Milorad Krstić

MILORAD_KRSTIC
RASPOLOŽIVIM POTENCIJALIMA OBEZBIJEDILI SMO SVE PRETPOSTAVKE 
ZA POZICIONIRANJE NA LIDERSKO MJESTO U MAKRO OKRUŽENJU
– Višedecenijski prepoznatljiv brend
– Modernizovan proizvodni proces
– Nedovoljna stimulacija  proizvođača  i zaštita domaće proizvodnje
– Ambiciozni i realno ostvarivi strateški pravci razvoja
IZ SEMBERIJE NA TRPEZE DILJEM EVROPE
Fabrika za preradu voća i povrća u Bijeljini osnovana je 1947.godine i jedna je  od najstarijih fabrika ove vrste u bivšoj Jugoslaviji. Početna proizvodnja je iznosila 20 tona, da bi između 80-te i 90-te godine prošlog vijeka dostigla proizvodnju od 11.000 tona gotovog proizvoda u toploj preradi  i smrznutog voća i povrća.            S obzirom na širok asortiman gotovih proizvoda Prehrambena industrija  „Sava“ je dugi niz godina bila prisutna u svim dijelovima bivše Jugoslavije i izvozila u Njemačku, Švajcarsku, Grčku, Poljska i Rusiju. Asortiman i pakovanje prerađevina od voća i povrća, a naročito njihov standardan kvalitet, doprinijeli su da PI „SAVA“ stekne ugled jednog od najboljih proizvođača ove vrste robe na prostorima ex Jugoslavije.
Dobitnik je brojnih priznanja za kvalitet proizvoda, kao i za ukupno unapređenje odnosa  sa poljoprivrednim proizvođačima i kupcima, koji su u velikom broju ostali vjerni PI „SAVA“ od osnivanja do danas. 
Temeljne osnove poslovne politike bile su i ostale iste, a tiču se nabavke sirovine sa prostora Semberije, pri čemu su se, konstantnom edukacijom, obezbijedili sposobne i stručne proizvođače za proizvodnju kvalitetne sirovine što je rezultiralo proizvodnjom kvalitetnog gotovog proizvoda.
Krajem 2009. godine u ovom privrednom subjektu završen je privatizacioni proces, od kada poslovanje nastavlja pod imenom Prehrambena industrija „SAVA SEMBERIJA“ u kojem se primjenjuju evropski standardi. 
Novi vlasnik, Milorad Krstić, već 25. godina menadžerske sposobnosti potvrđuje u zemljama Zapadne Evrope.
OD MRTVE TAČKE DO STVARANJA NOVIH VRIJEDNOSTI
BH BUSINESS MAGAZINE: Gospodine Krstić, koje aktivnosti su realizovane neposredno nakon tranzicije vlasničkih odnosa i šta su osnovne karakteristike usvojenog proizvodnog asortimana ?
KRSTIĆ: 
Po okončanju  postupka privatizacije pristupilo se potpunoj revitalizaciji i organizaciji proizvodnje.  Stručna radna snaga, koja je izvrsno osposobljena da potpuno upravlja tehnološkim procesima, uz korištenje opreme renomiranih svjetskih proizvođača, garant je postojanog kvaliteta gotovih proizvoda. PI „SAVA SEMBERIJA“ danas proizvodi savremenim načinom prerade,prema sopstvenim recepturama koje zadovoljavaju potrošače sa prefinjenim ukusom.
Osnovna karakteristika svih proizvoda ogleda se u potpuno prirodnom načinu proizvodnje bez upotrebe konzervansa, vještačkih boja i aroma, a održivost, odnosno trajnost proizvoda postiže se primjenom postupaka pasterizacije i sterilizacije.
Potvrđeno je da naši proizvodi naročito dobro utiču na zdravlje svih koji ih konzumiraju i njihovo uključivanje u svakodnevnu ishranu od velike je koristi, pa samim tim i preporuka da  se osjećate bolje ,da  živite duže i da  budete pošteđeni bolesti, koristite prirodne i zdrave proizvode „SAVA SEMBERIJA“, mnogo je više od marketinškog slogana.
 JAGODA KRSMANOVIĆ, DIREKTOR:  
– Potpuna posvećenost poslu je moje opredjeljenje, što očekujem i od mojih saradnika.Da bismo postigli uspjeh u oblasti kojom se bavimo moramo da volimo svoj posao,da imamo jasan cilj koji želimo da ostvarimo i da postoji međusobno razumijevanje i poštovanje.
Pri tome ne treba zapostaviti porodične, kao ni odnose i obaveze prema prijateljima.
Preuzela sam odgovornost svjesna  da „SAVA SEMBERIJA“ ne može da funkcioniše kao mala firma i to sam svima stavila do znanja,  a to znači da je put do uspjeha prije svega planski definisan i kontinuiran rad. 
BH BUSINESS MAGAZINE: Sa kojim prostornim i proizvodnim kapacitetima raspolaže „SAVA SEMBERIJA“ i šta znači pojam „kontrolisana proizvodnja hrane“? 
KRSTIĆ: 
Osim moderno uređenog poslovnog, raspolažemo i sa 15.000 metara kvadratnih proizvodnog i skladišnog prostora, a asortiman proizvoda čini slatki i kiseli program.
Od početka poslovanja usvojeno je načelo kontrolisane proizvodnja hrane, što podrazumijeva odabir sorte, agrotehničke mjere i zaštitu, te preradu u vlastitim pogonima do pakovanja i ponude gotovog proizvoda, a sve u skladu sa  ISO 9001:2008, HCCP i HALAL standardom.
Kontrolišući svaki segment u proizvodnom procesu i to primarnu proizvodnju, proizvodnju gotovih proizvoda i plasman na tržište, obezbjeđujemo proizvodnju visokokvalitetnih, sigurnih i zdravstveno ispravnih proizvoda.
Kvalitet i zdravstvenu ispravnost proizvoda svakodnevno kontrolišemo u sopstvenoj labaratoriji sva, uz redovno angažovanje akreditovane eksterne labaratorije.
Preradu voća i povrća u prirodne i zdrave proizvode svjetskog nivoa kvaliteta od domaćih sirovina, uz ostvarivanje bliske saradnje sa poljoprivrednim proizvođačima, isporučiocima i kupcima realizujemo u zaokruženom procesu od „njive do trpeze“. Proizvodnja zdrave hrane, uz konstantno unapređenje asortimana proizvoda, u cilju zadovoljavanja potrebe kupaca, u značajnoj mjeri će doprinijeti razvoju lokalne zajednice, entiteta, a time i države u cjelini.
KVALITET PROIZVODA NA 
PIJADESTALU VRIJEDNOSTI
KRSTIĆ:  Nagrade i priznanja su sastavni dio našeg poslovanja.Dobili smo ih na sajmovima i od Privredne  komore, ali danas, poslije dobijanja certifikata za ISO 9001:2008,HCCP i HALAL certifikata, smatram da je mojim saradnicima i meni to najviše priznanje jer potvrđuje da smo firma koja se brine o kupcima, zaposlenim, dobavljačima i svim zainteresovanim stranama.
DOMAĆE JE NAJBOLJE
BH BUSINESS MAGAZINE: Šta, prostorno posmatrano, predstavlja sirovinsku bazu kojom obezbjeđujete kontinuitet proizvodnog procesa ? 
KRSTIĆ:  Naša sirovinska baza je cjelokupan bh. prostor, s tim što najviše sirovine obezbjeđujemo od poljoprivrednih proizvođača iz Semberije i okoline.
Prošle godine bili smo primorani određene količine sirovine nabaviti  i iz Vojvodine i Makedonije, obzirom na pomanjkanje od domaćih prozvođača, izazvanih općepoznatim vremenskim  neprilikama.
BH BUSINESS MAGAZINE: Uzimajući u obzir dosadašnja iskustva, kakav je Vaš stav kadaje u pitanju angažovanje lokalnih, entitetskih i državnih organa vlasti i institucija po osnovu stimulacije domaćih proizvođača i prerađivača i zaštita domaće proizvodnje ?  
KRSTIĆ:  
Sa punim pravom mogu reći da je deklarativna podrška od svih bila na nivou, ali da je konkretna pomoć bila  skromna.
Poznato je da se u Bosnu i Hercegovinu uvozi sve i svašta, a kvalitet se kontroliše samo formalno. Samim tim definitivno je jasno da je bh. tržište postalo mjesto gdje se prodaje uvozna roba najnižeg kvaliteta, a možda i roba kojoj je istekao rok upotrebe.
„SAVA SEMBERIJA“ je preduzeće od posebnog značaja, kako za lokalnu zajednicu tako i za državnu.
Nažalost, to se još uvijek ne shvata na pravi način, jer imamo mnogo onih kojima je potrebna hrana, a nemogu da je nabave, dok u našim skladišnim prostorima u ovom momentu ima hrane u vrijednosti više miliona KM.
Trgovinski lanci su uspostavili monopol, a mi nemamo rješenje kako da pomognemo domaćim proizvođačima hrane, poljoprivrednim proizvođačima i ostalim dobavljačima koji su isto tako u  nepovoljnoj situaciji.
BH BUSINESS MAGAZINE: Šta predstavlja strateške pravce poslovne politike u narednoj godini i dugoročnom periodu ?
KRSTIĆ: 
Naše opredjeljenje je da, konstantnim unapređenjem kvaliteta i asortimana proizvoda, dostignemo proizvodnju od 20.000 tona gotovih proizvoda na godišnjem nivou, kako bi se zadovoljile potrebe kupaca, što će biti značajan činilac razvoja, kako mikro okruženja, tako i države u cjelini.
BIOGRAFIJA
MILORAD KRSTIĆ, rođen je 1957. godine u Bijeljini.  Kao petnaestogodišnjak, 1973. godine, otišao je u Njemačku, na takozvani „privremeni rad“ i nekoliko godina radio kao građevinski radnik, mašinista i vozač. 
   Prvu poslovnu ideju, u toku redovnog posla, osmislio je 1985. godine, a ticala se sistema filtriranja ulja u cilju smanjenje habanja i znatnog produženja vijeka korištenja ulja i mašina. Time je postao tvorcem inovacije poznate kao KLEENOL Microfiltracija.
   Kako bi obezbijedio finasijske preduslove za realizaciju poslovne ideje u praksi, 1986. godine je otvorio  autopraonicu sa uslugama ekskluzivnog čišćenja, a nedugo zatim, sa dva poslovna partnera u Engleskoj registruje firmu KLEENOIL International Ltd.
   Godinu dana kasnije počinje poslovnu saradnju sa švajcarskom kompanijom PANOLIN AG u oblasti proizvodnje biorazgradivih ulja visokog kvaliteta. 
   Kompaniju 1995. godine preseljava u industrijsku zonu grada Dogern u Njemačkoj. Tri godine kasnije, u saradnji sa dva poslovna partnera, formira kompaniju „CERAM GmbH“ , čija djelatnost je proizvodnja keramičkog praha i granula za industriju i medicinu, koji se, pored ostalog koriste u izradi vještačkih kukova i koljena. U rekordno kratkom roku plasman proizvoda  širi na sve kontinete.
   Od 2000. godine glavna kompanija posluje pod nazivom KLEENOIL PANOLIN AG, za čije  je poslovanje iste godine izgrađen još jedan industrijski objekat. Četiri godine kasnije preuzima investiciju kod rušenja fabrike LONZA u Waldsutu i na toj lokaciji gradi se poslovni centar veličine 270 hektara,  gdje dislocira dvije vlastite firme i stvara uslove za rad nekoliko drugih firmi, izdajući poslovni prostor pod zakup. Tokom 2006. godine završena je prva faza izgradnje, a istovremeno kćerka Marina i sin Saša završavaju školovanje i preuzimaju odgovorna radna mjesta, pomažući u znatnoj mjeri u poslovnim aktivnostima.   
   Uporedo sa konstatom poslovne ekspanzije u inostranstvu, gospodin Krstić održava odnose i sa rodnim zavičajem, a potvrda spremnosti za pomoć  sredini u kojoj je odrastao je i privatizacija fabrike „SAVA“ , u koju je, tokom revitalizacije u 2009. i 2010. godini, investirano oko 10 miliona KM. Iste godine uručena mu je Prva nagrada Njemačke industrije za inovaciju KLEENOIL ICC, senzor za analizu ulja tokom rada mašine.
   Desetog  septembra ove godine u Waldshutu, u povodu 25. godina uspješnog bavljenja biznisom Milorad Krstić upriličio je svečanu večeru za 450 zvanica, poslovnih partnera, te zvaničnika privrednog i javnog života Njemačke i kao vlasnik koncerna, u kojem je zaposleno oko 500 radnika obraćanje prisutnima završio rečenicom: „Nakon 25. godina mi se nalazimo na početku“. 
To na najbolji način potvrđuje rijetko viđenu energiju, vizionarstvo u biznisu i domete za koje postoje sve predispozicije da budu dostignuti.    
         

Komentari

Powered by themekiller.com anime4online.com animextoon.com apk4phone.com tengag.com moviekillers.com