MR FAHRUDIN SALIHOVIĆ

10462456_482994385177280_2659690921331395910_n

MR FAHRUDIN SALIHOVIĆ,
DIREKTOR, „PIVARA TUZLA“ DD:

JAČE REGIONALNO POZICIONIRANJE REALNO JE OSTVARIV CILJ

Tekst Rašid Hakić
Fotografije Pivara Tuzla dd

Još kao studentu završne godine Tehnološkog fakulteta povjereno mu je mjesto prvog čovjeka u privrednom subjektu u osnivanju, koje je opravdao uspješnim poslovnim rezultatima. Sa željom da znanosti ekonomije i tehnologije sjedini u kompaktnu cjelinu, uporedo sa radnim angažovanjem, posvetio se stručnom usavršavanju i magistrirao na Ekonomskom fakultetu.
Posvećen timskom radu, pozitivnom energijom i menadžerskim sposobnostima, profesionalnu karijeru trasirao je sintezom stručnosti i odgovornosti, a privredni kolektiv kojim je rukovodio bilježio je uspješno poslovanje.
Početkom juna ove godine imenovan je za direktora „Pivare Tuzla“ što smatra novim izazovom.
Magistar ekonomskih nauka Fahrudin Salihović, uvjeren je da će sa postojećim stručnim, iskustvenim i tehničkim potencijalima, koje odlikuju ovaj privredni kolektiv, učiniti da tržišno učešće u regionalnim okvirima bude još značajnije.

BH BUSINESS MAGAZINE:
Gospodine Salihović, trinaest desetljeća pivarstva u Tuzli zaslužuje predstavljanje u sadržajnoj monografskoj formi.
Kako biste, za ovu prilku, predstavili „Pivaru Tuzla“ od utemeljenja do danas ?

Mr FAHRUDIN SALIHOVIĆ:
„Pivara Tuzla“ osnovana je 1884. godine pod nazivom „ERSTE DAMPF BRAUEREI“ sa proizvodnim kapacitetom od 5 000 hektolitara godišnje proizvodnje.
Do 1914. godine proizvodnja je povećana za pet puta, a prekid rada trajao je sve do 1919. godine. Početkom Drugog svjetskog rata proizvodnja je ponovo zaustavljena, sve do 1948. godine.
Od 1962. započinje ciklus kontinuirane rekonstrukcije, sa povećanjem proizvodnje od 300 000 hektolitara na godišnjem nivou, a 1990. godine započinje novi ciklus rekonstrukcije za program proizvodnje od 500 000 hektolitara.
Projekat usvojen početkom devedesetih godina prošloga stoljeća odredio je nove pravce razvoja dopunskog programa.
Shodno tome 1996. godine instalirana je proizvodna linija za punjenje sokova i mineralne vode u PET boce od 1,5 , 0,5 i 0,33 litra, a 1997. linija za punjenje limenki od 0,33 i 0,5 litara, koja opslužuje proizvodnju piva i bezalkoholnih pića.
Od 2010. godine pokrenuta je proizvodnja sokova pod zaštitnim imenom Panonska Ledena, od prirodne baze i vrhunskog kvaliteta, sa okusima Lemon, Orange i Cola. Sokovi se na tržište plasiraju u PET bocama od 0,5 i 2 litra i limenkama od 0,5 litara, a proces proizvodnje odvija se u uslovima izuzetno visokog nivoa kontrole, shodno standarima kvaliteta ISO 9001:2000-2003, 14001:2004 i HACCP.

U DRUŠTVU DESET NAJBOLJIH

BH BUSINESS MAGAZINE:
Šta proizvodni asortiman „Pivare Tuzla“ čini svojstvenim ?

Mr FAHRUDIN SALIHOVIĆ:
Stotinutrideset godina Pivara je ostala dosljedna principima tradicionalne proizvodnje piva.
Decenije kontinuiranog razvoja, praćenja i usvajanja tehničko-tehnoloških dostignuća, proširenja kapaciteta i povećanja broja zaposlenih koje odlikuju stručnost, iskustvo i posvećenost usvojenoj djelatnosti, rezulirali su da je danas „Pivara Tuzla“ ponosni vlasnik nekoliko brenova.
Proizvodimo i na tržište plasiramo Tuzlanski pilsner, pivo napravljeno po češkoj tehnologiji, Erster pivo za čije spravljane koristimo njemačku tehnologiju, Tuzlanski kiseljak, mineralnu vodu sa magnezijem, paletu sokova pod nazivom Panonska Ledena koju čine robne marke Orange, Cola i Lemon, te Premium program koji obuhvata Crno pivo, Radler lemon i Grapefruit.
Svaki od navedenih proizvoda ima svoje specifičnosti, a kvalitet je potvrđen na tržištu kao najmjerodavnijem mjestu.
Ipak, glavni proizvod naše Pivare je Tuzlanski pilsner, jedan od najpoznatijih brendova u ovom dijelu Evrope.
Riječ je o svijetlom odležanom pivu od najkvalitetnijih sirovina proizvedenom po tradicionalnom postupku donjeg vrenja, čime dobija puni okus „lager“ piva, prijatne gorčine, stabilne pjene, ugodnog mirisa i svijetlo žutu boju.
Kvalitet piva isključivo zavisi od kvaliteta sirovine, sa četiri glavna sastojka, vode, ječma, kukuriznih krupica i hmelja.
Jedna od najvažnijih činjenica je da se za proizvodnju kvalitetnog Tuzlanskog pilsnera korisi voda koja izvire na planini Konjuh, 40 kilometara udaljenoj od Tuzle, koja ovom piću daje izuzetne i samo njemu svojstvene karakteristike. Upravo zbog kvalitete i posebnosti Tuzlanski pilsner prezentiran je na brojnim manifestacijama takmičarskog karaktera. Posljednje potvrde kvaliteta dolaze sa najviših pozicija, od kojih i takmičenja European Bee Star, odnosno Evropska Pivarska Zvijezda, koja predstavlja najveće i najznačajnije takmičenje na evropskoj pivarskoj sceni. Takmičenje predstavlja zajednički projekat udruženja Privatnih pivara Njemačke, Privatnih pivara Bayern regije i Asocijacije malih i nezavisnih pivara Evrope, na kojem učestvuju pivare širom svijeta koje su isključivo posvećene tradicionalnom načinu proizvodnje piva.
Partneri takmičenja su pivarska akademija Doemens and Fachverlag Hans Carl, a o koliko reprezentativnom nivou se radi govori podatak da je 2013. godine učestvovalo 1 512 uzoraka piva od kojih 44 posto njemačkih i 56 posto internacionalnih iz 40 zemalja svijeta. Na prošlogodišnjem Drinktecu, najvećem evropskom i svjetskom sajmu za proizvodnju pića Evropska Pivarska Zvijezda zvanično je proglašena najprestižnijom nagradom u svjetskoj pivarskoj industriji.
Na ovom takmičenju razlikuje se 51 nezavisna kategorija vrsta piva kao što su njemački Pilsner, belgijski Ale, dimljeno pivo, biljno pivo i mnoga druga.
Tuzlanski pilsner je konkurisao pet puta zaredom od 2009. godine, a 2013. je dobio maksimalne ocjene za boju, pjenu, bistrinu i gorčinu. Tom prilikom vrhunski stručnjaci Tuzlanski pilsner, za ukupan dojam, ocijeli su kao „ DOBRO PIVO, PIVO ZA PREPORUKU“. Sa takvom, respekta vrijednom kvalifikacijom, Tuzlanski pilsner imao je čast da učesvuje u finalnoj rundi, u kategoriji Bohemian style pilsner i osvojio visok nivo bodova, čime je svrstan među deset najboljih piva.
Ova nagrada višestruko je značajna, prvenstveno zbog potvrde kvaliteta, ali i činjenice da je ostvarena među većom konkurencijom nego što je prethodnih godina.

U ZAŠTITI DOMAĆE PROIZVODNJE SLIJEDIMO PRIMJERE SUSJEDA

BH BUSINESS MAGAZINE:
Koje mjere je neophodno poduzeti kako bi bh. proizvod na domaćem tržištu imao mjesto koje mu pripada i gdje se „Pivara Tuzla“ pozicionirala lokalno i u regionalnim okvirima?

Mr FAHRUDIN SALIHOVIĆ
O važnosti razvoja domaće proizvodnje i kupovine domaćih proizvoda mnogi su govorili i pisali. Među njima je i jedna od zadnjih analiza koju je uradilo resorno ministarstvo Tuzlanskog kantona kojom je zaključeno da potrošnjom 10 KM na uvozne proizvode Bosni i Hercegovini ostaje samo 3 KM, dok potrošnjom istog iznosa kupovinom domaćih proizvoda državi ostaje čak 6 KM.
Sama ta činjenica govori koliko promjenom naših kupovnih navika možemo poboljšati stanje u državi, a time i privredi.
Politikom kupovine i promocije vlastitih proizvoda krajnje studiozno i nadasve uspješno bave se susjedne države Hrvatska i Srbija.
Čini se da su očito svjesniji od nas da kupovinom i promocijom domaće proizvodnje mogu sačuvati postojeća i otvoriti nova radna mjesta, a time i privredu učiniti znatno stabilnijom.
Za razliku od njih Bosna i Hercegovina ima izuzetno dobre proizvode, kojih domaći potrošači očito nisu svjesni i koji se više cijene izvan nego unutar bh. granica. Moja poruka je stoga jednostavna, a to je da, opisno rečeno, najbolje stvari dolaze iz našeg vrta i zato, koristimo ih. Kada je u pitanju odnos države prema zaštiti domaće proizvodnje, u najvećoj mjeri se odnosi na deklarativnu podršku, bez suštinskih sistemskim mjera koje provode države u našem okruženju. Kada je riječ o „Pivari Tuzla“, raznovrsnošću proizvodnog asortimana, kvalitetom i drugim elementima izborili smo se za mjesto regionalnog lidera sa 52 posto udjela na lokalnom tržištu, što potvrđuje i podatak o saradnji sa više od 3 000 kupaca različitih kategorija.
Pored domaćeg, proizvode plasiramo i na tržište Slovenije i Kosova, a jedna od strateških planskih aktivnosti u narednom periodu je regionalna ekspanzija plasmana kompletne ponude.
Na zahtjeve kupaca odgovaramo permanentnim promotivnim aktivnostima kako „starih“ tako i novih brendova, uvođenjem novih standarda na tržište, a sve navedeno prati edukacija uposlenika s ciljem zadržavanja postignutog imidža i statusa konkurentnosti.
BH BUSINESS MAGAZINE:
Gospodine Salihović, šta predstavlja strateške planske aktivnosti čijom realizacijom će se „Pivara Tuzla“ još jače tržišno pozicionirati?

Mr FAHRUDIN SALIHOVIĆ:
Stručni i iskustveni potencijali zaposlenih, u sintezi sa tehničko-tehnološkim kapaciteti kojima raspolažemo odredili su i tri osnovna pravca djelovanja.
To su prodaja, usvajanje novih proizvoda i poboljšanje kvaliteta istih. Kada je u pitanju segment prodaje prevashodno mislim na osvajanje novih tržišta i smatram da, sa trenutnim raznovrsnim i kvalitetnim proizvodnima asortimanom, tržišno pozicioniranje možemo znatno unaprijediti.
To, osim povećanja prodaje na trenutno osvojenom tržištu, znači plasman proizvoda na čitav bh. prostor. Izražen interes za našom proizvodnom paletom, te poslovni kontakti i konkretni dogovori koje smo nedavno ostvarili na području Unsko-Sanskog kantona, uvjerili su nas da takvim pristupom obradi domaćeg tržišta uspjeh neće izostati.
Kada je u pitanju šire okruženje akcenat ćemo dati na područje Srbije, odnosno Sandžaka, Kosova, Hrvatske, te novonastalih istočnoevropskih država, knekadašnjeg SSSR-a, sa kojima bi poslovna saradnja bila bazirana na bescarinskoj osnovi. Uporedo sa navedenim provodit ćemo aktivnosti na edukaciji uposlenih u smislu pravovremenog usvajanja i primjene novih iskustava i znanja, jer samo stručan i adekvatno motivisan kadar može kvalitetno odgovoriti mjerama koje poduzima konkurencija, a znajući ulogu dizajna ambalaže proizvoda u percepciji potrošača i ovom segmentu posvetit ćemo dodatnu pažnju.
Bogaćenje postojećeg asortimana novim proizvodima isto tako je jedna od strateših aktivnosti kojoj ćemo dati zasluženu pažnju, a sve navedeno pratit će usvajanje novih standarda kvaliteta.
Implementacijom dosadašnjih ISO standarda u znatnoj mjeri je uznapredovan poslovni i proizvodni ciklus, koji omogućava tačno determinisanje, a jasno propisane procedure pravodobno rješavanje problema. Naš cilj, a to je regionalna tržišna ekspanzija, realno je ostvariv. Preduslovi za to su ispunjeni, a podrazumijevaju stručnost, iskustvo, i motiviranost zaposlenih, uz adekvatno korištenje raspoloživih tehničko-tehnoloških potencijala.

VIŠEDECENIJSKA DRUŠTVENO ODGOVORNA FUNKCIJA
DRUŠTVENO ODGOVORNA FUNKCIJA

BH BUSINESS MAGAZINE:
U kojoj mjeri „Pivara Tuzla“ zadovoljava elemente društvene odgovornosti ?

Mr FAHRUDIN SALIHOVIĆ:
Sa prekidima samo tokom ratnih perioda, „Pivara Tuzla“ je zadržala konstantu proizvodnje tokom svih dosadašnjih 130. godina rada. Time je bila i ostala jedan od značajnih elemenata privrednog razvoja lokalne zajednice, ali i makro okruženja, podrazumijevajući pri tome zaposlenje raznih profila djelatnika u direktnoj proizvodnji i pratećim službama, proizvodnju polaznih sirovina, proizvodnju ambalaže, te razvoj trgovačke djelatnosti na tržištu koje pokriva.
Sve navedeno potvrđuje da je „Pivara Tuzla“ društveno odgovoran privredni subjekt, koji je bio i ostao značajan element općedruštvenog miljea podržavajući brojne kulturne, sportske i razne druge projekte. To smo potvrdili i tokom nedavnih poplava na području Bosne i Hercegovine, gdje smo među prvima, distribucijom naših proizvoda, na adekvatan način pružili pomoć i olakšali nedaće nastradalima. Društvena odgovornost potvrđena je i kroz zapošljavanje osoba sa invaliditetom, što će biti poslovna odrednica i u narednom periodu.

RAZNOVRSNOST PONUDE I KVALITET POTVRĐENI BROJNIM NAGRADAMA I PRIZNANJIMA
Brojne sajamske i druge privredne manifestacije bile su prilika da mjerodavni ocijene kvalitet proizvoda „Pivare Tuzla, što je potvrđeno brojnim nagradama i priznanjima najvišeg ranga.
Tako su zlatne medalje za kvalitet na Novosadskom sajmu osvajane 1973., 1974., 1975., 1976. i 1980. godine.
Priznanje „Century International Quality Ere Award“ „ Pivari Tuzla“ uručeno je u Ženevi 2002., a 2003. godine „The Editorial OFICE, 30th Golden Trophy for Qualitiy“ u Parizu.
Među brojnim priznanjima je i Zlatna plaketa sa sajma Promo international i Zlatni pehar sa sajma Inter agro u Bijeljini 2004., te Zlatna povelja mira Linus Pauling sa plaketom i zlatnom značkom dodijeljena u Sarajevu 2005. godine.
Tu su i Pivarska zvijezda Beer star, te zlatna medalja za Tuzlanski pilsner i zlatna medalja za Refresh osvojene na Gradačačkom sajmu.

BIOGRAFIJA
FAHRUDIN SALIHOVIĆ, rođen je 10. februara 1973. godine u Gornjim Dubravama, općina Živinice.
Nakon osnovne i srednje škole diplomirao je na Tehnološkom, a magistrirao na Ekonomskom fakultetu u Tuzli.
Još kao studentu završne godine Fakulteta povjereno mu je rukovođenje privrednim subjektom od osnivanja do uspješnog pozicioniranja na tržištu.
Izvjesno vrijeme radio je u prosvjeti, a u želji za primjenom teorije u praksi, zaposlio se u Mlin i pekaru „Ljubače“ gdje mu je povjereno mjesto tehničkog direktora, a nedugo zatim i prvog čovjeka ovog privrednog kolektiva.
Autor je nekoliko naučnih radova.
Skorom odbranom doktorske disertacije na Tehnološkom fakultatu u Tuzli ozvaničit će akademsku titulu doktora nauka.
Početkom juna ove godine imenovan je za direktora „Pivare Tuzla“.

         

Komentari

Powered by themekiller.com anime4online.com animextoon.com apk4phone.com tengag.com moviekillers.com