dipl. ing. maš. Vildan Hajić

VILDAN_HAJIC

VILDAN HAJIĆ, DIREKTOR, D.I. „JANJ“ D.D., TVORNICA GRAĐEVINSKE STOLARIJE, DONJI VAKUF

IMPLEMENTACIJOM STANDARDA ISO 9001:2008 POTVRDILI SMO OPREDIJELJENOST ZA
KVALITET PROIZVODA I USLUGA SHODNO NAJVEĆIM SVJETSKIM MJERILIMA

Pripremio: Rašid Hakić

   Tehničko uređenje naslovne strane I fotografija u tekstu: Senad Bektać

 U DESETLJEĆA POSLOVANJA

 Početkom prošloga stoljeća, tačnije 1901. godine, zahvaljujući šumskom bogastvu gornjevrbaskog, srednjevrbaskog i kupreškog područja, u Donjem Vakufu je izgrađen prvi značajniji drvoprerađivački objekat, čime su se stvorili uslovi za radno angažovanje više od stotinu radnika, sa dnevnim kapacitetom proizvodnje od oko 60 metara kubnih gotovih proizvoda.

U ljetopisu ovog privrednog subjekta, ali i donjevakufskog kraja posebno označena ostala je 1928. godina, kada je firma Ugar, vlasništvo akcionarskog društva Forestale Trieste, izgradila za tadašnje prilike modernu pilanu i uskotračnu prugu do visoravni Janj, čime je umnogome olakšan transport drvnih sortimenata od područja sječe do lokacije finalne prerade.

Sljedeća značajnija ulaganja u modernizaciju proizvodnih postro jenja uslijedila su nakon Drugog svjetskog rata, što je rezultiralo da 1950. godine budu pušteni u rad novi proizvodni kapaciteti, a 1992. godine u eksploataciju je pušten gater, tada jedinstvenih referensi na prostoru Balkana.

Tako je privredni kolektiv „Janj“, kao sastavni dio poslovnog sistema Šipad, igrao značajnu ulogu kako po pitanju upošljavanja velikog broja radnika, tako i po isporuci kvalitetnog proizvodnog asortimana na tržište u makro okruženju.

Krajem sedamdesetih godina prošloga stoljeća, tačnije 1989. godine, dolazi do dezintegracije Šipada, čime „Janj“ posluje samostalno sa jedanaest osnovnih organizacija, objedinjujući proizvodnju u Gornjem Vakufu, Bugojnu, Donjem Vakufu i Jajcu.

   Opće poznata dešavanja na bh. prostoru u periodu od 1992. do 1995. godine rezultirala su izdvajanjem poslovnih subjekata u Gornjem Vakufu i Bugojnu, čime su, u Donjem Vakufu, u sastavu Holdinga ostale samo četiri poslovne cjeline, a navedeno stanje biva zadržano do procesa promjene vlasničkih odnosa.

 Privatizacijskim procesom kao zasebna poslovna društva postaju Tvornica ploča i furnira, te Tvornica građevinske stolarije „Janj“ .

   STRUČNOST I ISKUSTVO TEMELJNE VRIJEDNOSTI KONTINUITETA
POSLOVANJA

Šta danas, nakon definisanja vlasničkih odnosa, Tvornica građevinske stolarije „Janj“ predstavlja u mikro i makro okruženju, šta sadržava proizvodni asortiman, koji problemi bitno utiču na još uspješnije poslovne rezultate i šta predstavlja temeljne odredinice poslovanja, na navedena i druga pitanja odgovore dao je Vildan Hajić, prvi čovjek ovog donjevakufskog privrednog subjekta.

BH BUSINESS MAGAZINE: Gospodine Hajić, kako biste, u nakraćim crtama predstavili privredni kolektiv na čijem ste čelu?

HAJIĆ: Tvornica građevinske stolarije „Janj“ baštini dugogodišnju trediciju prerade drvnih sortimenata, a samim tim i zavidnu stručnost i iskustvo znatnog broja uposlenih koji su radni vijek prije nekoliko desetljeća počinjali u ovom privrednom subjektu.

Trenutna uposlenost šesdeset radnika sinteza je iskustva „starih“ i opredjeljenja mladih za usvajanjem novih znanja, korištenjem moderne opreme i  savremene tehnologije u usvojenoj djelatnosti.

Rezultat toga je sadržajna lepeza proizvoda čiji kvalitet je usklađen sa najvećim zahtjevima u oblasti proizvodnje građevinske storarije od visokokvalitetne polazne sirovine.

KVALITET POTVRĐEN NA
IZBIRLJIVOM INO TRŽIŠTU

BH BUSINESS MAGAZINE: Šta predstavlja usvojeni proizvodni program i koje su osnovne karakteristike istog?

HAJIĆ:  Proizvodni asortiman čini fasadna i unutrašnja stolarija. Prozore i balkonska vrata izrađeujemo od kvalitetnog borovog, jelovog, smreka i ariš drveta, sa termoizolacijom, aluminijskom okapnicom, otklopno-zaklopnim okovom i elastičnim zaptivačem, na koje po potrebi ugrađujemo fiksne ili pokretne grilje, te platnene, plastične ili aluminijske roletne.

Stolariju izrađujemo u svim standardnim dimenzijama, ali i specijalnih dimenzija i oblika.

Ulazna vrata izrađujemo od bukovog, hrastovog, borovog  i kombinacije jela/smrča drveta, standardnih dimenzija i oblika kao i po specijalnim željama kupaca. Unutarnja vrata izrađujemo u svim tipovima, u dvije vrste i to masivna vrata u kominaciji jela/smrča i bora, te furnirana prirodnim furnirom od hrasta, bukve i mahagonija, sa dovratnikom standardnih širina ili po narudžbi.

Navedeni proizvodni asortiman upotpunjavaju fiksne i klizne stijene, škure, kapci, grilje, roletne, stepeništa, vrtne garniture, rezana građa, te usluge sušenja, sa rasploživim kapacitetom od 600 metara kubnih.

BH BUSINESS MAGAZINE: Višedecenijska usvojena djelatnost prerade drveta omogućila je višegeneracijsko obezbjeđenje zaposlenja, a time i sigurne egzistencije žitelja ovog područja. Nebrojeno mnogo proizvodnih jednica plasirano je na tržište i postalo funkcionalno u brojnim stambenim i poslovnim objektima diljem ex jugoslovenskih prostora i mnogo šire.

Mnogo porostora iziskivalo bi nabrajanje svega toga.

Ipak, šta od 2007. godine do sada čini referensnu listu realizovanih projekata?

HAJIĆ: Uprkos veoma oštroj tržišnoj utakmici, čiji smo sudionici, u kojoj vladaju kako poslovno-etički, tako i nekorektni odnosi, uspjeli smo da, prevashodno kvalitetom proizvoda dobijemo povjerenje brojnih investitora u čijoj režiji su renovirani ili građeni novi poslovni, stambeni i objekti drugih namjena.

U protekle tri godine dotadašnju referensnu listu obogatili smo uspješnom realizacijom isporuke građevinske stolarije za Direkciju ŠPD/ŠGD SBK-a u Donjem Vakufu, unutarnje stolarije za Centar za srce u Tuzli, opremanje Apartmanskog naselja Aquareumal u Fojnici, stambenih objekata u Trogiru, objekata na Črnomercu u Zagrebu, Veleučilištu u Gospiću i stambenih objekata u Bugojnu.

Još jedna od potvrda kvaliteta naših proizvoda je Priznanje za kvalitet dobijeno na velesajmu AMBIENTA u Zagrebu 2007. godine.

RECESIJA SMANJILA INVESTICIJE, ŠTO SE REFLEKTOVALO I NA
DINAMIKU POSLOVNIH AKTIVNOSTI

BH BUSINESS MAGAZINEU kojoj mjeri je globalna ekonomska kriza uticala na realizaciju poslovnih planova ?

HAJIĆ: Prije odgovora na pitanje želim da naglasim da brojni bh. privrednici nisu bili svjesni prisustva i posljedica svjetske ekonomske krize.

I mi smo, ma koliko nastojali da preduprijedimo negativne posljednice posebno u protekloj godini, itekako osjetili poremećaje na tržištu. To se prije svega odnosi na drastično smanjenje investicijskih ulaganja, u čijem lancu, ponudom proizvoda učestvujemo. Osim navedenog nastao je poremećaj u oblasti naplate potraživanja, gdje veoma često imamo situaciju da poslovni partneri ne mogu da izvrše preuzete obaveze iz prostog razloga što i sami očekuju naplatu od „svojih“ klijenata, tako da se svi nalazimo u jednom začaranom krugu u kojem će opstati najsposobniji, sa najboljim kvalitetom i fleksibilnošću prilagodbe shodno tržišnim zatjevima..

   JOŠ JEDNA POTVRDA KVALITETA

BH BUSINESS MAGAZINE: U januaru ove godine okončali ste implementaciju normi kvaliteta ISO 9001:2008.

dimenzijama, ali i specijalnih dimenzija i oblika.

Ulazna vrata izrađujemo od bukovog, hrastovog, borovog  i kombinacije jela/smrča drveta, standardnih dimenzija i oblika kao i po specijalnim željama kupaca. Unutarnja vrata izrađujemo u svim tipovima, u dvije vrste i to masivna vrata u kominaciji jela/smrča i bora, te furnirana prirodnim furnirom od hrasta, bukve i mahagonija, sa dovratnikom standardnih širina ili po narudžbi.

Navedeni proizvodni asortiman upotpunjavaju fiksne i klizne stijene, škure, kapci, grilje, roletne, stepeništa, vrtne garniture, rezana građa, te usluge sušenja, sa rasploživim kapacitetom od 600 metara kubnih.

BH BUSINESS MAGAZINE: Višedecenijska usvojena djelatnost prerade drveta omogućila je višegeneracijsko obezbjeđenje zaposlenja, a time i sigurne egzistencije žitelja ovog područja. Nebrojeno mnogo proizvodnih jednica plasirano je na tržište i postalo funkcionalno u brojnim stambenim i poslovnim objektima diljem ex jugoslovenskih prostora i mnogo šire.

Mnogo porostora iziskivalo bi nabrajanje svega toga.

Ipak, šta od 2007. godine do sada čini referensnu listu realizovanih projekata?

HAJIĆ: Uprkos veoma oštroj tržišnoj utakmici, čiji smo sudionici, u kojoj vladaju kako poslovno-etički, tako i nekorektni odnosi, uspjeli smo da, prevashodno kvalitetom proizvoda dobijemo povjerenje brojnih investitora u čijoj režiji su renovirani ili građeni novi poslovni, stambeni i objekti drugih namjena.

U protekle tri godine dotadašnju referensnu listu obogatili smo uspješnom realizacijom isporuke građevinske stolarije za Direkciju ŠPD/ŠGD SBK-a u Donjem Vakufu, unutarnje stolarije za Centar za srce u Tuzli, opremanje Apartmanskog naselja Aquareumal u Fojnici, stambenih objekata u Trogiru, objekata na Črnomercu u Zagrebu, Veleučilištu u Gospiću i stambenih objekata u Bugojnu.

Još jedna od potvrda kvaliteta naših proizvoda je Priznanje za kvalitet dobijeno na velesajmu AMBIENTA u Zagrebu 2007. godine.

RECESIJA SMANJILA  INVESTICIJE, ŠTO SE REFLEKTOVALO I NA
DINAMIKU POSLOVNIH AKTIVNOSTI

BH BUSINESS MAGAZINEU kojoj mjeri je globalna ekonomska kriza uticala na realizaciju poslovnih planova ?

HAJIĆ: Prije odgovora na pitanje želim da naglasim da brojni bh. privrednici nisu bili svjesni prisustva i posljedica svjetske ekonomske krize.

I mi smo, ma koliko nastojali da preduprijedimo negativne posljednice posebno u protekloj godini, itekako osjetili poremećaje na tržištu. To se prije svega odnosi na drastično smanjenje investicijskih ulaganja, u čijem lancu, ponudom proizvoda učestvujemo. Osim navedenog nastao je poremećaj u oblasti naplate potraživanja, gdje veoma često imamo situaciju da poslovni partneri ne mogu da izvrše preuzete obaveze iz prostog razloga što i sami očekuju naplatu od „svojih“ klijenata, tako da se svi nalazimo u jednom začaranom krugu u kojem će opstati najsposobniji, sa najboljim kvalitetom i fleksibilnošću prilagodbe shodno tržišnim zatjevima..

   JOŠ JEDNA POTVRDA KVALITETA

BH BUSINESS MAGAZINE: U januaru ove godine okončali ste implementaciju normi kvaliteta ISO 9001:2008. Jesu li i te aktivnosti vođene u cilju što boljeg pozicioniranja na tržištu?

HAJIĆ: Za implementaciju međunarodnih normi kvaliteta opredijelili smo se, prije svega, kako bismo proizvodni proces i druge segmente poslovanja doveli u što optimalnije i funkcionalnije stanje. Iako smo i prije navedenog postupka u znatnoj mjeri bili uredili proizvodni sistem, ipak smo postupkom certificiranja determinisali i otklonili sve nedostatke.

Sasvim je sigurno da to utiče i na kvalitet proizvoda i usluga, koji su, na kraju, ono što je najznačajniji zahtjev poslovnih parnera.

BH BUSINESS MAGAZINE:  Šta predstavlja osnovne odrednice poslovne politike u narednom periodu?

HAJIĆ: Raspoloživi proizvodni kapaciteti, stručnost i iskustvo uposlenih, kvalitet poslova i usluga, te poslovni odnosi koje izgrađujemo u proteklih nekoliko godina osnovni su elementi na kojima možemo bazirati uspješno poslovanje.

Smatram da na nivou državnih institucija treba raditi puno više na propagiranju značaja kupovine domaćeg proizvoda, isto ili više kvalitetnog od onog kojim je preplavljeno bh. tržište. Samo na taj način sačuvat ćemo radna mjesta i uticati na opću privrednu progresiju.

Vildan Hajić, rođen je 23.juna 1980.godine u Travniku. Gimnaziju je završio u Bugojnu, a zvanje diplomiranog  inžinjera stekao na Odsjeku Mehanička tehnologija drveta Mašinskog fakulteta u Sarajevu.

   Nakon pripravničkog staža u Tvornici ploča i furnira u Donjem Vakufu, imenovan je na mjesto izvršnog direktora, na kojem ostaje do 2007. godine, kada dolazi na mjesto prvog čovjeka Tvornice građevinske stolarije „Janj“.

   Stručno usavršavanje, postdiplomski studij,  uspješno je nastavio je na Mašinskom fakultetu u Sarajevu, na Odsjeku Nove tehnologije u drvnoj industriji.

   Oženjen je i otac dvoje djece.    

         

Komentari

Powered by themekiller.com anime4online.com animextoon.com apk4phone.com tengag.com moviekillers.com