DIPL. ING. ARNES HUBLJAR, DIREKTOR JIFENG AUTOMOTIVE INTERIOR BH D.O.O., ZENICA

NASLOVNA - HUBLJAR

INTERVJU

DIPL. ING. ARNES HUBLJAR, DIREKTOR JIFENG AUTOMOTIVE INTERIOR BH D.O.O., ZENICA

SVU PROIZVODNJU PLASIRAMO NA
INO TRŽIŠTE

Tekst Rašid Hakić
Fotografije MEDIUM d.o.o.

Prije pet godina bh. privrednu mapu upotpuno je još jedan ino investitor, čijom zaslugom je osnovan privredni subjekt Jifeng Automotive Interior BH, koji u dosadašnjem periodu poslovanja bilježi konstantan razvoj svih segmenata poslovanja.
Jedna od potvrda je stalni rast broja zaposlenih, sa proizvodnim asortimanom koji se cjelokupan plasira za renomirane evropske kompanije u oblasti autoindustrije.
Šta je obilježilo dosadašnje poslovanje i koji su strateški pravci razvoja ovog uspješnog privrednog subjekta u narednom periodu, neka su od pitanja na koja je odgovorio prvi čovjek menadžmenta, diplomirani inženjer mašinstva Arnes Hubljar.

BH BUSINESS MAGAZINE:
Gospodine Hubljar, predstavite nam, u kratkim crtama, matičnu kompaniju?

ARNES HUBLJAR:
Da bi predstavili poslovnu društvo Jifeng Automotive Interior treba krenuti od samih početaka našeg vlasnika, gospodina Wanga u Kini. Naime, firmu u Kini je osnovao 1996. godine. Počinje se sa proizvodnjom metalnih dijelova za automomobilsku industriju. Početkom 2000. godina širi se poslovanje i specijalizira se za proizvodnju u oblastima putničkih i komercijalnih vozila.
U oblasti putničkih vozila glavni proizvod je presvlaka za naslone i sjedišta, a u oblasti komercijalnih vozila presvlake za Off road komercijalna vozila I to traktore, viljuškare, mašine za građevinarstvo, te vozove i vozila javnog prevoza.
Nakon toga ulazi više u automotiv industriju putničkih vozila i ostvaruje se dugoročno partnerstvo koje i danas traje sa BMW-om, VW-om, Audijem, Daimlerom i Tier 1 dobavljačima, odnosno direktnim dobavljačima za autoproizvođače.

U sljedećoj deceniji, kroz rast i razvoj, Jifeng je postao jedan od vodećih dobavljača za spomenute komponente u Kini. Nakon toga se ostvaruje planirana vizija da se starta sa dodatnom firmom i kapacitetama u Evropi, tačnije u Njemačkoj.
Gospodin Wang je, zajedno sa svojim poznanikom, gospodinom Christopfom Seidelom, kao suvlasnikom, započeo biznis prvog januara 2014. godine, u firmi Jifeng Automotive interor GMBH sa sjedištem u Kitzingenu, u Njemačkoj, gdje je i danas sjedište firme, a nakon ustroja sjedišta i osnovnih službi, počelo se sa industralizacijom i izradom prvih komada.
Prva mala proizvodnja starta u Českoj, u gradu Česka Lipa, te u Plauenu u Njemačkoj.
U Českoj su se montirali prvi rukohvati i naslonjači za glavu, dok su se u Plauenu šile presvlaka za navedene konzole.
Paralelno se otvorio Razvojni centar u Leverkuzenu, gdje se u potpunosti, prema idejnom dizajnu kupca, razvijaju svi naši proizvodi koje radimo, od mehanizma, pjene, presvlake do full proizvoda.
Nakon par godina krenula je serijska proizvodnja u Českoj i imali smo već osvojenih 3-4 projekata. Nakon povećanih potreba za proizvodnju presvlaka za sve projekte koje smo tada imali, imali smo potrebu za dobavljačem presvlaka interno. Razlog je bio velika količina i plan za budućnost, te interna kontrola toka materijala. Tako su se 2018. godine naši vlasnici odlučili da dođu u BiH i pokrenu proizvodnju presvlaka.

 

KONSTANTA RAZVOJA

BH BUSINESS MAGAZINE:
Kojom dinamikom je tekao rad i razvoj u BiH?

ARNES HUBLJAR:
Prvog maja 2018. godine počela je sa radom firma Jifeng Automotive Interior d.o.o. u mjestu Brankovići kod Žepča.
U početku smo imali pomoć od firme Greiner s kojom smo dijelili prostor.
Oni su nam dali podršku koja se odnosila na mašinske i ljudske resurse i što je najbitnije, znanje. Krajem 2018. godine zapošljavali smo oko 20-30 radnika i prva mala serijska proizvodnja sa baznim popratnim službama je krenula, a 2019. godine su startala prva tri projekta u punim količinama, gdje, tokom godine dolazi do zapošljavanja oko stotinu radnika. Uspostavlja se kompleten lanac isporuka i oformljavaju sve bitne službe unutar firme.
2020. godine, kao i u ostatku svijeta, prošla je u snalaženju i organizaciji posla u uslovima pandemije Covid 19. Smanjeni su bili proizvodni kapaciteti, ali smo uspijeli da ne otpustimo niti jednog radnika, uz redovna primanja koja su dobijali.
Tu godinu, uz novih par projekata, završili smo sa dodatnih 80 radnika. Krajem 2020. godine preseljavamo na novu lokaciju, gdje smo i danas kad je u pitanju lokacija u Žepcu.
Početkom 2021. godine počeli smo sa procesom krojenja, što je vrlo bitna stavka, jer smo sve sami uveli, nakon što je kupljen prvi CNC stroj za krojenje, te smo počeli s velikim Daimler projektom i tokom godine smo zaposlili dodatnih 20 radnika.
Plan je bio daleko veći, ali zbog uticaja pandemije i krize u automobilskoj indutriji, zbog nedostatka čipova u automobilskoj industriji, kapaciteti su bili znatno smanjeni.
Protekla 2022. godina bila je za nas veoma uspješna i veliki korak ka ovome gdje smo sada. Prije svega otvorili smo novu lokaciju u Zenici, gdje smo počeli sa potpuno nivim procesom montaže i pripremom za brizganje pjena.
Tokom 2022. godine zaposlili smo novih 130. radnika.

 

USPJEŠNA GRUPACIJA

ARNES HUBLJAR:
Bitno je napomenuti da je firmu Jifeng iz Kine, sa punim nazivom NINGBO JIFENG AUTO PARTS CO., LTD., 2018. godine kupila firma Grammer AG iz Njemačke, jedan od najvećih dobavljača auto dijelova u Njemačkoj.
Tako da se porodica Jifeng kompanije sada zasniva na kineskom Jifeng-u, evropskoj filijali Jifeng Automotive Interior, te Grammer AG kao najvećem dijelu grupacije.

BH BUSINESS MAGAZINE:
Šta su osnovna obilježja tekuće poslovne godine?
ARNES HUBLJAR:
Tekuća, 2023. godina nam je puna izazova. Već u prvih sedam mjeseci je zaposleno 180. radnika, uspostavljen je puni proces brizganja pjena. Iz Česke je prebačen komplet projekt BMW koji montiramo, čime smo u ovoj godini uspijeli da povežemo full proizvod napravljen u BiH, ide direktno na montažu vozila u BMW.
I dalje nastavljamo sa pozitivnim poslovnim rezultatima, proizvodni kapaciteti nam rastu i u konstantnom smo procesu zapošljavanja, kako radnika u proizvodnji tako i popratnih službi, gdje konstantno primamo nove zaposlene.

 

MLAD I POSLU POSVEĆEN TIM

BH BUSINESS MAGAZINE:
Koji projekti karakterišu proizvodni proces i šta je temeljni razlog poslovnih uspjeha koje ostvarujete?

ARNES HUBLJAR:
Trenutno u proizvodnom procesu imamo projekte Audi, BMW, Daimler, Land Rover, Ineos, VW, Škoda i Porsche.
Bitno je istaći naš timski duh, sa mladim timom koji je željan znanja i rada.
Glavno obilježje našeg dosadašnjeg razvoja jeste mladi i posvećeni tim, koji je uspio da savlada sve prepreke, ovlada svim tehnologijama i izgradi firmu prepoznatljivu na prostoru ZE-DO kantona i BiH.
Uz malu pomoć kolega iz Češke i Njemačke uspjeli smo da uvedemo i pustimo u punu serijsku proizvodnju skoro sve nabrojane procese, gdje je najteže bilo brizganje pjene, pri čemu se koriste sofiticirane tehnologije i robotizacija.
Trenutno raspolažemo sa 4000 metara kvadratnih proizvodnih kapaciteta prostora i koristimo 600-800 metara kvadratnih za labarotorije, kancelarije, restorane za ishranu i ostale potrebe.

 

U DRUŠTVU NAJVEĆIH

ARNES HUBLJAR:
Naši streteški poslovni partneri, odnosno kupci su glavni evropski proizvođaci automobila i to Audi, BMW, Daimler, Land Rover, Ineos, VW, Skoda i Porsche..
U BiH smo najviše poslovno vezani za Prevent Grupaciju, koja nam je pomogla na početku poslovanja, gdje je do uspostvljanja proces krojenja isto radila za nas.
Trenutno halu koju koristimo izdaje upravo Prevent.

 

BH BUSINESS MAGAZINE:
Kolika je dnevna proizvodnja i koja je namjena proizvodnog asortimana?

ARNES HUBLJAR: Trenutno, prema raspoloživim kapacitetima, proizvodimo 20 hiljada presvlaka dnevno, a u procesu pjene i montaže radimo 6 hiljada jedinica. Kapaciteti se šire i plan je da do početka 2024. godine proizvodnju povećamo na 25 hiljada jedinica presvlaka dnevno i da radimo 8 hiljada montiranih proizvoda. Naša bazna djelatnost je šivanje i manifaktura. Proces šivenje i krojenja ima tradiciju na ovom području i okosnica je koja nas je i dovela do ovoga gde danas jesmo. Naši proizvodi su dijelovi unutrašnjosti auta, a njihova namjena jeste comfor i sigurnost u automobilu. Vrlo značajno je naglasiti da uzglavnik, koji ima svako od nas u autu, sigurnosni dio i da on kao takav potrebno je da prođe kroz puno testova i zahtijeva u toku proizvodnje, jer se moraju ispuniti sve sigurosne karaktestike, obzirom da čuvaju naše živote.

BH BUSINESS MAGAZINE:
Koliki je broj i kakva kadrovska struktura uposlenih?

ARNES HUBLJAR:
Ukupno zaposlenih u našem poslovnom društvu je 500, i to u Žepču 320 i Zenici 180 radnika.

IZAZOVI DANAŠNJICE

BH BUSINESS MAGAZINE:
U kojoj mjeri ste suočeni sa problemom obezbjeđenja radne snage?

ARNES HUBLJAR:
Kao i ostali privredni subjekti imamo isti problem obezbjeđenja potrebnog broja radnika i zaista je teško na tržištu boriti za svakog novozaposlenog. Imamo stalno otvoren konkurs za nova zapošljavanja i dolazak svakog novog radnika u našu firmu u zadnje vrijeme pravi je izazov.
Radnici odlaze iz Bosne i Hercegovine, kako proizvodni tako i visoko obrazovani, jer nažalost trend odlaska u Zapadnu evropu je itekako izražen i mi to veoma dobro osjetimo.

BH BUSINESS MAGAZINE:
Koje standarde kvaliteta ste implementirali u poslovni i proizvodni proces i šta su benefiti istih?

ARNES HUBLJAR:
Imamo implementirane ISO 9001, IATF 16949, Tisax, odnosno ISO 27000 koji se odnosi na sigurnost podataka te CCC standard, certifikat potreban za izvoz u Kinu.
Svi ovi standardi su neophodni obzirom da proizvođači automobila neće vam dati posao i da proizvodite ako ne ispunjavate njihove full zahtijeve i zahtijeve kompletne automobilske industrije.
Tako da je posjedovanje istih veliki plus i ogroman značaj kad je u pitanju osvajanje novih projekata i kupaca.

BH BUSINESS MAGAZINE:
Gospodine Hubljar, šta predstavlja strateške poslovne aktivnosti u tekućoj godini i dugoročno?

ARNES HUBLJAR:
Do kraja godine cilj je da zaposlimo još minimalno 50 radnika, transfreiramo dva projekta iz Česke u BiH i krenemo s realizacijom industralizacije za dva nova projekta koji startaju sljedeće godine.
U Zenici, na lokaciji gdje poslujemo, u fazi je gradnja proizvodne hale na površini od 3500 metara kvadratnih, a plan je da imamo još najmanje dodatnih 3000 metara kvadratnih u budućnosti, čime ćemo zaokružiti komplet raspoložive prostorne kapacitete na oko dvanaest hiljada metara kvadratnih.
Dogoročno, s projektima koje imamo i ugovorima, obezbijedli smo poslovne aranžmane do 2030. godine, a neki projekti će biti produženi i duže. S tim u vezi plan nam je da u sljedećih par godina, uz pomenute proizvodne kapacitete, zaposlimo dodatnih 500 radnika.
U odnosu na sve navedeno stvorili smo sve pretpostavke za dugoročno uspješno poslovanje i zauzimanje značajnog mjesta na poslovnoj bh. mapi, prevashodno u oblasti izvoza.

 

BIOGRAFIJA

Arnes Hubljar rođen je 24. Jula 1985. godine u Bugojnu, nastanjen u Pruscu, općina Donji Vakuf, gdje je živio do sedme godine života.
Početkom agresije na BiH, sa majkom i sestrom odlazi u Hrvatsku, a potom i Austriju, a otac je ostao da brani Bosnu i Hercegovinu.
U Hrvatskoj je počeo sa pohađanjem osnovne škole, koju je završio u Bugojnu, gdje je završio i Opću Gimnaziju.
Visoko obrazovanje nastavlja u Zenici na Mašinskom fakultetu. Prije završenja fakulteta zaposlio se u Studentskoj kopirnici i radio do kraja studiranja. Diplomirao je 2013. godine i stekao zvanje inženjera mašinstva.
Prvi posao mu je bio kao tehnolog u proizvodnji, u Alatnici u Bugojnu. Nakon pola godine, početkom 2013. počeo je da radi u Prevent-u u Travniku, kao planer proizvodnje, gdje je spoznao ličnu sklonost prema komunikaciji, organizovanju ljudi, proizvodnje i projekata. Također se upustio u automobilsku industriju, koja mu je zbog dinamike poslovanja i konstantnog posla, bila pravo zanimljiva.
Kratko vrijeme radio je u Binas-u u Bugojnu, ali se ubrzo vratio u Prevent, u Visoko.
U Preventu je upoznao suprugu, što je krunisano brakom. U Prevent-u u Visokom imao je priliku da uđe u svijet projekt menagementa i prodaje u automobilskoj industriji i to mu je sinteza struke i iskustva za posao koji trenutno radi.
Puno je putovao, napravio dosta konekcija u svijetu automotiv industrije, a počeo je da vodi timove i da se brine o puno projekata.
Nakon par godina posto je i šef odjela, projekt management, a 2017. godine dobiva od Prevent menadžmenta ponudu da vodi Prevent Step u Bogojnu i proizvodnju obuće.
Tu se zadržao godinu dana I napravio dosta u polju vođenja firme.
Nakon punih pet godina u Preventu isti napušta i nastavlja u ATT-u u Gornjem Vakufu, gdje je postao vođa projektnog tima, prodaje i logistike, te se vraća korijenima mašinstva u obradi metala, u oblastima struganja, glodanja i kaljenja.
Nakon godinu dana rada u ATT-u, ponovo se našao u autombilskoj industriji i počeo kao rukovodilac lokacije Jifeng Automotiv Interior BH d.o.o. u Žepce.
Trenutno vodi dvije lokacije i sa svojim timom doprinosim razvoju BiH.
Oženjen je i otac dva sina.

         

Komentari

Powered by themekiller.com anime4online.com animextoon.com apk4phone.com tengag.com moviekillers.com