ALEN BOŠNJAKOVIĆ, DIREKTOR, PULLCOM BH DOO, GRADAČAC:
JEDINSTVENOST KVALITETA PROFILA OD FIBERGLASA U ODNOSU NA SVE DO SADA POZNATE MATERIJALE
Tekst: Rašid Hakić
Fotografije: PULLCOM BH
Privredna mapa općine Gradačac početkom 2013. godine postala je sadržajnija za novi privredni subjekt pod nazivom PULLCOM BH.
Tako je ovaj bosanskohercegovački gradić postao mjesto jedinstveno na području jugoistočne Evrope, uzme li se u obzir specifičnost i jedinstvenost proizvodnje, koja već drugu godinu postojanja bilježi konstantu širenja proizvodnih kapaciteta i palete iznimno kvalitetnih proizvoda. Poremećaji u poslovanju izraženi u proteklih nekoliko godina ponukali su privrednika iz Italije da kompletnu proizvodnju dislocira u Gradačac.
Najpozvaniji i ponajviše zaslužan za postojanje PULLCOM BH jeste Alen Bošnjaković, čiji argumenti su bili dovoljni da više od četiri decenije duga djelatnost u Italiji bude nastavljena u Bosni i Hercegovini.
BH BUSINESS MAGAZINE: Gospodine Bošnjaković, šta je osnovna djelatnost privrednog društva PULLCOM BH, šta čini proizvodni asortiman i koje su osnovne karakteristike istog?
A.BOŠNJAKOVIĆ: Naša osnovna djelatnost je proizvodnja profila od fiberglasa, odnosno poliesterne smole i staklenih vlakana kao ojačivača.
Proizvodimo profile koji su po osobinama idealna alternativa željeznim, aluminijskim i drvenim profilima, trenutno prisutnim na tržištu.
KVALITET IZNAD SVEGA
BH BUSINESS MAGAZINE: Šta su prednosti vaših u odnosu na željezne, aluminijske i drvene profile?
A. BOŠNJAKOVIĆ: Naši proizvodi u primjeni su već više od četiri decenije i oni koji su se uvjerili u njihove osobine više nemaju dovojbe o kvaliteti istih.
Naši proizvodi, po osnovu čvrstoće, imaju karakteristike čelika, ne truhnu, nisu provodnici električne energije, otporni su na visoke i niske temperature, ne oksidiraju, ne mijenjaju boju na suncu ili usljed drugih atmosferskih uticaja, služe kao toplotni i zvučni izolator, bez dodatnog farbanja i održavanja. Proizvodnja PULLCOM BH primjenjiva je u elektro oblasti kao razne vrste kanalica, pokrivanje kablova, prostorima sa električnim ormarićima, kabinetima za informatiku, željeznicama, aerodromima, meteorološkim stanicama, obzirom na osobinu radiotransparentnosti, putnoj infrastrukturi, kao što su odbojnici u oblasti zaštite u saobraćaju.
Naše proizvode koristi italijanski Telecom, od kojih razne vrste kanalica za polaganje kablova u zidove ili uz bandere, a primjena je i u rudnicima, tunelima i ograđivanje klizišta ugradnjom visokokovalitetnih šipova. S tim u vezi smo sa italijanskom firmom “Officine Maccaferri Spa” iz Bolonje, specijaliziranoj za podzemne radove i osiguranje klizišta, ostvarili poslovnu saradnju, što je podrazumijevalo dislociranje proizvodnje iz Italije u Bosnu i Hercegovinu i ista je već u funkciji.
Naši proizvodi namijenjeni su u civilnom građevinarstvu, od kojih i armature za beton, vojnoj industriji, proizvodnji stolarije, ograda, potpornih zidova oko jezera, mora i rijeka, odnosno izgradnju i utvrđenje obala. Proizvodimo profile za pravljenje ventilatora za hlađenje industrijskih voda jer nemaju problema sa korozijom, a naši profili koriste se za proizvodnju hladnjača i panele.
Za potrebe francuskog tržišta radimo profile za vanjske izolacije, koji se koriste prilikom ugradnje rigipsa, kako bi zadržali toplotnu i zvučnu izolaciju.
BH BUSINESS MAGAZINE: Sa kojim proizvodnim kapacitetima raspolažete, kolika je iskorištenost istih i kakva je kadrovska struktura uposlenih?
A.BOŠNJAKOVIĆ: Dislokacijom kompletne proizvodnje dvije firme iz talije u Gradačac, raspolažemo sa devet automatskih proizvodnih linija. Obzirom na potražnju za našim proizvodima i kvalitetnim odgovorom zahtjevima tržišta, u planu je instaliranje još dvije proizvodne linije. Kada je u pitanju stepen iskorištenosti tehničko-tehnoloških i prostornih kapaciteta, trenutno iznosi oko 60 posto, a glavni razlog je nedostatak edukovanog kadra za usvojenu proizvodnju , obzirom na specifičnosti iste.
Raspoloživi kadar i aktivnosti planirane u oblasti edukacije daje nam za pravo za očekivati da će tokom 2015. godine nivo iskorištenosti raspoloživih kapaciteta biti oko 80 posto.
U PULCOM BH su trenutno radno angažovana 42 uposlenika, od kojih sedam visokoobrazovanih, a razvojni planovi tokom naredne godine zahtijevat će uposlenje desetak novih radnika.
PLASMAN NA BH. TRŽIŠTE, JEDNA OD STRATEŠKIH AKTIVNOSTI MENADŽEMANTA
BH BUSINESS MAGAZINE:
Koji je omjer plasmana proizvoda PULLCOM BH na domaćem i ino tržištu ?
A.BOŠNJAKOVIĆ:
Profili od fiberglasa koje proizvodimo novi su na našem tržištu i ljudi od struke, inžinjeri, arhitekti i drugi profili zanimanja malo znaju o itekako kvalitetnom i u primjeni zahvalnom materijalu. Otuda i činjenica da se kompletna proizvodnja plasira na ino, u najvećoj mjeri evropsko tržište i to u Italiju, Holandiju, Francusku, Njemačku, Austriju i Švajcarsku.
Odnedavno smo počeli i isporuku u azijske zemlje, a prisutni smo i u Rusiji, pored ostalih mjesta i u Sočiju za potrebe organizacije zimskih Olimpijskih igara, gdje su naši šipovi korišteni za podgrađivanje mjesta na kojima je prijetila opasnost od lavina.
Trenutno radimo isporuku rukohvata za holandski metro, a s ciljem plasmana na domaćem tržištu, realizovali smo prezentaciju proizvoda u Bh Telecomu i uvjeren sam da će prepoznati prednosti naše ponude proizvoda.
Bitno je naglasiti da smo jedinstvena fabrika ovog tipa na području jugoistočne Evrope i jedna od šest u Evropi po pitanju raspoloživih kapaciteta i proizvodnih mogućnosti.
KOREKTNI ODNOSI SA ORGANIMA LOKALNE UPRAVE
BH BUSINESS MAGAZINE: Kakva su Vaša iskustva kada je u pitanju podrška svih nivoa vlasti sa aspekta stvaranja povoljnog privrednog ambijenta?
A.BOŠNJAKOVIĆ: Moram istaći da smo imali kooperativnost, posebno izraženu od strane prvog čovjeka općinske administracije, te organa i službi općine Gradačac u realizaciji naših poslovnih aktivnosti.
Asfaltiranje dijela putne komunikacije do lokacije na kojoj se nalazimo jedna je od potvrda spremnosti organa lokalne zajednice da daju svoj doprinos u stvaranju preduslova za privredni razvoj općine Gradačac, a time i šireg okruženja. Genaralno posmatrano, smatram da u BiH treba obezbijediti, odnosno pojednostaviti zakonske okvire koji će biti prihvatljivi svakome onom ko poduzetničku ideju želi realizovati u praksi.
Razlog trenutnom stanju bh. privrede ogleda se u činjenici što u državnim organima, u najvećem broju, rade oni koji nisu imali priliku raditi u industriji i time na najdirektniji način upoznali poteškoće realnog sektora koji stvara novu vrijednost i neznaju šta treba uraditi kako bi domaći privredni ambijent bio što bolje uređen.
Upoređujući stanje i odnose u drugim evropskim zemljama, u Bosni i Hercegovini ne vidim potrebnu komunikaciju između asocijacija i drugih oblika organizovanja privrednika sa bilo kojim nivoom izvršne i zakonodavne vlasti. Smatram da bi i od strane privrednika morali biti izraženi jasno definisani zahtjevi, odnosno inicijative.
Druga stvar koja je sa moje tačke gledišta interesantna i neshvatljiva, a tiče se privrednog bh. ambijenta, jeste sporost administrativnog aparata, pri čemu privrednici bespotrebno gube dragocjeno vrijeme na obezbjeđenje raznih potvrda i drugih „papira“, a to bi bilo moguće umnogome pojednostaviti koristeći raspoloživu informatičku tehnologiju.
Svjestan sam da, kao i u drugim oblastima života, privrednici moraju poštivati zakonske norme, ali država mora učiniti mnogo više na poboljšanju saobraćajne, odnosno putne infrastrukture, izgradnjom savremenih autoputeva, stavljanja kapaciteta željeznica u funkciju privrede, cargo prevoza, a sve s ciljem obezbjeđenja što optimalnijih uslova da bh. proizvodi što brže i kvalitetnije dođu na potrebno odredište.
Isto tako, državni dužnosnici svih nivoa vlasti moraju mnogo više raditi na promociji raspoloživih privrednih potencijala, a brojna putovanja u inostranstvo rezultirati konkretnim poslovnim aranžanima.
Konzularna bh. predstavništva širom svijeta u programu aktivnosti akcenat moraju dati na aspekt privrede, jer je to ono od čega zavisi kvalitet svih elemenata općedruštvenog ambijenta.
Ono što BiH nije u dovoljnoj mjeri iskoristila tiče se i važnosti naših ljudi u inostranstvu koji su uspješni menadžeri i priznati stručnjaci u velikom broju svjetski renomiranih kompanija, a koji bi mogli uz organizovan način djelovanja i sinergijom sa državnim institucijama privući mnogobrojne potencijalne strane investitore. Samim tim stvoriti povoljne uslove za otvaranje novih radnih mjesta.
NOVE INVESTICIJE I RADNA MJESTA
BH BUSINESS MAGAZINE: U kojoj mjeri ste realizovali planske aktivnosti za tekuću godinu i šta planirate ralizovati u narednom periodu ?
A.BOŠNJAKOVIĆ: Obzirom na činjenicu da smo proizvodnju počeli u aprilu 2013., tokom ove godine ostvarili smo duplo veću proizvodnju i promet.
Istina, planovi su bili i veći, ali nisu mogli biti ostvareni zbog općepoznatih poteškoća izazvanih vremenskim neprilikama i posljedicama u zemljama u koje izvozimo naše proizvode, a pogotovo u Italiji.
Strateške planske aktivnosti u narednom periodu bit će bazirane na osvajanje bh. i tržišta država u okruženju.
Kada je u pitanju povećanje proizvodnih i drugih kapaciteta, to se prije svega odnosi na puštanje u rad pogona za obradu metala, koji se nalazi u neposrednoj blizini postojećih kapaciteta.
Zadatak pogona za obradu metala prevashodno će biti baziran na servisiranje postojećih i izradu novih kalupa, a time i bogaćenje ponude proizvoda. Drugi dio proizvodnog kapaciteta opsluživaće već postojeće italijansko tržište za proizvodnju dijelova u auto i moto industriji.
Ralizacijom ovog projekta bit će omogućeno otvaranje novih dvanaest radnih mjesta i u znatnoj mjeri ćemo poboljšati aspekt servisiranja postojeće opreme kojom PULLCOM BH raspolaže.
Ništa manje značajan nije ni projekat, a tiče se osnivanja novog privrednog subjekta u Brčkom, “Isopanel BH d.o.o.”, u kojem će početkom februara otpočeti proizvodnja industrijskih krovnih i zidnih sendvič panela od poliuretana.
Poslovni i proizvodni ciklus zahtijeva upošljavanje tridesetak radnika, sa plasmanom na ino tržište. Brojni poslovni kontakti koje imam sa privrednicima iz Italije opravdali su i osnivanje agencije “Giales d.o.o.”, koja je ekskluzivni predstavnik šest italianskih firmi na područiju regiona bivše Jugoslavije u oblasti proizvodnje: viljuškara (OMG Industry), pakirnica u prehambenoj industriji (Italian Pack), dozatora (GS Italia), mašina za proizvodnju tjestenine (Dominioni), pakirnice za kafu (Goglio), zbirni transport u Italiji (Arco Spedizioni).
Agencijom, sa trenutnim sjedištem u Gradačcu, smo u mogućnosti domaćim privrednicima obezbijediti kupovinu mašina i druge opreme direktno u fabrikama, uz obezbijeđen prevoz, a planirano je otvaranje i poslovnice u Sarajevu, gdje će biti uposlena tri radnika.
Kada su u pitanju razvojni pravci PULLCOM BH, u narednih godinu i po dana aktivnosti ćemo bazirati na proizvodnju rešetki odnosno grilja od fiberglasa, a to podrazumijeva kupovinu neophodne opreme i izgradnju prostornih kapaciteta. Navedeno će zahtijavati uposlenje novih petnaestak radnika.
BH BUSINESS MAGAZINE: U ranijim odgovorima ukazali ste koje su slabosti državnih bh. službenika kada je u pitanju afirmacija domaće privrede u svijetu. Šta razlikuje bh. privredni ambijent od onog na području Evropske unije?
A.BOŠNJAKOVIĆ: Ima dosta toga pozitivnog što omogućava bh. poslovna legislativa u odnosu na uslove privređivanja u državama EU. Proizvodi koje izvozimo imaju status evropskih po osnovu olakšica, odnosno neplaćanja poreza. Sirovinu uvozimo bez dodatnih taksi, a generalni troškovi znatno su manji.
Petnaestak kilometara od nas je granica sa EU, a ono što je najvažnije, za razliku od drugih zemalja, naši ljudi imaju industrijski mentalitet, što znači da veoma brzo usvajaju nova znanja i iskustva.
Sve ovo navodim stoga što želim poručiti bosancima i hercegovcima koji žive i rade u inostranstvu, da putem mog primjera, nastoje dovesti investitore u Bosnu i Hercegovinu, zbog povoljnijeg poslovnog ambijenta koje vlada u odnosu na ono u zemljama EU. Predrasude koje postoje kod onih koji su skeptični prema općedruštvenim prilikama u BiH, na najbolji način će demantovati ukoliko dođu i lično se uvjere u sve ono što ih drži u zabludi. Sa dugogodišnjim radnim iskustvom u Italiji i poznavanjem ekonomskih prilika i u ostalim zemljama EU, smatram da investiranje u Bosnu i Hercegovinu jeste sve samo ne rizično.
Bosni i Hercegovini treba stranih investicija, stranog kapitala, novih tehnologija, a u sintezi sa našim industrijskim mentalitetom moguće je veoma brzo napraviti novu vrijednost. Očit primjer za to su poslovni uspjesi PULLCOM BH.
BIOGRAFIJA
ALEN BOŠNJAKOVIĆ, rođen je 14. 2. 1971. godine u Splitu. Odrastao je u Novoj Kasabi, u istočnoj Bosni, području za koje je ostao jako emotivno vezan. Prije osamnaest godina, kao rezultat životnih okolnosti, sa porodicom je otišao u Italiju, gdje je radio raznovrsne poslove. Marljivošću, odgovornošću i upornošću, sticao je povjerenje privrednika u Italiji, čiji rezultat je osnivanje PULLCOM BH, agencije za posredništvo između italijanskih i bh. privrednika i utemeljenje privrednog subjekta u Brčkom.
Posebnu zahvalnost za podršku u životu duguje supruzi, a pozitivan porodični ambijent smatra jednim od najbitnijih elemenata poslovnog uspjeha. Oženjen je i otac dvoje djece.
Powered by themekiller.com anime4online.com animextoon.com apk4phone.com tengag.com moviekillers.com
0 comments