DAVOR KREŠIĆ, PREDSJEDNIK UDRUGE TURISTIČKIH DJELATNIKA OPĆINE NEUM:

graphic1

intervju-davor-kresic-predsjednik-udruge-turistickih-djelatnika-opcine-neum

DAVOR KREŠIĆ,
PREDSJEDNIK UDRUGE TURISTIČKIH DJELATNIKA OPĆINE NEUM:

TURISTIČKE ZAJEDNICE
VRATITI NA OPĆINSKU RAZINU

Tekst Rašid Hakić

Turističu ponudu primorskih mjesta ne čine samo smještajni kapaciteti i plavetnilo mora.
Mnogo je toga drugog što današnji turista očekuje od mjesta u kojem želi provesti nekoliko dana, istinski uživati i što je iznimno bitno, ponovo se vratiti.
Zbog toga desetine hotelijera, restoratera i vlasnika drugih turističkih sadržaja u Neumu organizovano, sintezom stručnosti i iskustva, sa jasno definisanim aktivnostima, čine da dragulj bh. Jadrana bude što privlačnija turistička destinacija.
Otuda i djelovanje Udruge turističkih djelatnika općine Neum, predvođene Davorom Krešićem.
Nakon sticanja zvanja diplomiranog ekonomiste u Zagrebu, vratio se u Neum i u punom kapacitetu doprinosi da rodno mjesto postane ono što i zaslužuje. Destinacija koja gostu nudi iskonski odmor, ravna onima u makro okruženju.

 

BH BUSINESS MAGAZINE:
Gospodine Krešić, kada je i s kojim ciljem osnovana Udruga turističkih djelatnika općine Neum?

D. KREŠIĆ:
Udruga je osnovana prije sedam godina zbog nepostojanja općinske turističke zajednice.
Sa turističkom zajednicom na županijskoj razini, nismo imali nikakvu krovnu organizaciju koja bi brinula o turističkim aktivnostima u vrijeme sezone u Neumu.
Udruga okuplja hotelijere, irastoratere, motelijere i privatne iznajmljivače, s ciljem što većeg članstva, koji detektuje i delegira probleme prema županijskim i federalnim razinama vlasti.
Cilj Udruge je i pomaganje u organizaciji manifestacija tokom turističke sezone, te promocije Neuma kao destinacije na sajmovima širom Evrope. Sajmovi iziskuju poprilično novčanih sredstava koje Udruga nema i želimo ukazati da turističke zajednice na višim nivoima trebaju finansirati promociju Bosne i Hercegovine u Evropi i svijetu.
Smatram da u sadašnjim okolnostima, kada nema jasne strategije promocije turističkih potencijala Bosne i Hercegovine, treba formirati ministarstvo turizma na državnom nivou i ne dozvoliti rascjepkanost po entiteskom principu i na druge načine.
Cilj Udruge su i aktivnosti na lokalnoj razini i promocija Neuma kao destinacije u onim državama iz kojih nam dolazi najviše gostiju, a to su Poljska, Slovenija, Češka, Slovačka, Austrija i Njemačka.

BH BUSINESS MAGAZINE:
Mogu li raspoloživi smještajni kapaciteti odgovoriti zahtjevima gostiju ?

D. KREŠIĆ:
Obzirom da je relativno mala destinacija, Neum se može pohvalitisa dosta dobrim smještajnim kapacitetima. To je prije svega privatni smještaj kojeg je 80 posto izgrađeno u proteklih 25 godina, što znači da se radi o moderno uređenim objektima.
Ništa manje kvalitetan nije ni hotelski smještaj. Prije svega mislim na hotele Sunce i Neum, koji su privatizirani, renovirani, statusa tri i četiri zvjezdice, što im omogućava da mogu zadovoljiti i najprobirljivijeg gosta.
Naredne godine i Hotel Zenit bi trebao biti renoviran čime Neum svake godine postaje sve poželjnija turistička destinacija.
Osim navedenog, u izgradnji je nekoliko novih, obiteljskih hotela koji će upotpuniti itekako sadržajnu ponudu i zadovoljiti sve vrste gostiju.

SAMOFINANSIRANJE

BH BUSINESS MAGAZINE:
Koliko članica je uključeno u rad Udruge, šta čini upravljačku strukturu i na koji način finansirate planske aktivnosti?

D. KREŠIĆ:
Udruzi je pristupilo šezdesetak članica, čijim radom koordinira Upravni odbor, redovnim održavanjem sastanaka. Planske aktivnosti finansiramo članarinom i moram da naglasim da sredstva nisu dostatna za realizaciju većih projekata.

 

BH BUSINESS MAGAZINE:
Kakvom ocjenjujete ovogodišnju turističku sezonu?

D. KREŠIĆ:
Ovogodišnja turistička sezona bila je jako dobra i smatram da ćemo za oko 5 posto nadmašiti prošlogodišnju, koja je bila rekordna, a što se tiče Hotela Sunce rezultati su tri posto bolji u odnosu na 2015. godinu.
Početak sezone nije obećavao ostvarene rezultate, ali spletom okolnosti i dešavanja u konkutentskim destinacijama sve je završilo na najbolji mogući način. Ipak smatram da se ostvarenim ne trebamo zadovoljavati.
Fizički ne možemo puno više uraditi, ali finansijski rezultati mogu biti bolji. To se prije svega odnosi na poboljšanje kvaliteta destinacije, bogaćenja popratnih sadržaja i još bolji rezultati neće izostati.

BH BUSINESS MAGAZINE:
Smatrate li da je inspekcijski nadzor u Neumu svrsishodan?

D. KREŠIĆ:
Neum ni počemu ne odstupa od susjednih destinacija kada je poštivanje zakonske regulative u pitanju. Tokom čitave godine, a posebno tokom sezone prisutne su općinske, županijske i federalne inspekcije. Legalista sam i pobornik stava da mora biti reda po svim zakonom propisanim pitanjima.

TURISTIČKE ZAJEDNICE VRATITI OPĆINAMA

BH BUSINESS MAGAZINE:
Kazali ste ja je Udruga turističkih djelatnika osnovana zbog nedostatka općinske turističke zajednice.
Šta Neum time gubi?

D. KREŠIĆ:
Novi zakon o turističkim zajednicama je u proceduri i sve pohvale pripadaju ministrici Đapo, koja radi na tome da zakon bude usvojen.
Njime se turističke zajednice vraćaju na lokalnu razinu, što pored ostalog znači i ubiranje turističkih taksi na području Općine.
Dosadašnjim zakonom koji se primjenjuje po ličnoj procjeni, Neum svake godine gubi oko 500 tisuća maraka, koje bi mogao uložiti u promociju destinacije i infrastrukturne projekte.
Takvo stanje traje već petnaest godina, a jednostavnom računicom se može doći do podatka bez koliko sredstava ova lokalna zajednica ostaje.
Novim zakonom turističke zajednice bit će preimenovane u turističke organizacije, sa jasno definisanim načinom prikupljanja, trošenje i rapodjele sredstava.
Tako će 80 posto sredstava pripadati lokalnoj zajednici, 10 posto županiji, a 10 posto Federaciji BiH. Usvajanjem i primjenom novog zakona bit će obezbijeđen izvor finansiranja za značajniju promociju i realizaciju projekata koji će umnogome promijeniti izgled Neuma i učiniti ga još privlačnijom destinacijom.

SRAMOTA

BH BUSINESS MAGAZINE:
U kojoj mjeri loša cestovna povezanost utiče na povećanje broja domaćih gostiju u Neumu?
D. KREŠIĆ:
Putna komunikacija Neum- Stolac, u stanju kakvom jeste, sramota je za hrvatske i bošnjačke političare.
Oni kada pod pratnjom dolaze u Neum cesta bude oslobođena od redovnog saobraćaja i zasigurno da im se čini da to i nije tako loše.
A to ne da je loše, već je katastofalno i sramota da 20 kilometara putne dionice nije moglo da se izgradi u proteklih dvadeset godina.
Da je rađen kilometar ceste godišnje do sada bi bila izgrađena. Ne zaboravimo, Neum je jedino bosanskohercegovačko mjesto na Jadranu, a mi ovdje živimo kao na otoku.
Sramota.
Cijene u Neumu su 20 posto veće nego u obližnjoj Čapljini, što je direktna posljedica loše cestovne povezanosti, a ponovit ću da bi kudikamo veći broj domaćih gostiju boravio u Neumu kada bi cesta bila izgrađena.
To znači da ovim neriješenim problemom gubimo svi. Uzmemo li u obzir da na pojedinim mjestima predviđene putne komunikacije nije riješeno ni pitanje eksproprijacije zemljišta i da još nije jasno definisana trasa puta, to znači da u narednih pet godina ovo pitanje neće biti riješeno. Sramota.

POTREBNA VEĆA PROMOCIJA
NEUMSKOG HOTELIJERSTVA NA BH. PROSTORU

BH BUSINESS MAGAZINE:
Kakav je reciprocitet domaćih i ino gostiju u Neumu?

D. KREŠIĆ:
U privatnom smještaju 90 posto su domaći gosti, a u hotelskom 90 posto su inozemni gosti.
Primjera radi, u Hotelu Sunce domaći gosti čine 13 posto od ukupnog broja, sa naglaskom da od navedeog broja, oko šest posto su gosti kongresnog turizma.
Svjesni smo činjenice da je jako mali udio domaćih gostiju, koji su dobri potrošači i smatram da svi hotelijeri trebaju puno više raditi na promociji Neuma kao destinacije na domaćem tržištu.
Što se tiče stranih gostiju, najviše dolaze iz Poljske, Slovenije, Francuske, Grčke, Malte i Njemačke.
Što se tiče hotelskog smještaja više od 90 posto su agencijski gosti, a kada je u pitanju privatni smještaj stanje je šaroliko.
Domaći gosti su naviknuti da bukiraju unaprijed, svjesni da će u špici sezone teško naći smještaj kakav žele.

CIJENA DIKTIRA
KVALITET GOSTA

BH BUSINESS MAGAZINE:
Kako komentarišete cijene smještaja i ostalih usluga u Neumu u odnosu na turističke destinacije u mikro i makro okruženju ?

D. KREŠIĆ:
Neum je trenutno relativno jeftina destinacija i nastojimo da to ne bude tako.
Jeftina destinacija ne može imati kvalitetnog gosta i samo podizanjem kvaliteta svih turističkih parametara možemo riješiti to pitanje.
Na skijanje ne idu svi, pa tako ni na more ne moraju ići svi.
Neum je postao destinacija za sve iz jednostavnog razloga što autobuskom kartom po cijeni od 10 KM možete doći iz bh. unutrašnjosti, pri tome ponijeti sve za jelo i piće, ostati nekoliko dana i reći da ste bili na moru.
Imamo paradoks da u špici sezone gosti u Neumu apartman plaćaju 100 eura, a hotelski smještaj 200 eura i situaciju da dođe dvadesetak autobusa vikend gostiju. Otuda i česte pritužbe na gužve na plažama, komunalni nered i sve druge negativnosti koje takvo stanje uzrokuje.
Zato treba što hitnije raditi na uređenju Neuma, poboljšanju kvaliteta popratnih, ali ništa manje značanih sadržaja, a time i povećanja cijena, čime će u Neum dolaziti oni koji to sebi mogu priuštiti.

BH BUSINESS MAGAZINE:
Šta čini vansezonske sadržaje Neuma?
D. KREŠIĆ:
U Neumu je u vansezonskom periodu razvijen kongresni turizam, a znatan udio posjete čine gosti starije životne dobi iz Njemačke, Austrije i drugih zapadnoevropskih zemalja.
Neum ima izvrstan zemljopisni položaj.
Blizinu Mostara, Dubrovnika, Korčule, Crne Gore, Splita i organizovanim izletima upotpunjava se boravak gostiju koji ovdje borave nekoliko dana.
Nedostatak u vansezonskom periodu jesu zatvorene radnje, što umnogome utiče na ukupan dojam turističkog ugođaja.
Jer i tada turisti imaju potrebu za šetnjom, kupovinom suvenira ili drugim aktivnostima, a nailaze na zaključane trgovinske radnje ili suvenirnice.
Takvu praksu pod hitno moramo promijeniti, ako ne na druge načine, onda zakonskim propisima.

DRAGULJ BH. JADRANA

BH BUSINESS MAGAZINE:
U kojoj mjeri visina PDV-a negativno utiče na poslovne rezultate koje Neum ostvaruje ?

D. KREŠIĆ:
U svim mediteranskim zemljama PDV je od 4 do 10 posto.
U Hrvatskoj kao turističkoj destinaciji PDV je 13 i nastoje ga smanjiti na 10 posto.
Bh. PDV je 17 posto na sve pa i turizam, što se mora smanjiti kako bi bh. turizam učinili konkurentnim prema destinacijama u okruženju. Polazne točke hotelijera i svih drugih u Neumu koji se bave turizmom je navedena visina PDV-a, uz 30 do 50 posto niže cijene i 20 posto manju popunjenost nego susjednoj Hrvatskoj. T
o su ograničavajući faktori za progresivniji razvoj.
Uprkos svemu Neum iz godine u godinu postaje sve privlačnija destinacija.
Naša stručnost, iskustvo i gostoljubivost, u sintezi sa rješavanjem elaboriranih pitanja garancija su da nema dvojbe pri odabiru turističkoj odredišta, a to je Neum, dragulj bosanskogehercegovačkog Jadrana.

Davor Krešić rođen je 31. 12. 1980. godine u Neumu, gdje je završio i osnovnu školu.
Gimnaziju je završio u Metkoviću, a Ekonomski fakultet, smjer turizam, u Zagrebu. Radio je u zagrebačkom Hotelu Dubrovnik, da bi se, na nagovor oca i njegovih kolega vratio se u Neum.
Direktor je marketinga i prodajeu Hotelu Sunce, te predsjednik Udruge turističkih djelatnika općine Neum.
Oženjen je i otac dvoje djece.

         

Komentari

Powered by themekiller.com anime4online.com animextoon.com apk4phone.com tengag.com moviekillers.com