SLOBODAN MILOJEVIĆ

NASLOVNICA_-_Slobodan_milojević

SLOBODAN MILOJEVIĆ, DIREKTOR RAZVOJNE AGENCIJE OPĆINE MODRIČA:

UČEŠĆE NA SAJMU
NAJAVIO REKORDAN BROJ IZLAGAČA

Tekst i fotogtafije Razvojna agencija općine Modriča

Prije pet godina Modriča je postala sajamski grad, s ciljem prezentacije privrednih aktivnosti općinskog područja. Iz godine u godinu ova privredna manifestacija, u pravom smislu te riječi opravdava postojanje, što potvrđuje stalni rast broja izlagača, posjetilaca i pratećih sajamskih sadržaja. Ukoliko se izuzme protekla godina, u kojoj je Bosna i Hercegovina doživjela poplave rijetko viđenih razmjera, što je u znatnoj mjeri poremetilo organizaciju Sajma, ove godine, prema riječima Slobodana Milojevića, direktora Razvojne agencije Modriča na ovogodišnjoj privrednoj manifestaciji učešće su prijavili izlagači čiji broj nadmašije sve prehodne godine.

BH BUSINESS MAGAZINE:
Gospodine Milojević, koje su osnovne karakteristike privrednog ambijenta općine Modriča, koje su najrazvijenije privredne grane i ko su nosioci privrednih aktivnosti ?

S. MILOJEVIĆ:
Opština Modriča posjeduje sjajne potencijale za investiranje, poslovni napredak i profitabilnost Vašeg poslovanja.
Za razvoj biznisa na raspolaganju su atraktivne lokacije u preduzetničkoj zoni površine 182,27 hektara, na udaljenosti od svega 2 kilometra od Koridora 5c i  četiri objekta s uređenom infrastrukturom s mogućnošću greenfield i brownfield investicija i zajedničkog ulaganja. Geostrateška pozicija naše opštine je u neposrednoj blizini granice sa Republikom Hrvatskom, a time i Evropskom unijom, sa udaljenošću  20  kilometara od graničnog prelaza Šamac. Duga tradicija u hemijskoj, tekstilnoj i obućarskoj industriji, preduzetničko iskustvo, ljudski potencijal, kao i velike mogućnosti za razvoj turizma, izdvajaju Modriču na mapi investicijskih destinacija.
Skoro dvije trećine zemljišta, 62 posto ili 198 kilomatra kvadratna na prostoru Opštine Modriča čini poljoprivredno obradivo zemljište. Oranice sa povoljnim bonitetom zemljišta, tradicija u poljoprivrednoj proizvodnji i povoljni klimatski uslovi pružaju poslovne mogućnosti za uzgoj i preradu voća i povrća, mlijeka i mliječnih proizvoda i mesa i mesnih prerađevina.
Dodatni podstrek investitorima u našu opštinu pružamo kroz efikasno i brzo poslovanje lokalne administracije, njenih službi i javnih preduzeća, te izgrađenu saradnju sa privatnim sektorom.
Opština Modriča ima izuzetno povoljan položaj za transport robe i usluga. Smještena je neposredno na trasi budućeg autoputa Koridor 5c koji povezuje Centralnu Evropu i Jadransko more na pravcu Budimpešta – Osijek – Sarajevo – Luka Ploče.
Najrazvijenije privredne grane na području   opštine Modriča su: hemijska industrija, poljoprivreda,  industrija tekstila, kože i obuće, proizvodnja ALU ,PVC i drvenih profila, te metalna industrija.
Takođe, grane sa velikim potencijalom su turizam, građevinska industrija i industrija namještaja. Nosioci privrednih aktivnosti u gore pomenutim granama su preduzeća: u oblasti hemijske industrije Rafinerija ulja a.d.  i  Novoprom d.o.o., poljoprivrede Krušik d.o.o.  i Kastelina Srpska d.o.o., industrije tekstila,kože i obuće Alfa d.o.o., Komo a.d., Tema d.o.o., Hetrex d.o.o  i Ala-Mode d.o.o, u oblasti proizvodnje ALU,PVC i drvenih profila VD Sistem d.o.o. , Ornament d.o.o., Alumont d.o.o., Almac d.o.o. i Tesla d.o.o., te metalne industrije Pandurević d.o.o. ,Mag d.o.o, RTS Metal d.o.o, Optimapover d.o.o i Fas-prom d.o.o.

OKOSNICA PRIVREDNOG RAZVOJA

BH BUSINESS MAGAZINE:
Šta predstavlja misiju i viziju Razvojne agencije općine Modriča ?

S. MILOJEVIĆ:
Razvojna agencija je osnovana 30.10.2013. godine odlukom Skupštine opštine Modriča, a zvanično sa radom je počela 1.1.2014 godine i pravni je naslijednik Opštinske agencije za razvoj MSP Modriča.
Misija Agencije, a ujedno I osnovne aktivnosti su:
▪Strateški ekonomski razvoj Opštine,
▪Upravljanje i razvoj partnerstva između javno, privatnog i nevladinog sektora,
▪Izgradnja jakog i uspješnog privrednog sektora malih i srednjih preduzeća,
▪Promocija poslovnih, trgovinskih, komercijalnih i drugih ekonomskih odnosa unutar opštine i regije,
▪Obezbjeđivanje pravnih, tehničkih, tehnoloških i ekonomskih izvora koji će pomoći opštini da dostigne Evropske standarde, potpomaganje kooperacije i ekonomskih integracija sa susjednim opštinama, a sve u cilju približavanja Evropskim integracijama,
▪Povećanje i podrška uspješnosti i integriteta u poslovnoj okolini opštine u cilju privlačenja domaćih i stranih donatora i investitora,
▪Uspostavljanje informativne mreže, praćenje i servisiranje, dokumentovanje aktuelnih i budućih programa, državnih i međunarodnih, kao i priprema lokalnih aktera za učešće u razvoju opštine,
▪Podrška ekonomskim i reformskim inicijativama unutar regije,
▪Analiziranje položaja i razvoja privrede, te podsticanje ulaganja u privredne aktivnosti, kreiranje stimulativnog poslovnog ambijenta na području lokalne zajednice, promociju preduzetništva i inovatorske djelatnosti, uvođenja novih proizvoda, stručne i konsalting usluge i sl.,
▪Identifikacija, prikupljanje, priprema i izrada projekata iz svih oblasti (infrastrukturna podrška, poljoprivreda, industrija, zanatstvo i sl.), koji će omogućiti kredite za razvoj malih i srednjih preduzeća,
▪Koordinacija aktivnosti na planu obezbjeđenja i korišćenja sredstava za finansiranje programa, projekata i poduhvata malih i srednjih preduzeća, u cilju zapošljavanja ljudi, profitabilnosti preduzeća i ekonomskog jačanja lokalne zajednice, pristup informacijama i resursima potrebnim za uspješno poslovanje, sistem tržišnih informacija, kao i razvoj zadružnog preduzetništva,
▪Davanje podrške za povećanje zapošljavanja, stručno obrazovanje, prekvalifikaciju i dokvalifikaciju radnika, treninge i savjetovanje, edukaciju i profesionalno usavršavanje, istraživanje tržišta i ispitivanje javnog mnjenja,
▪Davanje podrške za učestvovanje na domaćim i međunarodnim sajmovima i specijalizovanim izložbama u zemlji i inostranstvu, izradu promotivnog materijala,
▪Praćenje, analiziranje i izvještavanje Skupštine opštine o rezultatima podsticajnih mjera,
▪Saradnja sa drugim domaćim i međunarodnim agencijama, asocijacijama, savez agencija, konzorciji, fondacije i svima koji imaju iste ili slične ciljeve i interese, te
▪Obavljanje i drugih poslova u vezi s podsticanjem privrednog razvoja u skladu sa Zakonom, Statutom ili zahtjevom Osnivača.
Kada je u pitanju vizija, Agencije za razvoj  prevashodno insistiramo na tome da Modriča treba da bude harmonična, razvojno orijentisana sredina, jedna od najnaprednijih u Republici Srpskoj i BiH u pogledu privrednog rasta, zaposlenosti, životnog standarda i kvaliteta života, a glavne sfere našeg djelovanja su oblasti: projektni menadžment, privlačenje investitora-info centar za investitore, ljudski resursi i preduzetništvo.

BH BUSINESS MAGAZINE:
Koji su najznačajniji, do sada realizovani projekti Agenzije za razvoj  općine Modriča?

S. MILOJEVIĆ:
Tokom 2010. godine realizovali smo uspostavu Info centra za investitore pri Agenciji, Sajam privrede opštine Modriča i Selektivno prikupljanje otpada. Opštine Modriča i UB iz Srbije bili su partneri u prvom pozivu prekogranične saradnje, dok je Agencija bila u timu za implementaciju projekta realizovanog sredstvima EU. Projekat Obrazovanjem do zapošljavanja u lokalnoj zajednici realizovali smo 2013. godine. Opština Modriča je podržala projekat dok radnici Agencije provode dio implementacije projekta za opštinu Modriča. Projekat je realizovao Europlus iz Doboja, a Razvojna agencija učestvovala u realizaciji dijela aktivnosti opštine Modriča koja se odnose  na istraživanja u oblasti ljudskih resursa i izradu Strategije obrazovanja opštine Modriča za period 2015-2018 godina.
Iste godine realizovali smo i projekat Moja poslovna ideja. te Partnerstvo za efektivniju implementaciju LER-a. Projekat se finansira sredstvima EU, a provodi ga Nezavisni biro za razvoj opštine Modriča u partnerstvu sa opštinom Odžak,opštinom Modriča i opštinama Tuzlanskog kantona.
Razvojna agencija opštine Modriča zajedno sa opštinom radi na uspostavi preduzetničkog centra u poslovnoj zoni Jabučik.

BH BUSINESS MAGAZINE:
Od koje godine se održava sajam, na kolikom prostoru i kako je tekla ekspanzija razvoja po osnovu povećanja broja izlagača ?

S. MILOJEVIĆ:
Sajam u Modriči pokrenut je kao projekat 2010. godine uz pomoć opštine Modriča, MDP Doboj i SDC- Agencije za razvoj iz Švajcarske.
Što se tiče prostora koji koristimo, radi se o 1000 metara kvadratnih sportske  dvorane u Modriči, sajamskih šatori ispred dvorane površine 500 metara kvadratnih i otvorenog prostor za poljoprivredni dio i mehanizaciju 5000 metara kvadratnih.
Prve godine smo imali na sajmu 82 izlagača, druge godine 119 ,treće 183, a četvrte godine 251, zajedno sa poljoprivrednim dijelom.
Prošle godine smo imali 171 izlagača, što je manje u odnosu na predhodnu godinu, ali je opravdano obzirom da smo prošle godine imali manje izlagača zbog katastrofalne poplave koja je zadesila i opštinu Modriča, tako da dosta poljoprivrednika nije imalo šta da izloži, jer im je bio uništen stočni fond.
Poslije sajma smo anketirali učesnike kako bismo vidjeli efekte, pa se pokazalo iz kreiranih upitnika da je ostvareno dosta poslovnih kontakta, sklopljeno ugovora o poslovno- tehničkoj saradnji,  a bilo je i direktne prodaje.

INSTITUCIJALNA
PODRŠKA SAJMU

BH BUSINESS MAGAZINE:
Kako  se odvija realizacija aktivnosti  na organizaciji ovogodišnjeg sajma, koji su noviteti u odnosu na predhodne, koji je očekivani broj i profil izlagača?

S. MILOJEVIĆ:
Realizacija priprema za ovogodišnji sajam privrede u Modriči teče u skladu sa planiranim aktivnostima i već sada možemo reći da očekujemo i ove godine više izlagača nego predhodne, što je po našoj procjeni od 170 do 200 učesnika.
Prošlogodišnji sajam u Modriči, u toku dva dana, posjetilo je preko 10.000 posjetilaca.
Nekih posebnih novina na sajmu neće biti, osim jednog dijela novih izlagača koji prvi puta izlažu na našem sajmu.
Imat ćemo dvije postavke od kojih se jedna odnosi na postavku u Sportskoj dvorani, gdje će biti predstavljeni privrednici iz oblasti malog i srednjeg preduzetništva, a bit će predstavljeni proizvodi od metala, drveta, pruća, PVC materijala i stakla, a postavka ispred sportske dvorane predstavit će seosko preduzetništvo kao i izložbu krupne stoke domaćih poljoprivrednika i izložba poljoprivrednih mašina.   Takmičenje iz oblasti poljoprivrede u ocjeni najuspješnijih grla bit će, pored mnoštva robnih nagrada, propraćeno i dodjelom novčanih nagrada.
Dakle, sajam je jedinstvena prilika da se na njemu predstave privrednici, poljoprivrednici,   udruženja  privrednika i privredne komore. Treba istaći da je prošlogodišnji sajam u Modriči otvorila premijer Vlade RS Željka Cvijanović, zajedno sa Ministrom za ekonomske odnose i regionalnu saradnju RS Igorom Vidovićem i načelnikom opštine Mladenom Krekićem. Pored gore pomenutih zvaničnika, Sajmu su prisustvovali i Ministar pravde u RS Gorana Zlatanović, pomoćnik Ministar poljoprivrede RS Boris Pašalić, pomoćnik Ministra industrije u RS Zoran Savić, pomoćnik Ministra trgovine i turizma RS Valentina Branković i mnogi drugi  gosti.

BH BUSINESS MAGAZINE:
Koje prateće akivnosti će biti dio ukupnog sadržaja ovogodišnjeg sajam u Modriči?

S. MILOJEVIĆ:
Prateće aktivnosti ove godine će obuhvatiti, prvi dan prezentacija iz oblasti preduzetništva – Klaster za razvoj tipičnih proizvoda u sklopu projekta ,,Partnerstvo za efektivniju implementaciju lokalnog ekonomskog razvoja u sjeveroistočnoj BiH’’. Prezentator Enver Sarvan,direktor Nezavisnog biroa za razvoj Modriča. Drugi  dan bit će upriličena prezentacija  iz oblasti obrazovanja odraslih pod radnim nazivom Obrazovanjem do zapošljavanja u lokalnoj zajednici. Prezentator će biti Dijana Đurđević, direktor Centra za promociju Evropskih vrijednosti Doboj.
I ove godine imat ćemo priliku vidjeti  Modnu  reviju konfekcijskih firmi iz Modriče Ala Moda d.o.o  i Herteks d.o.o.
Pored nabrojanih prezentacija i modne revije, predviđen je i bogat kulturno-zabavni program uz gastro ponudu za sve izlagače i posjetioce ispred sportske dvorane.
Predvidjeli smo i druženje sajamskih izlagača po zatvaranju sajma prvoga dana, pod nazivom Modričko veče, gdje će se izlagači bolje upoznati i družiti.
Drugog dana sajma u jutarnjim satima planiramo sa dijelom izlagača posjetiti poljoprivredno gazdinstvo d.o.o. Krušik Modriča kako bi se naši gosti iz regiona uvjerili da i Modriča ima ozbiljne proizvođače i prerađivače u primarnoj proizvodnji.

BIOGRAFIJA

Slobodan Milojević rođen je 3.10.1957. godine u Sremskoj Mitrovici, Republika Srbija. U Modriči živi od 1964. godine, gdje je završio osnovno i srednje obrazovanje.
Fakultet je završio u Subotici, a diplomirao u Banja Luci.
Po zanimanju je diplomirani ekonomista sa radnim iskustvom od 31  godine, od čega je 22 godine proveo u fabrici obuće i galanterije Komo a.d,  ranijeg naziva „Vjekoslav Bakulić“ u Modriči, gdje je obavljao poslove rukovodioca komercijale, prodaje, finansija, i konfekcije.
U proteklih devet godina direktor je Opštinske agencije za razvoj MSP Modriča i direktor Razvojne agencije opštine Modriča.
Oženjen je i otac dvoje djece. Živi u porodičnoj kući u Modriči.

         

Komentari

Powered by themekiller.com anime4online.com animextoon.com apk4phone.com tengag.com moviekillers.com