizija je bila nepokolebljiva.
Krenuli smo hrabro, korak po korak, neprestano se usavršavajući i koriteći najkvalitetnije materijale od provjerenih evropskih dobavljača. Posebnu pažnju posvetili smo edukaciji kadrova, koji su ključni za ostvarenje naših ambicioznih projekata.

BH BUSINESS MAGAZINE:
Šta je osnovna djelatnost Alternative, kolikim poslovno- proizvodnim i tehničkim kapacitetima raspolažete i sa kojim izazovima ste se suočavali ?

SALIH LEMEŠ:
Poslovno društvo Alternativa danas prestavlja regionalnog lidera u proizvodnji termoizolacionih panela, termoizolacionih ploča, profilisanih limova i ostele preteće opreme za građevinarstvo, čija je osnova proizvodnje bojeni lim. Također, proizvodimo i pocinčane kontejnere zapremine 1,1 metara kubnih, koji su namijenjeni za primarno skupljanje smeća.
Naša infrastruktura obuhvata 50 hiljada metara kvadratnih prostora, od čega je 35 hiljada metara kvadratnih namijenjeno proizvodnji i skladištenju, a preostala kvadratura je vanjsko skladište.
Govoreći o izazovima, sjećam se februara 2012. godine kada je snijeg intezivno padao, dostigavši visinu od 180 centimetara, što je uzrokovalo selektivno urušavanje krovne konstrukcije zbog greške projektanta i izvođača. Svaki dan je donosio novo rušenje dijela krova na mašine unutar hale.
U tom teškom periodu, naši uposlenici su pokazali izuzetnu privrženost i spremnost da se suoče sa izazovima. Bili su spremni raditi tri mjeseca bez nadoknade kako bismo prebrodili krizu i nastavili sa radom. Uprkos teškoćama, uspjeli smo obnoviti prostor, popraviti opremu i podići kvalitet poslovanja na viši nivo.
U tom periodu sve plate su redovno isplaćene u punom iznosu.

PROSJEK PLAĆE 2 700 KM

BH BUSINESS MAGAZINE:
Koliko radnika je uposleno, kakva je kadrovska struktura i imate li problema sa fluktuacijom uposlenih ?

SALIH LEMEŠ:
Trenutno je u Alternativi d.o.o. uposleno 150 radnika, od kojih je 42 VSS, a ostali posjeduju srednju stručnu spremu. Ponosni smo što nemamo problema sa fluktuacijom zaposlenika, što djelimično proizilazi iz mjesečnih neto primanja u visini od 2.700,00 KM. Naš pristup izračunu plata razvijen je uz konsultacije sa našim uposlenicima, uz uključivanje stimulativnih mjera koje ih motivišu.
S obzirom na kontinuirano povećanje proizvodnje, redovno provodimo konkurse za zapošljavanje novih uposlenika. Za nekoliko radnih mjesta se prijavi najmanje 15 kandidata, koji se zapošljavaju prema potrebama poslovnih i proizvodnih procesa.
Rast naše kompanije zahtijeva i rast kvalitetnog osoblja, posebno zbog kupaca koji dolaze iz vodećih evropskih i svjetskih kompanija. S tim u vezi je od krucijalne važnosti imati adekvatan i stručan odgovor na sve izazove.
Kroz ovaj proces rasta, naša kadrovska struktura se također razvijala i postajala sve kvalitetnija, sa jasno definisanim menadžerskim i tehničkim timovima, te svim potrebnim službama. Ovaj razvoj rezultirao je uspješnim poslovanjem i visokim zadovoljstvom naših klijenata.

BH BUSINESS MAGAZINE:
Ko su strateški partneri Alternative d.o.o. i kakav je omjer proizvodnje za domaće i ino tržište?

SALIH LEMEŠ:
Naši strateški partneri su velike evropske i svjetske kompanije u području našeg poslovanja.
Mnoge hale širom Evrope su izgrađene od naših proizvod, kao što su industrijske hale, modularne kuće i kontejneri, skladišta, tržni centri, sportski objekti itd.
Ako bismo, hipotetički, uzeli da je jedna hala veličine 5.000 metara kvadratnih, Alternativa d.o.o. je od 2017. godine do danas, na područje EU, Ujedinjenog Kraljevstva, Sjedinjenih Američkih Država i država Zapadnog Balkana, isporučila 2.600 takvih hala.
Što se tiče omjera plasmana oko 70 posto ukupne proizvodnje, direktno i indirektno je izvezeno na strana tržišta, dok se preostala proizvodnja plasira na domaće tržište.

POŠTIVANJE STANDARDA KVALITETA

BH BUSINESS MAGAZINE:
Koje standarde kvaliteta ste usvojili i primjenjujete u radu?

SALIH LEMEŠ:
Činjenica da smo standard ISO 9001 implementirali 2003. godine govori o našem pristupu i ozbiljnosti prema normama kvaliteta.
Taj standard je obnovljen 2015. godine, a prethodne godine implementirali smo ISO 14001 i 45001, koji se odnose na zaštitu životne sredine, te zaštitu zdravlja i sigurnosti na radu.
Ovo potvrđuje našu posvećenost društveno odgovornom poslovanju, brizi o zbrinjavanju otpada u potpuno zatvorenim ciklusima proizvodnje, te eliminaciji emisija otpada na način koji ne šteti okolišu.

BH BUSINESS MAGAZINE:
Dugogodišnji uspješan i društveno odgovoran rad zasigurno nije ostao neprimijećen i verifikovan dodjelom brojnih nagrada i priznanja, kako vašem poslovnom društvu tako i vama lično.
Koje od njih smatrate posebnim?

SALIH LEMEŠ:
Sve nagrade i priznanja imponuju, a za mene su najveća ona koje dolazi iz lokalne zajednice.
Pored brojnih priznanja šire društvene zajednice, vjerskih zajednica i pojedinaca, koji su, što pismeno ili usmeno, iskazali svoje poštovanje i zahvalnost za pokazanu solidarnost u njihovim trenucima potrebe, želim istaći tri nagrade posebne važnosti.
Prva je Zlatna plaketa Općine Ilidža, koju je Općinsko vijeće dodijelilo Alternativi d.o.o. 2014. godine, za razvoj lokalne zajednice i postignute rezultate u oblasti privrede.
Druga je Zlatna plaketa Općine Ilidža, koju je Općinsko vijeće 2019. godine dodijelilo meni lično, za postignute rezultate u oblasti privrede i nesebičan doprinos u razvoju lokalne zajednice.
Kruna svega je Šestoaprilska nagrada grada Sarajeva, koju je Alternativa d.o.o. dobila 2022. godine kao najbolje privredno društvo.

REGIONALNI LIDER

BH BUSINESS MAGAZINE:
Kakvom ocjenjujete 2023. poslovnu godinu?

SALIH LEMEŠ:
Tokom protekle godine obilježili smo završetak najvećeg investicionog ciklusa od osnivanja naše kompanije.
Montirali smo dvije potpuno nove linije za proizvodnju poliuretanskih panela kao i liniju za proizvodnju panela sa ispunom od mineralne vune.
Puštanjem u rad nove linije termoizolacionih panela postali smo vodeći regionalni lider kao proizvođač i distributer termoizolacionih panela.
Kako bismo se etablirali na evropskom tržištu, kako menadžment tako i naši zaposlenici su morali zajedno rasti i uskladiti se sa evropskim standardima i zahtjevima brendiranih evropskih imena.
Evropska konkurencija je nemilosrdna, visokoobrazovana, finansijski stabilna i potpuno posvećena rezultatu. Mi se ne bojimo takve konkurencije i spremni smo odgovoriti na sve izazove. Posjedujemo takmičarski duh, kvalificirane uposlenike, te bogato iskustvo koje smo stekli kroz godine rada.
Evropsko tržište nam je jednako daleko ili blizu koliko smo sposobni i stručni da odgovorimo na njihove zahtjeve i izazove.
Postoji velika potražnja za našim proizvodima i uvjeren sam da ćemo ostvariti izvanredne rezultate. Protekla godina je bila rekordna i nadmašila naša očekivanja.
To potvrđuju i ekonomski pokazatelji koji prikazuju povećanje finansijskog obima prodaje za 36 posto, robnog obima za 27 posto, dok smo izvoz povećali čak za 54 posto.
Zadovoljni smo i profitom koji je pratio naše planove prodaje.

 

UPOSLENICI SU NAJVEĆI KAPITAL

BH BUSINESS MAGAZINE:
Gospodine Lemeš, šta predstavlja strateške planske aktivnosti u narednom periodu poslovanja Alternative d.o.o.?

SALIH LEMEŠ:
Još uvijek se oslanjamo na primarnu djelatnost proizvodnje termoizolacionih panela i izolacijskih materijala, jer sve više postaje proizvod koji štedi energiju i čuva okoliš.
Paralelno s tim, aktivno radimo na razvoju novih proizvoda unutar usvojenih tehnologija.
Vjerujem da imamo dovoljno prostora i ideja koje ćemo realizovati i u narednom periodu, što će rezultirati novitetima koje ćemo ponuditi tržištu.
Svjestan sam da pretvaranje ideje u stvarnost zahtijeva maksimalan napor, krajnju upornost, stručan kadar, a ponekad i prekoračenje vlastitih granica.
Uvijek ističem našim zaposlenicima da se inovativnost i kreativnost temelje na 10 posto inspiracije i 90 posto napora.
Potaknuti tim saznanjima, proativno smo osigurali kadrove, stipendirajući nadarene učenike i studente. Njihovim prijemom u radni odnos dobili smo mnogo inovativnih ideja.
Za postizanje vrhunskih rezultatat potrebni su nam vrhunski ljudi – iskusni, svjesni, odgovorni, stručni i nadasve pošteni. Uposlenici Alternative d.o.o. upravo su takvi. Oni su naš najveći ponos i najveći kapital.

 

BIOGRAFIJA

Salih Lemeš rođen je 1961. godine.
Potiče iz porodice koja se generacijama bavi privatnim poduzetništvom – počevši od njegovog pradjeda, djeda i oca, a nastavili su on i njegovi sinovi.
To znači da je već pet generacija u porodici naslijedilo sklonost prema privatnom biznisu.
Kao ekonomista, opisuje sebe kao racionalnog čovjeka, sa bogatim znanjem i životnim iskustvom.
Članovi porodice su uposlenici, koji mu predstavljanju najveću podršku u životu.
Relaksaciju i novu energiju za svakodnevne poslovne obaveze nalazi u šetnji, koju praktikuje barem sat vremena svakog dana. Budući da nije ljubitelj zime, slobodno vrijeme najradije provodi odlascima na more.

Komentari

Powered by themekiller.com anime4online.com animextoon.com apk4phone.com tengag.com moviekillers.com