AMIR PAŠALIĆ, DIREKTOR GRADAČAČKOG SAJMA ŠLJIVE
DOBRO DOŠLI NA PEDESETPRVI GRADAČAČKI SAJAM ŠLJIVE
Tekst Džemal Delić,
Press služba „Sajam šljive 2024“
Fotografije: Press služba Sajma
U Gradačcu je uveliko u pripremi 51. Međunarodni sajam poljoprivrede i prehrambene industrije – Sajam šljive.
Organizator ovogodišnjeg sajma je Turistička zajednica Grada Gradačca, a partner je Grad Gradačac.
Gradačački Sajam šljive je najstarija specijalizovana manifestacija ove vrste u Bosni i Hercegovini.
Procjenjuje se da će Gradačac i izložbene prostore u četiri dana sajam posjetiti preko 25.000 gostiju iz zemlje i inostranstva.
Kako teku pripreme i koji sajamski sadržaji nas očekuju krajem augusta u Gradačcu predstavio je Amir Pašalić, direktor 51. Sajma šljive i voditelj Turističkog ureda Turističke zajednice grada Gradačca.
BH BUSINESS MAGAZINE:
Gospodine Pašalić, šta predstavlja osnovne elemente ovogodišnjeg Sajma šljive ?
AMIR PAŠALIĆ:
Očekuje se da svoje proizvode predstavi oko 300 izlagača i gostiju iz Bosne i Hercegovine, Hrvatske, Srbije, Crne Gore, Turske i Zapadne Evrope.
Na Sajmu šljive učestvovat će proizvođači sjemenskog i sadnog materijala, proizvođači i prerađivači voća i povrća, mesa i mesnih prerađevina, alata i mehanizacije, domaćih životinja i brojni drugi koji prate razvoj agrara.
Površina na kojoj će se predstaviti izlagači oko pet hiljada metara kvadratnih.
Sajamski prostor i izlagači će biti podijeljeni u tri sekcije – poljoprivredna proizvodnja, prehrambeno-prerađivačka industrija, mehanizacija, odnosno poljoprivredna oprema.
Zadovoljstvo je što ćemo i ove godine imati priliku da se na gradačačkom sajmu prezentuju neke od vodećih kompanija u oblasti mljekarske industrije, peradarstva i proizvodnje konzumnih jaja, a tradicionalno tu je i izložba poljoprivrednih mašina i drugih uređaja u oblasti prehrambene i prerađivačke industrije.
Imat ćemo i nekoliko kolektivnih izložbi, poput Kantona Sarajevo koji će subvencionirati dolazak svojih izlagača na gradačački sajam. Sajam u Gradačcu postao je mjesto okupljanja pčelara i naučnika iz oblasti pčelarstava.
Ove godine kao podsajamska manifestacija održat će se 7. Međunarodni sajam pčelarstva.
PRIVREDNA MANIFESTACIJA MEĐUNARODNOG STATUSA
AMIR PAŠALIĆ:
Na 51. Međunarodnom sajmu poljoprivrede i prehrambene industrije – Sajam šljive u Gradačcu, od 28. do 31. avgusta ove godine, očekuje se oko 300 izlagača iz šest zemalja, Srbije, Hrvatske, Crne Gore, Njemačke, Turske i Bosne i Hercegovine.
Kao i do sada, potrudit ćemo se da budemo dobar domaćin kako bi dugogodišnjim prijateljima, ali i novim poslovnim partnerima pružili priliku da se što bolje predstave javnosti.
Na Sajmu šljive učestvovat će proizvođači sjemenskog i sadnog materijala, mineralnih đubriva, proizvođači i prerađivači voća i povrća, mesa i mesnih prerađevina, alata i mehanizacije, domaćih životinja i brojni drugi koji prate razvoj agrara.
BH BUSINESS MAGAZINE:
Ove godine je, baš kao i te 1969., šljiva je ponovo dobro „ponijela“ i gradačački voćnjaci se plave od prekrasnih plodova, po kojima je ova kraj nadaleko poznat.
Kako je nastao Sajam šljive?
AMIR PAŠALIĆ:
Historija Sajma govori da je 1969. godine održan prvi „Dan šljive“.
Bila je to, u začetku, privredno-turistička manifestacija čiji je cilj bio da šljivi i voćarstvu u ovom kraju da ono mjesto koje oni stvarno imaju.
Željelo se da na jedan zanimljiv način Gradačac i njegovi privredno, turistički i kulturno-historijski sadržaji ponude gostima.
U prvom redu bila je prepoznatljiva gradačačka šljiva, koja to zaista zaslužuje, kao povod za što veća okupljanja, proizvođača, stručnjaka, predstavnika poljoprivrednih i drugih srodnih organizacija.
Zahvaljujući tadašnjoj lokalnoj upravi i privredi, visoko-obrazovnim institucijama i institutima Sajam šljive veoma brzo je prerastao lokalne okvire i postao prepoznatljiva jugoslavenska privredno-turistička manifestacija.
Već naredne 1970. godine usvojena je Projekcija razvoja šljive u SFRJ za period 1971-75. godine.
Gradačac je 1978. godine, nakon decenije uspješnih sajamskih izdanja, i zvanično ubilježen u kalendar sajmova kao najmanji sajamski grad u tadašnjoj Jugoslaviji.
Naravno, poprima međunarodni karakter koji se zadržao do danas.
BEZREZERVNA PODRŠKA DRŽAVNIH INSTITUCIJA
BH BUSINESS MAGAZINE:
Da bi realizovali planirane programske sadržaje neophodna je i podrška pokrovitelja i sponzora.
AMIR PAŠALIĆ:
Svakako. Manifestacija se organizuje pod pokroviteljstvom Predsjedništva Bosne i Hercegovine, predsjedavajućeg dr. Denisa Bećirovića. Pokrovitelj 51. Sajma šljive je Grad Gradačac. Partner 51. Sajma šljive je Grad Gradačac.
Pokrovitelji su Vlada Tuzlanskog kantona, odnosno Ministarstvo poljoprivrede, vodoprivrede i šumarstva i Ministarstvo trgovine turizma i saobraćaja, Vlada Kantona Sarajevo, odnosno Ministarstvo privrede, Vlada Federacije Bosne i Hercegovine, odnosno Federalno ministarstvo poljoprivrede, vodoprivrede i šumarstva i Ministarstvo razvoja, poduzetništva i obrta, te Vanjskotrgovinska/Spoljnotrgovinska komora Bosne i Hercegovine.
Sponzori su:
Lactalis BH, Agroklub, Agricities, Razvojna banka, ASA banka, Max d.o.o. Gradačac, Turistička zajednica TK i Europlakat.
Medijski pokrovitelji su:
RTV TK, FENA, Radio Kameleon, Radio Gradačac i BH Business Magazin.
BH BUSINESS MAGAZINE:
Nažalost, rat je prekinuo kontinuitet održavanja sajamskih dana u Gradačcu. Ali, entuzijazam i želja da se nastavi jedna izuzetno lijepa i pozitivna priča bili su motiv da se odmah po završetku ratnih razaranja u Gradačac ponovo pozovu izlagači i poslovni partneri.
Već 1996. godine organizovana je manifestacija koja je odisala tradicijom i otvorila vrata grada za goste, za prijatelje, za nova poznanstva i nove susrete.
Zasigurno, bio je to tada najveći događaj ove vrste u Bosni i Hercegovini.
Kako se dalje razvijala ova sajamska manifestacija?
NIGDJE NOĆI NISU TAKO PLAVE KAO
U GRADAČCU
BH BUSINESS MAGAZINE:
Gradačac je grad koji rado i srdačno dočekuje svoje goste.
Više od pet decenija ovaj grad u sajamskim danima postaje otvorena scena za brojne umjetnike, pružajući nezaboravne trenutka za turiste i izlagače. I ove godine, organizatori najavljuju zanimljiv i atraktivan kulturni program kao prateći dio Sajma šljive. Koji su to popratni sadržaji koje pripremate za posjetioce i goste?
AMIR PAŠALIĆ:
Mi volimo reći da nigdje noći nisu tako plave kao u Gradačcu.
Naše sugrađane, izlagače i drage goste prvu sajamsku noć očekuje tradicionalni vatromet sa bijele kule Husein-kapetana Gradašćevića „Zmaja od Bosne“ i koncert Šejle Zonić.
U narednim noćima na otvorenoj sceni uslijedit će koncerti zabavne i narodne muzike.
S ciljem prezentovanja kulture, tradicije i običaja ovog kraja i regiona održat će se i smotra folklora.
Sve navedeno dovoljni su razlozi da u sajamskim danima posjetite Gradačac.
Dobro došli.
AMIR PAŠALIĆ:
Sajam ponovo raste, razvija se i postaje sve je sadržajniji. Kako je sajamska manifestacija rasla, rasle su i naše želje da ova manifestacija postane centralni jesenji sajam poljoprivrede u Bosni i Hercegovini.
Zbog toga 1999. godine, tri decenije od prvog „Dana šljive“, manifestacija dobija ime Međunarodni sajam poljoprivrede i prehrambene industrije a zbog tradicije u nazivu ostaje i Sajam šljive.
U period od 2001. do 2009. godine gradačački međunarodni sajam doživljava izuzetnu ekspanziju u svakom pogledu, posebno po broju izlagača iz zemlje i inostranstva i brojnih programskih sadržaja. Kako je sajamska manifestacija rasla, rasle su i naše želje da ova manifestacija postane centralni jesenski sajam poljoprivrede u Bosni i Hercegovini.
TURISTIČKA ZAJEDNICA
GRADA GRADAČCA
AMIR PAŠALIĆ: Turistička zajednica grada Gradačca osnovana je po Zakonu o turističkim zajednicama Tuzlanskog kantona 2019. godine, kada je osnovan i Turistički ured.
Turistički ured je osnovan radi razvoja, unaprijeđenja i promocije turizma na području grada Gradačca.
Gradsko vijeće Gradačca je osnovalo Turistički ured i dalo prve smjernice djelovanja. Danas u Turističkom uredu rade tri uposlenika, te Voditelj Turističkog ureda Gradačac.
Za vrijeme niza manifestacija, koje se organizuju u Gradačcu, sudjeluju brojni volonteri i mladi ljudi s ciljem razvijanja svijesti o važnosti turizma.
Turistička zajednica grada Gradačca je uključena u brojne projekte kao njihov nosioc ili partneri, kao što su Sajam organskih proizvođača Eko-etno BiH, planinarski pohod Dani behara, međunarodna izložba pasa i mnoge druge, poput odlaska članova Udruženja “Lasta” na Ajvatovicu.
Organizator je manifestacija Sajam šljive i Zimski GRADačac.
BH BUSINESS MAGAZINE:
Od stvaranja ideje do danas, gradačački sajam poljoprivrede i prehrambene industrije bio je mjesto na kojem su se prezentovala nova tehnološka dostignuća i proizvodi u oblasti agrara ali i šire.
Sajam je bio prilika da se govori o programima razvoja, industrijskim kapacitetima i poticajima razvoju agrara.
Neizostavne su izložbe voća i povrća, te obilasci šljivika, voćnjaka, poljoprivrednih farmi i gazdinstava. Gospodine Pašalić, šta će, osim izložbenog dijela, obilježiti ovogodišnji međunarodni sajam poljoprivrede i prehrambene industrije u Gradačcu?
AMIR PAŠALIĆ:
Na 51. Međunarodnom sajmu poljoprivrede i prehrambene industrije – Sajmu šljive u našem gradu održat će se niz okruglih stolova, kolektivnih izložbi i prezentacija programa iz područja poljoprivrede i poduzetništva. Svjesni smo niza problema sa kojima se susreću proizvođači i prerađivači i svi u lancu poljoprivrede i prehrambene industrije.
Pokušat ćemo da na jednom mjestu okupimo predstavnike vlasti, naučnih institucija, privrednike i direktne poljoprivredne proizvođače.
Sajam u Gradačcu bio je i ostao baza za razgovore o privrednom i komorskom sistemu, udruživanju zadrugara i radu zadružnih saveza.
Mjesto gdje se prezentuje rad nevladinog sektora, udruženja građana i ranjivih grupa, svih onih koji svoju šansu vide kroz poljoprivrednu proizvodnju, obrtničku djelatnost, stare zanate i turizam.
Mi smo turistička organizacija i na tragu činjenice da je gradačački sajam nastao kao privredno -turistička manifestacija iz godine u godinu pažnju posvećujemo razvoju ruralnog turizma.
U tom smislu, ove godine prezentovat ćemo potencijale rezvoja Gradačca, ali i govoriti o razvoju turističke infrastrukture kao temelja održivog turizma u Tuzlanskom kantonu.
Kao i do sada, poljoprivredni proizvođači imat će priliku da saznaju koja su to najnovija naučna dostignuća i kako ih primijeniti na našem području. Između ostalog, govorit ćemo o proizvodnji povrća u zaštićenom prostoru, osiguranju usjeva i plodova od rizika gubitka prihoda.
Poljoprivredno-prehrambeni fakultet Univerziteta u Sarajevu godinama sa stručne strane prati ovaj sajam i od početka je oslonac organizatorima najstarije specijalizovane manifestacije u Bosni i Hercegovini.
Predavači s Poljoprivredno-prehrambenog fakulteta Univerziteta u Sarajevu će u sklopu sajma održati predavanja o temama:
Izazovi i inovacije u voćarskoj proizvodnji, Komparativna prednost korištenja autohtonog voća u proizvodnji hrane sa dodatnom vrijednošću, Elementi standardne tehnologije mirnih vina i češće greške u proizvodnji vina.
Neizostavno, na gradačačkom sajmu posebna pažnja se poklanja najnovijim dostignućima i modernim pristupima u uzgoju i zaštiti šljive.
Od novih zakonskih regulativa, preko biofungicida do primjene dronova za detekciju biljnih bolesti.
I ove godine će biti dodijeljena prestižna priznanja i medalje za kvalitetu Sajma šljive, a ocjenu uzoraka vrši Poljoprivredno-prehrambeni fakultet u Sarajevu.
BIOGRAFIJA
AMIR PAŠALIĆ, direktor 51. Sajma šljive i voditelj Turističkog ureda Turističke zajednice grada Gradačca, rođen je 19.04.1985. godine u Gradačcu.
Osnovnu školu završio je u Srebreniku i Gradačcu, a srednju školu, zanimanje saobraćajni tehničar, u Srebreniku. U Mostaru je pohađao i završio Fakultet muzičke umjetnosti.
Radio je kao nastavnik muzičke kulture u nekoliko osnovnih škola na području grada Gradačca.
U novembru 2023. godine imenovan je na funkciju voditelja Turističkog ureda Turističke zajednice grada Gradačca.
Ima bogato iskustvo u radu sa mladima i organizaciji kulturno-zabavnih manifestacija. Bio je voditelj hora „Grad-Art“ i radio na nekoliko značajnih projekata promocije kulture i tradicije ovoga kraja kao i prezentaciji turističkih motiva Gradačca i okoline.
Dolaskom na čelo Turističke zajednice pokrenuo je Gastro-festival „Kuhaj, peci, reci“, koji za cilj ima prezentaciju jela tradicionalne kuhinje Bosne i Hercegovine.
U saradnji sa timom Turističke zajednice i uz podršku Grada Gradačca radi na organizaciji tradicionalnog 51. Međunarodnog sajma poljoprivrede i prehrambene industrije – Sajma šljive.
Powered by themekiller.com anime4online.com animextoon.com apk4phone.com tengag.com moviekillers.com
0 comments