ILIJA JOVIČIĆ,

1920091_417424198400966_1267068762_n
ILIJA JOVIČIĆ, NAČELNIK OPĆINE BROD:

PRIVREDNA PROGRESIJA PRIORITETAN JE ZADATAK RADA ORGANA UPRAVE LOKALNE ZAJEDNICE

Tekst: Rašid Hakić
Fotografije Općina Brod

Menadžerske sposobnosti, potvrđene kroz dugogodišnje obavljanje odgovornih dužnosti u privredi, bile su dovoljna osnova da kao prvi čovjek opštinske administracije za nešto više od jedne godine pokrene niz aktivnosti za poboljšanje stanja na području lokalne zajednice. Uspješnoj realizaciji projekata prethodila je podrobna analiza stanja, a potom i plansko rješavanje dvije decenije gomilanih problema.
Šta je sve obilježilo prvu godinu rada i šta su prioriteti s ciljem postizanja nekadašnje pozicije koju je u makro okruženju zauzimala ova sredina, odgovori su na pitanja postavljena Iliji Jovičiću, načelniku općine Brod.

BH BUSINESS MAGAZINE:
Gospodine Jovičić, kakvo je bilo zatečeno stanje javnih finansija prilikom preuzimanja načelničke dužnosti i koji problemi su opterećavali poslovanje javnih preduzeća ?
I. JOVIČIĆ:
U uslovima izdanih neopozivih garancija povjeriocima budžeta opštine, deficita budžeta iz ranijih godina i zaduženosti javnih preduzeća, prijetila je opasnost od kolapsa najvažnijih funkcija za život i rad lokalne zajednice. Sa druge strane neophodno je bilo obezbijediti funkcionisanje opštine i njen neophodan razvoj. Da bi se to postiglo moralo se pristupiti hitnoj stabilizaciji javnih finansija.
Opasnost blokade žiro-računa opštine za garancije toplani otklonjene su kreditom toplane kod banke za ranije potrošeni mazut iz prethodnih godina u vrijednosti od 3,5 miliona KM. Mazut za grejnu sezonu 2012/2013 obezbijeđen je u zadnji tren novim zaduženjem toplane kod Optima grupe za 1,2 miliona KM uz garanciju opštine sa dospijećem 30. septembra 2013. godine. Godišnji anuitet od 560.000,00 KM za kredit za bazene i izgradnju gradske tržnice, deficit budžeta za 2011. i 2012. godinu prisilili su zaduženje kod banke za 3 miliona KM.
Ovaj kredit je poslužio za izmirenje dugovanja iz prethodnih godina, dugovanja toplane i učešće opštine u projektima koji bi se mogli finansirati od strane Vlade RS. Realizacijom ovog kredita izbjegnuta je blokada žiro-računa opštine koja bi uslijedila najdalje u septembru 2013. godine. Važno je istaći da se ne radi o novom zaduženju budžeta opštine, nego o pretvaranju dospjelih obaveza opštine stvorenih u ranijem periodu na desetogodišnji period. Budžet opštine, sa projekcijom u iznosu od 9,1 milion KM je kreditnim zaduženjem od 3 miliona KM rebalansom budžeta dobio okvir od 12.1 milion KM. Problemi su se javili u zadnjem kvartalu 2013. godine kada se pojavila faktura preduzeća „Termoelektro“ iz 2008. godine, odnosno pravosnažna sudska presuda na iznos od 280.000 KM.
To je zahtijevalo rebalans budžeta za 2013. godinu kako bi se izbjegle brojne posljedice zbog izlaska iz okvira budžeta po funkcionisanje lokalne zajednice i finansiranje budžetskih korisnika. Kada je u pitanju stanje u javnim preduzećima, Gradska toplana je, sa zaduženjem od oko 7 miliona KM, od čega je opština kao garant preuzela obavezu od 5 miliona KM, generator finansijske i svake druge krize javnih finansija naše opštine. Zbog neizmirenih obaveza prema dobavljačima očekivana je blokada žiro računa, a najvjerovatnije i pokretanje stečajnog postupka. Ovdje treba dodati i novo zaduženje toplane kod Optima grupe za 2013/14 grejnu sezonu. Preduzimanjem mjera na racionalizaciji i popravkama sistema grijanja gubici će biti manji između 500 i 600 hiljada KM u odnosu na prethodnu grejnu sezonu.
Naime, Skupština opštine je, nakon neuspješnog pokušaja izdavanja objekata i instalacija grijanja na korištenje privatnoj firmi, donijela Odluku da se, uz određene prepravke, nastavi sa grijanjem i za grejnu sezonu 2013/2014. Procjenjuje se da će uspostavljeni način grijanja dati predviđene efekte i da je veliki propust što nije primijenjen mnogo ranije, jer bi ovaj gubitak u proteklih pet godina bio manji za oko 3 miliona KM. Pitanje gradskog grijanja je pitanje koje hitno treba rješavati, a stim u vezi formiran je stručni tim za rješavanje ovog pitanja u čijem sastavu su najbolji poznavaoci ove problematike sa područja naše opštine. JP Vodovod i kanalizacija sa gubitkom od 1,6 miliona KM i dvostrukom blokadom žiro-računa od Poreske uprave je tražio hitno rješavanje. Kredit od 1,1 milion KM i podizanje cijene vode sa 0,86 na 1,19 KM bez PDV-a, u zadnjem kvartalu 2013. godine, uz smanjenje broja zaposlenih i preduzete mjere štednje treba u 2014. godini obezbijediti pozitivno poslovanje. Povećanje cijene vode i kanalizacije treba da stvori osnovu za vraćanje kredita podignutog sa sedmogodišnjim rokom otplate, a zbog izmirenja obaveza koje su gomilane prethodnih godina. Procjenjuje se da će gubici za 2013. godinu u JP Vodovod i kanalizacija biti manji za četvrtinu nego 2012. godine. KP „Komunalac“, kreditnim zaduženjem od 300.000 KM, izmirio je tri četvrtine obaveza iz prethodnog perioda koje su prijetile da blokiraju rad ovog preduzeća. Preduzete mjere i poslovi koje ovo preduzeće u cjelini obavlja kod komunalnih usluga za potrebe lokalne zajednice su obezbijedile pozitivno poslovanje u 2013. godini, kao i smanjenje zaduženja iz prethodnog perioda. Postoji šira lepeza poslova koji se mogu organizovati u okviru ovog preduzeća, tako da se dobrim upravljanjem može očekivati pozitivno poslovanje u 2014. godini, kao i otvaranje novih radnih mjesta. JU Sportsko-kulturni centar, odnosno Dom sportova, sa dostignutim neizmirenim obavezama blizu milion konvertibilnih maraka u posljednjih petnaestak godina i blokadom žiro računa zbog neizmirenih poreskih obaveza i pravosnažnih tužbi zaposlenih zbog neisplaćenih plata je svojevrstan problem koji treba rješavati. Pokušaji dogovora sa zaposlenim oko reprogramiranja obaveza i izbjegavanja daljeg zaduženja i prekida blokade, nisu urodili plodom bez obzira što su lokalna zajednica i budžet opštine bili garant ispunjenja obaveza. Formiran je novi tim za analizu stanja i iznalaženje prihvatljivih rješenja ove zapuštene javne ustanove, a status će biti riješen u prvom kvartalu 2014. godine. Na osnovu poznavanja stanja u javnim preduzećima i ustanovama treba istaći da su urađeni značajni pomaci u odnosu na prethodno stanje. Međutim, sve raspoložive mogućnosti nisu iscrpljene.
Broj zaposlenih mora biti srazmjeran stvarnim potrebama uvažavajući obim posla, veličinu opštine, odnosno broj korisnika usluga, te broj zaposlenih u ustanovama i javnim preduzećima u susjednim opštinama. S tim u vezi je i podatak o javnim finansijama, odnosno obavezama budžeta opštine zaključno sa 31.12. 2012. godine po osnovu odobrenih kredita raspoređenih na idućih deset godina, sa godišnjim zaduženjem od 1,6 miliona KM, mjesečnim zaduženjem od 133 hiljade KM, odnosno dnevnim zaduženjem od 4.300 KM.

ŠANSA SPOSOBNIMA A NE PODOBNIMA

BH BUSINESS MAGAZINE:
Koje aktivnosti su poduzete s ciljem izlaska iz finansijeke dubioze javnih preduzeća ?
I. JOVIČIĆ:
U javnim preduzećima i ustanovama su izvršene neophodne kadrovske promjene u upravnim i nadzornim odborima i rukovodećim strukturama, u skladu sa predizbornim obećanjima i našim zajedničkim dogovorima, poštujući zakonske propise i instituciju konkursa i javnog oglašavanja. Tako je prekinuto s praksom „vječitih“ vršioca dužnosti i privremenih upravnih i nadzornih odbora, što je bila i zakonska obaveza. Za direktore preduzeća i ustanova birani su oni koji ispunjavaju uslove konkursa, imaju prihvatljiv program rada za naredni period i viziju uspješnog poslovanja, gazdovanja objektima i sredstvima lokalne zajednice.
Veliki finansijski gubitak iz prethodnog perioda i obaveze koje prijete blokadom poslovanja, prevelik broj nepotrebno primljenih na posao u javnom sektoru, koji objektivno nemaju šta da rade, a sredstva iz redovnog poslovanja nisu ni blizu dovoljna za njihove plate, loša normativna regulativa, neodgovarajuće organizacije rada, prekobrojna i nekvalifikovana administracija, bez odgovarajuće podjele poslova i svijesti da se plata mora zaraditi, uz istovremeno negodovanje zaposlenih zbog neisplaćenih plata i doprinosa iz prošlih godina samo su dio problema javnog sektora. U javnom sektoru opština Brod ima 513 na platnoj listi. S tim u vezi, pred rukovodeće i upravne strukture je postavljen jasan zadatak, a to je stabilizacija poslovanja u 2013. i pozitivno poslovanje u 2014. godini. Ostvarivanje ovog cilja nije lak posao, ali je uslov da bi neko mogao i dalje obavljati upravljačku i rukovodeću funkciju u javnom sektoru. Jer, rukovodstvo bez ideje kako uspješno poslovati i bez sigurnog dokaza da to i ostvaruje i da će ostvariti, ne može zadržati rukovodeće pozicije.
Brojni, godinama nerješavani problemi zahtijevaju angažovanje što većeg broja stručnih ljudi i kadrove koji imaju znanje i stručnost i koji su spremni da rade za dobrobit naše opštine. Tako je u Stručne timove, Radne grupe i Komisije imenovano 40 fakultetski obrazovanih Brođana spremnih da svojim znanjem ponude rješenja za najvažnija pitanja od koji i pitanje daljinskog grijanja, javne rasvjete, registra opštinske imovine i procjene njene vrijednosti, deblokade rada Sportsko-kulturnog centra, početak rada nove pijace, rekonstrukcije i revitalizacije vodovodne i kanalizacione mreže, područnih ambulanti i zdravstvene zaštite i drugih, ništa manje bitnih pitanja. Vrata naše opštine su otvorena i za druge stručnjake koji imaju kvalifikacije i mogu i žele da doprinesu razvoju naše opštine bez obzira gdje su zaposleni, sa pravom na odgovarajuću novčanu naknadu za svoj rad.

BH BUSINESS MAGAZINE:
Šta smatrate centralnim pitanjem odnosno problemom na području lokalne zajednice i koje aktivnosti provodite kako bi isti bio riješen ?
I.JOVIČIĆ:
Glavni problem ili centralno pitanje je zapošljavanje u realnom sektoru na području naše općine. Naš zadatak je stvaranje što povoljnijeg privrednog ambijenta za otvaranje novih proizvodno-uslužnih kapaciteta i privlačenje investitora, sve sa ciljem otvaranja novih radnih mjesta i povećanja broja zaposlenih.
Aktivnosti na ovom polju su se odvijale u tri pravca i to administrativnom, pripremanju poslovnih zona, te rješavanju statusa nekadašnjih preduzeća. Administrativni pravac podrazumijevao je analizu svih opštinskih odluka, te su iste upoređene sa odlukama iz susjednih opština koje su prethodnih godina bilježile značajan razvoj i zapošljavanje. Naše opštinske odluke su izmjenjene u svim segmentima u kojima su bile nepovoljnije nego u susjednim opštinama.
Tako je porez na nepokretnost smanjen za 20% i najniži je u regionu, smanjene su administrativne takse kao i komunalne naknade, a za neke djelatnosti i ukinute, definisane su urbanističke zone, a pri tome su u zonama buduće gradnje primjenjeni najpovoljniji uslovi i najniže cijene, skraćeni su rokovi za izdavanje dozvola za rad tako da se iste dobijaju najduže u roku od dva dana, podignuta je efikasnost administracije i izvršene mnoge promjene u pravcu dobivanja certifikata opštine sa povoljnim privrednim ambijentom što očekujemo u prvoj polovini 2014. godine. Donošenjem skupštinske odluke o poslovnim zonama, odnosno zonama gdje će se graditi proizvodno-uslužni kapaciteti, određene su iste, te je promijenjena Opštinska odluka o građevinskim zonama i prilagođena potrebama za ulaganje u poslovne zone. Poslovna zona mora prvo imati riješene vlasničke odnose i da budući investitor može bez teškoća da koristi posjed. Poslovna zona mora imati neophodnu infrastrukturu i to struju, vodu, kanalizaciju, grijanje, telefon, prilazne puteve, prihvatljiv i povoljan položaj za budućeg investitora, a intezivne aktivnosti vodimo na rješavanju svih pitanja sa prioritetom identifikacije i rješavanja imovinsko-pravnih odnosa.
U pravcu rješavanja statusa nekadašnjih preduzeća pokrenuta su pitanja o kojima je lokalna uprava vodila vrlo malo računa i bila nezainteresovana. Na tom spisku su „Metal Emajl“, „Grijanje“; „Bromet“, „Hotel Sava“, „25. Novembar“, „Ivanjsko polje“, „Građevinar“ i druga. Prodaja i završetak stečajnih postupaka u ovim firmama bi trebao pokrenuti određene privredne aktivnosti, a time zapošljavanje i smanjenje broja nezaposlenih. Peta licitacija prodaje hotela nije uspjela i skupština povjerilaca je donijela odluku o novoj cijeni ovog nekad veleljepnog objekta od svega 280 hiljada maraka.
Ostvaren je kontakt sa zainteresovanim firmama iz Italije oko aktiviranja proizvodne hale u Metal Emajlu, obezbjeđena su sredstva u budžetu opštine za prekvalifikaciju lica sa evidencije Biroa za zapošljavanje u slučaju da nema zanimanja koja bi tražili budući poslodavci. Pogon u Močilima, odnosno Sijekovcu, koji je bio preseljen u Derventu zbog nekooperativnosti prethodne lokalne uprave, vraćen je ponovo u našu opštinu i početak izgradnje je predviđen u ovoj godini, a time i uslovi za zapošljavanje 20 radnika. Iznajmljen je prostor devastirane škole u Velikoj Brusnici gdje investitor organizuje proizvodnju peleta i zapošljava oko 15 radnika odgovarajućih zanimanja i probna proizvodnja je u toku. „Skai Adapter“ proširuje djelatnost. Izgradnja nove hale, koja je u završnoj fazi, će omogućiti posao za novih tridesetak radnika. Saniran je dio GIK-ove zgrade u Ulici Brodskog bataljona gdje investitor organizuje proizvodnju i zaposlenje za 8 radnika. Opština je aplicirala i dobila sredstva Ministarstva za izvođenje javnih radova u lokalnoj zajednici, u našem slučaju za krčenje obale rijeke Save u gradskom području, pa je zaposleno 12 radnika na period od 4 mjeseca. U ovom projektu Ministarstvo učestvuje sa 28.000 KM, a opština Brod sa 15.000 KM, čime se otvara privremeno zapošljavanje i angažovanje lica sa evidencije Zavoda za zapošljavanje.
U budžetu za 2014. godinu predviđena su bespovratna sredstva kao pomoć pri zapošljavanju najugroženijih kategorija stanovnika sa evidencije Zavoda za zapošljavanje.

SPORT I KULTURA
BH BUSINESS MAGAZINE:
Kakvo je stanje u oblastima sporta i kulture ?
I.JOVIČIĆ:
Jedan od proklamovanih i usvojenih ciljeva je iskorak u pravcu rješavanja zapuštenog stanja u oblasti sporta i obezbjeđenje boljih uslova u ovoj oblasti.U skladu sa tim opredjeljenjem uvedeno je više reda u ovu oblast kao i finansijskih sredstava, tako da redovno servisiramo rad sportskih kolektiva. Uslovi za takmičenje na sportskom terenu u Liješću ne postoje, pa je gradski stadion preuređen i osposobljen za takmičenje. Izdvojena su značajna sredstva za sanaciju instalacije, opreme, inventara, stolarije i porušenih dijelova ograde.
Cijenimo da će novi zamah sportu dati sanacija u Sportsko –kulturnom centru kao i završetak svlačionice u Kolibama Gornjim i Zborištu, za šta je obezbijeđen i dio sredstava u budžetu opštine. KUD „Liješće“ i KUD „Duško Trifunović“ su svakako dva bisera u kulturnom životu Broda, a sredstva za njihov rad su obezbijeđena u budžetu opštine. Bilježimo uspješne nastupe ovih društava, kako na opštinskom tako i na manifestacijama regionalnog karaktera, te nastupima u Srbiji i posjetu KUD „Liješće“ Grčkoj dijaspori i Rumuniji. Uspješno je organizovana Likovna kolonija „Sava“, na čijem otvaranju je zabilježeno interesovanje brodske javnosti.
Bilježimo kvalitetan rad i organizaciju niza književnih večeri, prezentacija i rasprava o značajnim temama iz oblasti kulture, politike, raznih društvenih i privrednih tema u okviru Gradske biblioteke.

REALIZACIJA SVAKOG INFRASTRUKTURNOG
PROJEKTA JEDNAKO JE BITNA

BH BUSINESS MAGAZINE:
Koji projekti su do sada završeni, a koji u fazi realizacije ?
I. JOVIČIĆ:
Investicije koje su u toku, čijim završetkom će umnogome biti obogaćeni infrastrukturni sadržaji odnose se na pitanje redovnog i kvalitetnog snabdijevanja vodom stanovništva i privrede opštine, a rješavamo ih u sklopu projekta Evropske investicione banke i Ministarstva za poljoprivredu, šumarstvo i vodoprivredu pod radnim nazivom „Revitalizacija i rekonstukcija vodovoda i kanalizacije u Brodu“. Naime, radi se o projektu za gradove i opštine u Republici Srpskoj i naša opština, poslije značajnijeg vremenskog zaostajanja, mora hitno da sustigne druge opštine. Ovim projektom, vrijednim 11 miliona KM, bit će riješena brojna pitanja od kojih redovno snabdijevanje seoskog područja dovoljnim količinama pitke vode, zamjena azbestno-betonskih cijevi na gradskom području na oko 21.000 metara, smanjenje velikih gubitaka u mreži, širenje kanalizacione mreže, njena sanacija i dovođenje vode i kanalizacije do budućih poslovnih zona i do ulica i naselja koja nemaju riješena ova pitanja. Na ovim radovima u najvećoj mogućoj mjeri će biti angažovana brodska građevinska operativa sa osloncem na zaposlene u Vodovodu i kanalizaciji, Komunalcu i Borcu, te drugim subjektima na području opštine. Rješavanje pitanja odbrane od poplava i sanacija postojećih vodoprivrednih objekata i infrastrukture je svakako najveći investicioni zahvat u posljednjih bar 30 godina u našoj opštini.
Radi se o bespovratnim sredstvima međunarodnih finansijskih institucija preko Ministarstva za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo Republike Srpske gdje je opštini Brod dodijeljeno 12.075.000 eura od raspoloživih 55.000.000 eura za Republiku Srpsku. Zahvaljujući ministru pravde, već postojećoj projektnoj dokumentaciji i izdvojenim sredstvima u budžetu naše opštine od 40 000 KM, treba da se počne sa sanacijom zgrade suda i stvore optimalni uslovi za rad. Ukupna investicija iznosi oko 400.000 KM. Odobren je projekat sanacije sanitarnih čvorova u Srednjoj školi „Nikola Tesla“, gdje će Opština Brod, u saradnji sa Ministarstvom prosvjete i kulture, realizovati projekat vrijedan oko 32.000,00 KM. Izgradnja sanitarnog čvora i svlačionice za Dom u Liješću je bilo obećanje, a na osnovu zahtjeva KUD-a „Liješće“ i stanovnika ove mjesne zajednice. Budžetom su planirana sredstva za ovaj objekt u 2013. godini, ali smo u pregovorima sa Ministarstvom za izbjegla i raseljena lica uz projekat radova na Domu u Kolibama Donjim i sanaciju Društvenog doma u Sijekovcu uvrstili i izgradnju ovog objekta. Dogovoreni radovi na dogradnji Doma kulture u Liješću su završeni, a vrijednost radova je 48.000 KM. Sanacija krova na Sportsko-rekreacionom centru je bilo obećanje našim građanima kako bi se ovaj veleljepni objekat spasio od daljeg propadanja. Raspisan je javni oglas za izvođenje radova.
Dio sredstava je obezbijeđen u budžetu opštine, a intezivno radimo na iznalaženju dodatnih sredstava za ovaj ozbiljan građevinski zahvat. Povoljni vremenski uslovi su omogućili završetak dobrog dijela poslova na sanaciji. U prvom kvartalu 2013. godine sanirani su makadamski putevi i ulice u gradu po prioritetima utvrđenim sa predsjednicima mjesnih zajednica, a po Programu koji je donijela Skupština opštine. Izvezeno je preko 3.200 kubika šljunka, a u avgustu i septembru prošle godine izvršeno je dodatno nasipanje lokalnih i nekategorisanih puteva gdje je izvezeno preko 10.000 kubika šljunka, te iskopani i očišćeni kanali pored puteva na najvećem broju putnih pravaca, a sve u saradnji sa predsjednicima mjesnih zajednica, prema prioritetima, vodeći računa o frekvenciji saobraćaja i potrebama stanovništva. Urađeni su zemljani radovi, nasipanje i profilisanje puta i pripema za asfaltiranje 4.700 metara Grk – Vrela Donja, čime su stvoreni uslovi da se u 2014. godini asfaltira ova dionica i praktično zatvori „saobraćajni prsten“ u ovom ruralnom dijelu opštine i isti ostvari bolju saobraćajnu vezu sa gradom.
Saniran je poplavom oštećen nasip u Polojskoj retenziji u dužini preko 4 kilometra, čime je zaštićeno ovo područje od eventualnih poplava do dopuštenog nivoa. Uređen je granični prelaz, sasječeno i uklonjeno višegodišnje žbunje i korov, zasađeno zelenilo, uklonjene ruševine nekadašnjih kuća i ulaz u naš grad dobio pristojan izgled. Izgrađena je vodovodna linija u zaseoku Bjelaš u Zborištu, čime je ovaj dio naselja snabdjeven pitkom vodom. Sačinjen je detaljan plan održavanja javnih i zelenih površina na gradskom području sa dinamikom održavanja, a sve u skladu sa Programom komunalnih djelatnosti.
Prošireno je područje čišćenja i održavanja gradskih površina. Zasađeno je mnogo cvijeća i grad je dobio ljepši izgled. Uspješno je aplicirano i realizovano trinaest projekata neformalnih omladinskih grupa kroz projekat „Omladinske banke“ u saradnji sa fondacijom Mozaik, uz sufinansiranje od strane Opštine Brod. Time je, uz angažovanje omladine, neformalnih grupa riješen niz problema iz oblasti života i rada u našoj opštini. Opština Brod je učestvovala u finalnom predstavljanju najboljih praksi u okviru 8. Kruga Bikon Plus projekta, te sam ulazak u finale među prvih 20 opština u Bosni i Hercegovini predstavlja izuzetan uspjeh i pokazuje nastojanje opštine Brod da unaprijedi način rada. Cilj ovog projekta, kao svojevrsnog takmičenja lokalnih samouprava jeste unapređivanje standarda njihovog rada kroz međuopštinsko učenje, saradnju i razmjenu najboljih iskustava i praksi, što za rezultat ima poboljšanje kvaliteta života stanovnika tih lokalnih zajednica. Preduzeti su opsežni radovi na sanaciji gradskog stadiona i isti osposobljen za takmičenje, te obezbijeđeno redovno čuvanje i održavanje ovog objekta.
Poslovi oko održavanja i širenja javne rasvjete su povjereni DP Elektrodistribucija RJ Brod što je velika prednost u odnosu na ranija rješenja kada su ti poslovi bili povjereni privatnim preduzećima van naše opštine. Nova rasvjeta je postavljena u ulici Nikole Tesle, ulici Majke Jugovića, zaseoku u Sijekovcu, djelimično u Barici Gornjoj i Barici Donjoj, kod kuće Vidića u Grku i Doma u Vrelima Gornjim. Nabavljeno je 60 novih kontejnera za odvoz smeća i ustupljeno na korištenje KP Komunalac, kupljen je i prilagođen kamion za prevoz smeća, nabavljen je potreban broj kosilica i druge opreme za rad KP Komunalac. Stari kontejneri su razmješteni po mjesnim zajednicama na prioritetna mjesta.
Prošireno je područje organizovanog odvoza smeća na Liješće, dijelove Vinske i stvoreni uslovi za prevoz smeća iz Koliba Gornjih, čime je unaprijeđen rad komunalne službe, grad postao uredniji, ljepši i čistiji, te stvoreni uslovi za korištenje komunalnog otpada kao sirovine i ostvarivanje prihoda. Poboljšanje zdravstvene zaštite i materijalno-tehničko osavremenjivanje Doma zdravlja i područnih ambulanti u Liješću, Kolibama Gornjim i Vinskoj je obećanje dato našim sugrađanima. Projekat podrazumijeva ulaganje 500.000 KM u 2014. i 2015. godini, sa učešćem opštine od 30%. Za 2014. godinu planirano je u budžetu 75.000 KM, što čini polovinu obaveze opštine za opremanje ovih objekata.
Formiran je Stručni tim od zaposlenih u Domu zdravlja i administrativne službe opštine Brod za provođenje ovog projekta kojeg smatramo veoma važnim za poboljšanje nivoa zdravstvene zaštite.
Uređeno je rukometno igralište kod škole, te nadvožnjak koji godinama nije uređivan niti održavan. Saniran je i uređen prilaz JU Sportsko-kulturni centar, kao i presložen parket u sportskoj dvorani za održavanje ponoćnog turnira.

POSVEĆENOST MLADIMA

I. JOVIČIĆ:
Obezbijeđen je besplatni prevoz sve djece koja pohađaju osnovnu i srednju školu, autobuski prevoz djece iz MZ Rit i MZ Tulek, te je na taj način izbjegnut prelaz djece preko frekventne saobraćajnice Brod – Derventa i smanjeni rizici kojim su djeca bila svakodnevno izložena. Usvojena je nova Odluka o stipendiranju studenata koja u prvi plan stavlja uspješne studente iz porodica poginulih, a u akademskoj 2012/2013 godini stipendirano je 145 studenata.
Opština Brod vodi računa i o mladim visokoobrazovnim kadrovima, te je s tim u vezi istima omogućila obavljanje volonterskog staža u svojstvu pripravnika-volontera radi osposobljavanja za samostalan rad i polaganja stručnog ispita, odnosno sticanja odgovarajućeg radnog iskustva, kako bi u budućem periodu bili konkurentniji na tržištu rada i lakše došli do stalnog zaposlenja. Pripravnici-volonteri obavljaju volonterski staž u administrativnoj službi opštine Brod, javnim preduzećima i ustanovama, kao i u nekim privatnim preduzećima, a troškove snosi opština Brod.
Obezbijeđena su bespovratna novčana sredstva za kupovinu placeva za individualnu stambenu izgradnju mladim bračnim parovima, te smanjene obaveze za naknade pri izgradnji.

OTVORENOST PREMA MIKRO I MAKRO OKRUŽENJU
BH BUSINESS MAGAZINE:

Koje aktivnosti se čine s ciljem komunikacije sa lokalnim zajednicama u okruženju, institucijama vlasti i nevladinom sektoru ?

I. JOVIČIĆ:
Vidni rezultati ostvareni su u otvaranju opštine prema susjedima, Vladi i resornim ministarstvima, Skupštini RS, te brojnim nevladinim domaćim i međunarodnim organizacijama i udruženjima. Načelnici odjeljenja su ostvarili direktne kontakte sa zamjenicima i pomoćnicima ministara, što je u proteklom periodu propušteno i bitno uticalo na zaostajanje opštine u razvoju. Isto tako, ostvareni su sastanci i radni dogovori sa predstavnicima opština Derventa, Šamac, Doboj, Gradiška i Modriča, opštinom i gradom Slavonski Brod, te sa rukovodstvom Slavonsko-brodske županije, sa temema prekogranične saradnje i apliciranja na IPA fondove Evropske unije, a jedan od rezultata je izrada dva projekta za IPA fondove zajedno sa Slavonskim Brodom.
Za ukupan razvoj naše opštine, prezentaciju njenih kapaciteta, mogućnosti i njene privrede je od značaja prvi „Sajam privrede Brod 2013.“ koji je održan u oktobru 2013. godine u dvorani JU „Sportsko-kulturni centar Brod“. Sajam su, pored ministra industrije, energetike i rudarstva u Vladi RS, posjetili brojni rukovodioci iz susjednih opština, privrednici iz regiona, te veliki broj građana iz našeg i Slavonskog Broda. Ovu privrednu izložbu smatramo vrlo uspješnom i praksu organizacije ovakvih manifestacija svakako treba nastaviti i idućih godina. Sve navedeno potvrđuje našu otvorenost prema okruženju i to će biti jedna od prioritetnih aktivnosti u narednom periodu.

BH BUSINESS MAGAZINE:
Gospodine Jovičić, kojom porukom biste zaključili sve do sada rečeno?

I. JOVIČIĆ:
Mi živimo u našoj opštini, našem lijepom Brodu. Sva naša nastojanja, djelovanja, odluke i aktivnosti su usmjereni ka našim sugrađanima za bolji život i budućnost, sa perspektivom za mlade generacije.
To je naš cilj i naše geslo i oko toga smo se udružili i naši sugrađani dali su nam veliku podršku.

BIOGRAFIJA
ILIJA JOVIČIĆ, magistar ekonomije, rođen je 2. Jula 1950. godine u Grku, opština Brod.
Završio je srednju učiteljsku školu, pedagošku akademiju, a potom, 1983. godine i ekonomski fakultet. Radio je u osnovnoj i srednjoj školia, a nakon sticanja zvanja diplomirano ekonomiste bio je zaposlen u preduzeću „25. Novembar“ u Bosanskom Brodu.
Potom je obavljao poslove sekretara Sekretarijata za privredu, direktora Uprave prihoda opštine Bosanski Brod, te direktora stručne službe SIZ (Fondovi). U oktobru 1992. godine imenova je za predsjednika Izvšnog odbora opštine Brod.
Od 1994. godine bio je direktor Poslovnog centra „Eneropetrol“, a po privatizaciji naftne industrije Republike Srpske direktor Poslovnog centra „Nastro Petrol“ u Brodu.
Oženjen je i otac dvoje fakultetski obrazovane djece.
Član je i jedna od osnivača općinskog odbora SNSD-a u Brodu. Na lokalnim izborima 2012. godine izabran je za načelnika opštine Brod.

 — sa ILIA JOVIČIĆ na lokaciji Bosanski Brod.

         

Komentari

Powered by themekiller.com anime4online.com animextoon.com apk4phone.com tengag.com moviekillers.com