MIRSAD PROHIĆ, generalni direktor

MIPROGRADNJA

POŠTIVANJE POSLOVNE ETIKE BILO JE I OSTALO TEMELJNI ELEMENT POSLOVANJA

– Konstanta ekspanzije razvoja tokom sedamnaest godina poslovanja

– Respakta vrijedna lista uspješno realizovanih projekata

– Poštivanjem poslovne etike preduprijeđeni  negativni efekti recesije

  Tekst: Rašid Hakić

  Fotografije: MiproGradnja d.o.o.

Uspostavom mira na bh. prostoru, krajem 1995. godine, uslijedio je period  obnove devastiranih i izgradnje novih stambenih i infrastrukturnih objekata, a sve u cilju što bržeg obezbjeđenja „krova nad glavom“ i stvaranja elementarnih uslova za pokretanje privrednih aktivnosti. Navedeno je uslovilo potrebu angažovanja građevinske operative koja je trebala brzo i kvalitetno odgovoriti nasušnim životnim potrebama.

U uslovima kada su, prije ratne stihije uspješne građevinske firme, nastojale da organizuju kakvo-takvo funkcionisanje, angažovanjem umnogome devastirane i zastarjele opreme u isto vrijeme došlo je do osnivanja malih poslovnih društava, koja su neopterećena recidivima prošlosti, na kvalitetan način počela da realizuju brojne projekte. 

Tako je na području gotovo svake bh. općine djelovalo po nekoliko malih i srednji poslovnih društava, od kojih su neki, završetkom faze obnove, prestali s radom,  a drugi, više uspješni, nastavili s ekspanzijom razvoja.

I područje općine Ilijaš, u periodu od 1992. do 1995. godine, pretpjelo je ogromna razaranja, a podatak da je kompletna oprema jednog od nekada uspješnih privrednih subjekata dislocirana na područje općine manjeg bh. entiteta, najilustrativnije govori o stepenu uništavanja.

Sa raspoloživim kapitalom, koji se u brojnim primjerima sastojao samo od ideje i potrebe za obezjeđenje osnovne egzistencije za život, pojedinci sa izraženim poduzetničkim duhom počeli su da osnivaju preduzeća, angažujući na početku samo po nekoliko radnika.  

Tako je nastalo i preduzeće MiproGradnja iz Ilijaša.

Šta je obilježilo dosadašnji period poslovanja, kako je tekao razvoj s aspekta povećanja broja radnika, tehničko-tehnološkog osavremenjavanja, šta čini referensnu listu realizovanih projekata, na navedena i druga pitanja odgovorio je Mirsad Prohić, osnivač, vlasnik i generalni direktor MiproGradnje. 

BH BUSINESS MAGAZINE:

Gospodine Prohić, približite nam osnovne značajke početka poslovanja.

M. PROHIĆ:

Početak, kao i svaki drugi, bio je prožet brojnim pitanjima na koje je trebalo dati odgovor. Realizacijom prvih projekata koji su se odnosili na sanaciju oštećenih i izgradnju manjih objekata, pri čemu su ispoštovani osnovni principi poslovanja, a odnosili su se na rokove i kvalitet, obezbijedilo nam je pretpostavke za nove poslovne aranžmane. Stečeno povjerenje rezultiralo je realizacijom novih projekata, većih od prethodnih, što je zahtijevalo i povećanje broja radnika, a samim tim i tehničko-tehnološko jačanje.

BH BUSINESS MAGAZINE:

Primarne elemente poslovanja, pored prihvatljive cijene, predstavlja poštivanje rokova i kvalitet, na čumu se bazira uspjeh svakog privrednog subjekta. Na čemu se temelji politika kvaliteta koju je MiproGradnja do sada usvojila?

M. PROHIĆ:

 Zakonitosti  tržišta podrazumijavaju bezbroj elemenata koji su međusobno komplementarni. Kada se tome doda nelojalna konkurencija i drugi sve samo ne pozitivni faktori, onda je neophodno primjeniti ono što će omogućiti što efikasnije poslovanje. S tim u vezi su i realizovane aktivnosti na implemenataciji sistema kvaliteta ISO 9001:2000, čime su jasno definisane odgovornosti i ovlaštenja unutar preduzeća, a odnos prema poslovnom okruženju dobio nove pozitivne značajke. Naš primarni cilje je osigurati zadovoljstvo investitora u sintezi sa profitabilnošću, na kojoj se i zasniva poslovanje kao suština. Svi uposlenici preduzeća, uz kontinuiranu edukaciju, uključeni su u ostvarivanje ciljeva politike kvaliteta, te imaju primarnu odgovornost za kvalitet vlastitog rada shodno utvrđenim odgovornostima i ovlaštenjima. Objekte koje smo izgradili ili sanirali zadovoljavaju važeće propise i norme, te su podvrgnuti sistemu nadzora i kontrole  koji osiguravaju pravovremeno uočavanje neusklađenosti, te njihovo ispravljanje i uklanjanje prije puštanja u funkciju.

KOMPLETNI I IZNAD SVEGA KVALITETNI USLUGE I PROIZVODI

BH BUSINESS MAGAZINE:

 Naveli ste do sada usvojene oblasti građevinarstva kojim se bavite. Šta je u svakoj od njih sadržano sa aspekta detaljnijeg predstavljanja?

M. PROHIĆ:

U oblasti niskogradnje vršimo iskop građevinskih jama u tlu, odvoz materijala, iskop i zatrpavanje kanala, utovar zemlje, tampona i šuta, rušenje objekata i odvoz materijala,razbijanje betona i stijena hidrauličnim čekićima i kompresorima, ravnanje deponija, izmjenu tla, nasip i nabijanje vibracionim pločama i valjcima temelja, trotoara, cesta i puteva, isporuku svih vrsta frakcija za maltu, beton i estrih, nasipnih materijala i tampona, ugradnju ivičnjaka, isporuku i ugradnju asfalta, izradu svih vrsta šahtova, te usluge autodizalice.   Kada je visokogradnja u pitanju, osim ugovaranja, planiranja i organizacije realizacije projekta izvodimo betonske radove u temeljima, zidovima i pločama, armiračke i zidarske radove, izradu estrih podloga i ferro betona, tesarske i krovopokrivačke radove, sa mogućnošću pokrivanja crijepom, tegolom i limom, molerske i fasaderske radove sa mogućnošću iznajmljivanja i montaže skele, kamenorezačke, keramičarske, gipsarske, limarske, podopolagačke i instalaterske radove od kojih elektro, mašinske i kanalizacione instalacije, te izradu i ugradnju stolarije kao i pločastog namještaja po mjeri. U oblasti transporta šleperima  vršimo prevoz svih vrsta roba na području BiH, Srbije,  Makedonije, Hrvatske  i Slovenije, transporta kiperima i to zemlje, tampona i frakcija, asfalta, otpadnog željeza i drugih materijala, transport vozilima sa kranom i autodizalicama, te kombi transport. Dinamika razvoja MiproGradnje uslovila je i otvaranje proizvodnog pogona u kojem vršimo izradu kuhinja, plakara, uredskog namještaja, štokova i krila vrata, stepeništa, šankova i drugih elemenata od odabranog dezena, sa mogućnošću transporta i ugradnje. Poslovnu cjelinu predstavlja i prodaja nekretnina, pri čemu su na rapolaganju stanovi i prateća infrastruktura na izuzetno atraktivnim lokacijama i pod povoljnim uslovima kupovine.

U DRUŠTVU NAJBOLJIH

BH BUSINESS MAGAZINE:

 Sa ovako impozantnim sadržajem usvojenih djelatnosti, te brojem stalnih i sezonskih radnika, osim povjerenja poslovnih partnera, nesumnjivo je da ste bitan činilac privrednog ambijenta općine Ilijaš i okruženja. Uvjeren sam da poslovni uspjesi nisu ostali neprimijećeni ni od strane onih koji nagradama i priznanjima verifikuju dosadašnju progresiju poslovanja. Koje od njih se ipak na neki način izdvajaju?

M.  PROHIĆ:

Kao dio privredne mape, a time i društvenog života lokalne zajednice dali smo doprinos brojnim humanitarnim projektima u želji da  olakšamo poteškoće onih kojima je pomoć potrebna. Kada su u pitanju nagrade i priznanja, to je slijed rada, razvoja i uloge koju imamo u oblasti kojom se bavimo. Tako nam je, pored ostali, 2008. godine uručeno priznanje „NAJMENADŽER“ za, kako je navedeno u obrazloženju žirija Direkcije za izbor menadžera BiH i jugoistočne Evrope: „ RAST I RAZVOJ KOMPANIJE, USPJEŠNO POSLOVANJE I VRHUNSKI KVALITET U IZVOĐENJU RADOVA U OBLASTI NISKOGRADNJE I VISOKOGRADNJE, TE INVESTICIJE U NAJSAVREMENIJU OPREMU.

BH BUSINESS MAGAZINE:

Gospodine Prohić, šta predstavlja strateške pravce razvoja  u narednom periodu i koji su temeljni faktori u najvećoj mjeri doprinijeli svemu ovome što je MiproGradnja danas?

M. PROHIĆ:

Osnovne odredice poslovne politike odnose se prije svega na zadržavanje uloge koju imamo, a to prije znači poštivanje usvojenih etičkih normi poslovanja,  te kvalitet proizvoda i usluga. Kada su u pitanju, kako ste formulisali „temeljni faktori uspjeha“, smatram da su najvažniji podrška porodice i krajnje korektan odnos prema zaposlenima. Jasno definisane obaveze, odgovornosti i ovlaštenja svakog od nas koji činimo MiproGradnju, sa poštivanjem svih obaveza poslodavca prema zaposlenima imaju efekat interakcije, a sve navedeno omogućava stvaranje nove vrijednosti. Glavna podrška u svemu navedenom su supruga i sinovi koji su preuzeli značajan dio odgovornosti i obaveza u poslovanju i time u značajnoj mjeri doprinose da MiproGradnja ima jasnu elemente misije i vizije razvoja .

POSTIGNUT IMIDŽ POSLOVNOG PARTNERA OD POVJERENJA

BHBUSINESS MAGAZINE:

    Šta danas, šesnaest godina nakon početka, a sa sapekta usvojene djelatnosti, MiproGradnja predstavlja u okruženju u kojem posluje ?

M. PROHIĆ:

Trudom, radom, poštenjem, odgovornošću, kvalitetom i konstatom u usvajanju različitih oblika djelatnosti u oblasti građevinarstva, izgradili smo imidž pouzdanog poslovnog partnera, što dokazuje i referensna lista do sada realizovanih projekata. Potvrda toga je i stalno povećanje broja radnika svih profila, sa 192 trenutno uposlena, a u jeku radne sezone angažujemo dodatnih 280 radnika.  Opremljeni smo i osposobljeni za izvođenje najzahtjevnijih poslova u oblasti građevinarstva, odnosno niskogradnje i visokogradnje, a raspoloživi proizvodni pogon opremili smo svim potrebnim mašinama u oblasti stolarije, bravarije i limarije. Kada je u pitanju tehnička operativa posjedujemo mašine za zemljane radove, kamione za transport materijala, vozila za špediciju, kranove, čelične oplate za šalovanje zidova i ploča, mašine za savijanje armature i druga sredstva neophodna za radove u građevinarstvu.

Bogat asotriman usluga odnedavno je upotpunjen proizvodnjom i prodajom visokokaloričnog peleta, kvalitetnog biogoriva. Ateste za navedeni proizvod ispunjavaju zahtjeve EU, a povoljnosti uslova prodaje prednjače od bilo kojih drugih u širem okruženju.

         

Komentari

Powered by themekiller.com anime4online.com animextoon.com apk4phone.com tengag.com moviekillers.com