ALEKSANDAR BRANKOVIĆ

NASLOVNICA-Aa

ALEKSANDAR BRANKOVIĆ, DIREKTOR RAZVOJNE AGENCIJE OPŠTINE ČELINAC

RADIMO ZAJEDNO
ZA LJEPŠI
PRIVREDNI REGION
Tekst i fotografije Razvojna agencija općine Čelinac

Bosanskohercegovačka općedruštvena i privredna stvarnost prepuna je paradoksa, a primjeri za navedenu konstataciju vidljivi su gotovo svakodnevno.
Jedan od njih su i privredni sajmovi, koji se organizuju u gotovo svakom većem bh. gradu.
I dok su, prije samo desetak godina, neke od privrednih manifestacija slovile kao lideri, kako po broju izlagača, posjetilaca i drugim parametrima, danas je stanje nešto drugačije. Stagnaciju bilježe nekada vodeći bh. sajmovi, dok ekspanziju rasta bilježe privredne manifestacije u manjim bh. sredinama.
Jedna od njih je i Sajam privrede u Čelincu, čije organizacijske aktivnosti provodi Razvojna agencija, koja uspješno djeluje na području ove lokalne zajednice.
Prvi čovjek Agencije je Aleksandar Branković, koji je, sintezom stručnosti, inovativnosti  i menadžerskih sposobnosti  u relativno kratkom periodu umnogome uticao na poboljšanje privrednog i općedruštvenog ambijenta rodnog Čelinca.

BH BUSINESS MAGAZINE:
Gospodine Branković, šta su bile osnovne odlike privrednog stanja općine Čelinac u prijeratnom periodu, koji privredni subjekti su nosioci razvoja i s kojim ciljem je Čelinac postao sajamski grad ?
A. BRANKOVIĆ:
Opština Čelinac je do devedesetih godina, u regionalnim okvirima, bila prepoznatlјiva po tekstilnoj industriji i fabrici tekstila Svila, koja je važila za jednu od najznačajnih faktora razvoja svih opštedruštvenih segmenata ovog područja.
Po okončanju rata u BiH i formiranjem državnih i entitetskih granica, na području opštine Čelinac dolazi do gašenja svih velikih državnih kolektiva i njihove privatizacije, tako da su danas glavni nosioci čelinačke privrede mala i srednja preduzeća, koja su većinom nastala u periodu od 2000.do 2005. godine.
Najznačajniji privredni kolektivi u Čelincu su Megamont, Vineks, Madra, MaX comerc, Fačo parketi, Delfin trgotrans, General stil, Dalcin, Metal nova, Iron Tech, Mediteran inox, Flor, Žica, Bel cafe, Tripak, DM comerc i Fama.
Sa cilјem promocije potencijala kojima raspolaže opštinsko područje, te poslovnog povezivanja sa širim okruženjem, od 2012. godine Čelinac je i sajamska opština.

BH BUSINESS MAGAZINE:
Koje godine je osnovana Razvojna agencija općine Čelinac, šta su osnovni elementi misije i vizije iste i koje, do sada realizovane projekte, izdvajate kao posebne ?

A. BRANKOVIĆ:
Razvojna agencija opštine Čelinac  je osnovana prema Zakonu o razvoju malih i srednjih preduzeća Republike Srpske 30.1.2007. godine, kao podrška razvoju malog i srednjeg preduzetništva na lokalnom nivou.
Misiju i viziju rada Razvojne agencije čini promovisanje preduzetništva, podrška razvoju malih i srednjih preduzeća, stvaranje uslova za otvaranje novih radnih mjesta i poboljšanje ukupne ekonomske situacije na području opštine Čelinac.   Kako se ekonomska kriza, koja je pogodila cijelu Evropsku uniju, poklopila sa godinom i prvim godinama od osnivanja ustanove, tako je i Agencija pretrpila stagnaciju u radu u godinama kada je trebala da u svom punom kapacitetu, realizacijom razvojnih projekata, doprinese ostvarenju svoje misije.
Slabljenjem krize, te povećanjem proizvodnje i plasmana roba na evropskom i svjetskom tržištu, poslije 2012-te godine i Agencija ponovo preuzima vodeću ulogu u promociji preduzetništva, lokalnih i regionalnih potencijala za investiranje.
Najznačajniji projekat koji je Razvojna agencija provodila i provodi je Čelinački sajam privrede,  ustanovljen kao lokalna manifestacija 2012. godine, a evo već za mjesec dana nas očekuje početak  IV Regionalnog Sajma privrede, poljoprivrede i turizma, upisanog u kalendar Regionalnih BH sajmova, sa ciljem daljnjeg rasta i razvoja do sajma međunarodnog karaktera, za šta postoje svi preduslovi.
Takođe možemo da se pohvalimo realizovanim projektima u oblasti poljoprivrede i turizma, gdje sa partnerima, prvenstveno međunarodnim, kroz grantove pomažemo poljoprivrednicima u pokretanju poljoprivredne proizvodnje. Jedan od značajnih realizovanih projekata je i sajamski nastup 2014. godine u austrijskom Insbrucku, gdje je Razvojna agencija ponijela nagradu za najbolje organizovani sajamski nastup, a čelinački privrednici Mediteran inox i Vinarija Jungić ponijeli nagrade najboljeg privrednika i najboljeg izlagača.
Takođe, značajan realizovani projekat je i Investiciona konferencija održana u organizaciji Razvojne agencije u septembru 2014. godine, gdje su, za nepunu godinu pojedini investicioni projekti pronašli potencijalne investitore.

KONSTANTA RAZVOJA

BH BUSINESS MAGAZINE:
Šta privrednu manifestaciju u Čelincu razlikuje od ostalih u makro okruženju, kojom dinamikom se razvija po osnovu izlagačkih i drugih sadržaja i uz čiju podršku će biti organizovan ovogodišnji Sajam ?

A. BRANKVIĆ:
Strategijom   razvoja opštine Čelinac predviđena je podrška razvoju malog i srednjeg preduzetništva kroz promociju i olakšavanje uslova privređivanja u opštini Čelinac.
Upravo ovom vizijom se vodi Razvojna agencija opštine Čelinac koja organizacijom ovog privrednog događaja ima za cilј da promoviše i predstavi čelinačku privredu domaćim i stranim posjetiocima, kao i da predstavi preduzeća iz regije, kako bi se kroz privredne susrete što više razvila obostrana privredna saradnja.
Čelinački sajam privrede predstavlјa mjesto direktnog susreta ponude i potražnje, neposrednih kontakata, spoznaja    vlastitih mogućnosti i kvaliteta, mjesto ideja o novim proizvodima, upoznavanja konkurencije, prilika za poslovne kontakte i predstavlјanje vlastite proizvodnje i usluga.
Prvi sajam privrede u Čelincu organizovan je 2012. godine i na njemu je izlagalo oko 40 čelinačkih preduzeća. Kako je sa godinama rastao i nivo organizovanosti manifestacije, tako se povećavao i broj izlagača.
Prošlogodišnji, III Regionalni sajam privrede je primio preko 100 izlagača iz cijele regije dok ove godine očekujemo preko 120 izlagača,  ponuda izloženih eksponata i imena prijavljenih preduzeća, koji su regionalni lideri u svojim poslovima, garantuje nam da će ovogodišnji IV Regionalni sajam privrede poljoprivrede i turizma biti najorganizovanija i najposjećenija manifestacija u regiji sa jedinstvenim motom „Radimo zajedno za ljepši privredni region“.
Pokrovitelji ovogodišnjeg Sajma privrede su Ministarstvo spoljne trgovine i ekonomskih odnosa BiH i Vlada RS dok je zemlja partner Republika Srbija, preko Nacionalne agencije za regionalni razvoj.
Zlatni sponzori sajma su firme Max comerc iz Čelinca i Elektrosistem i Elnos Grupa iz Banja Luke, a podršku organizaciji pružaju i Republička agencija za razvoj malih i srednjih preduzeća, Fond za zaštitu životne sredine RS, Područna Privredna komora  Banja Luka, kao i mnoga druga pravna lica iz banjalučke regije.

REGIONALNI SAJAM- REALNO OSTVARIV CILJ

BH BUSINESS MAGAZINE:
Zašto insistirate i ulažete napore sa Sajam prevaziđe lokalni karakter  i postane međunarodni i šta će činiti ovogodišnje popratne, ništa manje važne sadržaje?

A. BRANKOVIĆ:
Čelinački sajam privrede je već prevazišao  karakter lokalnog činjenicom da je 2013. godine bilo više izlagača iz regije nego iz Čelinca.
Kada pitate zašto insistiram da Čelinački Sajam privrede napreduje i razvija se, onda je osnovni razlog želja da ova manifestacija opstane i napreduje kada znamo da se mnoge manifestacije gase zbog nedostatka, prvenstveno finansijskih sredstava, ali i sadržaja koji pružaju.
Kao organizatori, svake godine nastojimo da izlagačima pružimo dobro gostoprimstvo u Čelincu, ali i da im omogućimo uslove za prezentacije njihovog rada posjetiocima i drugim izlagačima.
Ove    godine   novo  za sve izlagače će biti poslovni susreti koje organizujemo kao preteću manifestaciju sajma, ali i mnoge prezentacije programa i projekata, kako za izlagače tako i za posjetioce sajma. Tu su i nagrade za sve posjetioce kao i bogat kulturno-zabavni program.
Teme koje će preovladavati tokom sajamskih aktivnosti su:
•    Pružanje  podrške ženskom preduzetništvu, kroz održavanje seminara i promocija ženskog preduzetništva.
•    Energetska efikasnost: u građevinarstvu, saobraćaju industriji i toplifikaciji.
•    Stručno osposoblјavanje kadrova     za potrebe realne privrede, uz sagledavanje mogućnosti i potrebe otvaranja centara za stručno osposoblјavanje, po ugledu na obrazovne centre u Republici Srbiji i regiji.
•    Instrumenti Evropske preduzetničke mreže za povezivanje domaće privrede sa EU partnerima i uklјučivanje u EU projekte – povezivanje EUNORS mreže Republike Srpske i Republike Srbije
•    Predstavlјanje       energetskih   potencijala Republike Srpske i Srbije u oblasti obnovlјivih izvora energije (solarna energija, mini hidro centrale, vjetroparkovi, kogeneracija u gradskim toplanama, predstavlјanje dodjelјenih koncesija i rješavanje problema nedostatka sredstava za gradnju energetskih kapaciteta), te
•    druge  teme koje se istaknu kao prioriteti međudržavne i regionalne saradnje.

BH BUSINES SMAGAZINE:
Kojim prostornim kapacitetima raspolažete i kakav je profil do sada prijavljenih izlagača?

A. BRANKOVIĆ:
Ovogodišnji sajam privrede pripremamo na  670 metara kvadratnih unutrašnjeg i 300 metara kvadratnih vanjskog prostora, koji će biti organizovan pod sajamskim šatorima. Sajam će pratiti velika marketing kampanja koju predvodi banjalučka pivara sa brendom Nektar i Uni Credit banka Banja Luka, dok je očekivani broj izlagača oko 120.
Kako se radi o opštem sajmu privrede, profili firmi su različiti, ali preovladavaju izlagači iz drvne, metalske i elektro djetalnosti.
Tu je i znatan broj Privrednih komora koje će predstavljati svaka svoju regiju u kojoj djeluju. posebno i u tim štandovima će biti predstavljeno i do 15 preduzeća.
Zbog toga je i teško prognozirati tačan broj izlagača, već će se  po zaključenju prijavnih obrazaca to tačno znati i taj podatak će biti dostavljen Spoljnotrgovinskoj komori BiH.

BIOGRAFIJA

Aleksandar Branković  rođen  je 28.2.1981. godine u Banja Luci.
Osnovno i srednje školovanje završio je u Čelincu 1999. godine, kada upisuje Prirodnomatematički fakultet u Banja Luci, odsjek Geografija, smjer turizam.
Studij je završio 2004. godine, a diplomirao je na temu Poslovno pravo u turizmu 2005. godine.
U Centru za kulturu, fizičku kulturu, obrazovanje i informisanje Čelinac, od januara 2006. godine volontirao je na poslovima stručnog saradnika, da bi 2007. godine, po završetku volonterskog rada, zasnovao stalni radni odnos.
U   periodu od 2006 . do 2010. godine, kao stručni saradnik, organizator je svih kulturnih i sportskih manifestacija koje je u ljetnom periodu posjećivalo preko 20 000 posjetilaca.
U januaru 2010. godine iz Centra za kulturu prelazi u Razvojnu agenciju opštine Čelinac na mjesto stručnog saradnika za razvoj projekata, gdje 2013. godine postaje direktor ustanove. Oženjen je i otac dvoje djece, starosti osam  i šest godina.

         

Komentari

Powered by themekiller.com anime4online.com animextoon.com apk4phone.com tengag.com moviekillers.com