Milanka Gligić, direktorica

63

 MILANKA GLIGIĆ, DIREKTORICA,
KOFIKOM PRODUKT DOO, GLAVIČICE, BIJELJINA:

NAJBOLJEG  KVALITETA,VRHUNSKOG ESTETSKOG UŽITKA I DOSTUPNOSTI U SVAKOM TRENUTKU
I NA SVAKOM MJESTU,GRAND KAFA SE POZICIONIRALA NA MJESTO REGIONALNOG LIDERA

Tekst: Aldijana Hakić

Fotografije: KOFIKOM PRODUKT doo

Milanka Gligić diplomirana je ekonomistica, sa respekta vrijednim znanjem i iskustvom u oblasti računovodstva i finansija, povtrđenim kroz dosadašnji višegodišnji rad. Navedene reference bile su dovoljne da je menadžment matične kompanije prije pet godina imenuje na mjesto direktora poslovnog društva KOFIKOM PRODUKT, koji djeluje u sastavu Atlantic grupe. Potvrda uspješnosti su rezultati koji su verifikovani i na način da gospođa Gligić pripada društvu najuspješnijih poslovnih žena Bosne i Hercegovine.   

BH BUSINESS MAGAZINE: Gospođo Gligić, kako bi izgledao sažet prikaz profila kompanije u čijem sastavu posluje privredni subjekt na čijem ste čelu i šta predstavlja osnovne značajke Grand kafe kao robnog brenda ?

Milanka G.: KOFIKOM PRODUKT, sa sjedištem u Glavičicama, nadomak Bijeljine, raspolaže  najsavremenijim tehničko –tehnološim potencijalima za proizvodnju Grand kafe, koji je ova kompanija otvorila u aprilu 2004. godine, lansirajući na taj način Grand kafu na tržište Bosne i Hercegovine. Tako je KOFIKOM PRODUKT  postao dio Grandove regionalne proizvodne “porodice«.  Danas Grand kafa posluje u okviru Atlantic grupe, multinacionalne kompanije sa sjedištem u Zagrebu, jedne od vodećih prehrambenih industrija u regionu s poznatim brendovima, čije “društvo”, osim Grand kafe, čine Cedevita, Smoki, Cockta i Argeta, koja se takođe proizvodi u BiH.

U okviru sistema Atlantic Grupe, u KOFIKOM PRODUKT-u tim stručnjaka, sa 37 zaposlenih, permanantno radi na ulaganju u znanje, stručnost,  te razvoj i održavanje tehnološke opreme, obezbeđujući time konstantantu vrhunskog kvaliteta proizvoda Grand kafe.

Brend Grand kafa stvoren je devedesetih godina zahvaljujući entuzijazmu, posvećenosti i ljubavi prema kafi. Ulaganjem u savremenu tehnologiju, poštivanjem trendova na svetskom tržištu kafe i pažljivim praćenjem želja i očekivanja potrošača, Grand kafa već godinama stvara proizvode koji su pozicionirani u samom vrhu. Tim stručnjaka svakodnevno radi na kontroli i kreiranju originalne recepture i konstantno traga za unapređenjima, s ciljem da budemo najbolji u onome što radimo.

Poštujući želje potrošača i nudeći im i više od ukusa, Grand kafa je izgradila čitav koncept uživanja u kafi prepoznatljiv za “Grand” sa poslovnim motom koji glasi:

UVIJEK NAJBOLJI KVALITET, VRHUNSKI ESTETSKI UŽITAK, DOSTUPNOST U SVAKOM TRENUTKU I NA SVAKOM MJESTU.

KVALITET NA PRVOM  MJESTU

BH BUSINESS MAGAZIN: Šta čini proizvodni asortiman KOFIKOM PRODUKT-a i koje su njegove osnovne značajke?

Milanka G.: KOFIKOM PRODUKT proizvodi kafu robne marke Grand u okviru koje imamo tri podbranda I to: Grand Gold, Grand Aroma i Grand De Luxe. Sama činjenica da se ova tri branda nalaze u srednjem i višem cjenovnom segmentu, govori o kvalitetu mešavine koja se nalazi u ovim proizvodima. Također, u prethodnim godinama je stalno unapređivan proces proizvodnje, uvedeno je i pakovanje kafe u zaštitnoj atmosferi kako bi se sačuvala najvažnija svojstva kafe, miris, ukus i svježina.Ovo je inače naša komparativna prednost jer prema informacijama koje imamo, Grand je jedini brand u BiH koji ima ove mogućnosti. Poslovni rezultati koje ostvarujemo, sa godišnjom proizvodnjom od  2 600  tona   umnogome doprinose regionalnom pozicioniranju Grand kafe među prva tri proizvođača kafe, kao  i daljem rastu prodaje na tržištu  Bosne i Hercegovine, gdje smo tokom prošle godine, bili broj jedan u market sheru. U okviru sistema Atlantic Grupe ojačali smo i distributivno logistički sistem na svim tržištima, pa će i na bh. tržištu ovaj  modernizovan poslovni model  sigurno doprinijeti ostvarenju planiranih pretpostavki za stimulaciju našeg tržišnog položaja i još bolji plasman Grand kafe u čitavom  asortimanu.

BH BUSINESS MAGAZINE: Šta predstavlja osnovne odrednice poslovne strategije u cilju zadržavanja trenutnog statusa KOFIKOM PRODUKT-a u mikro i makro okruženju i jačanju tržišnog pozicioniranja ?

Milanka G.: Kao regionalni lider, Grand kafa je svoje rezultate ostvarila upornošću, istrajnim radom, inoviranjem, gajenjem partnerskih odnosa i povjerenja sa svim subjektima na tržištu, razvijanjem ponude, smjelošću da se bude drugačije i da se ide korak ispred, što predstavlja osnovne smjernice i za poslovanje u narednom mjesecu. Grand kafa nastoji da kvalitetom, sa kojim nema kompromisa, te stalnom atraktivnom ponudom ka potrošačima, održi povjerenje koje je do sada izgradila. U situaciji u kojoj smo svjesni udara krize kojoj smo svi izloženi, jer smo i sami potrošači, nastojimo olakšicama, atraktivnim promocijama i stalnim nagrađivanjem lojalnih potrošača da održimo našu lidersku poziciju i očuvamo povjerenje koje smo stekli. Sve turbulencije na tržištu u pogledu rasta cijena kafe, ekonomske krize i rasta nezaposlenosti, nastojimo da  cjenovnom politikom maksimalno amortizujemo, koliko god je to moguće u okviru ekonomičnosti našeg poslovanja.  Da smo u 2010. godini  u tome uspjeli i dobro poslovali pokazuje i priznanja koje mi je dodijeljeno, što jerezultat istrajnog rada i smjelosti da uvek budemo korak ispred.

INDIVIDUALNOST, KREATIVNOST I
POZITIVNA ENERGIJA

BH BUSINESS MAGAZINE:

Kako glasi Vaš lični “Recept uspješnosti” u poslovnom okruženju u sintezi sa ulogom majke i svega drugoga što uloga žene predstavlja i znači ? 

Milanka G.: Pouzdan “recept uspješnosti” teško je dati. Osnovni “sastojci” su uvijek isti, a to su: mnogo rada, ambicioznosti, želje za dokazivanjem, stručnosti i upornosti koji dovode do ostvarenja cilja kojim se kvalitetno poboljšava, kako porodični,tako i društveni položaj, unapređuje  u ekonomskom ali i svakom drugom smislu, ne samo porodica nego i okruženje, odnosno društvena zajednica čiji je član uspješan pojedinac. Ništa manje važan faktor uspjeha je stabilna porodica, zasnovana na ljubavi, povjerenju i uzajamnoj podršci na putevima uspjeha svakog od članova porodice, ravnopravnost i dobra organizovanost, ravnomjerna opterećenost i odgovornost kako za uspjehe, tako i za neuspjehe. I konačno, ono što razlikuje  uspješne i manje uspješne jeste naglašena individualnost, izražena kreativnost i nepresušna energija sa kojom se prilazi realizaciji  ličnih , porodičnih i društveno korisnih ciljeva. Ako uspijete obezbijediti sve potrebne  “sastojke”, “recept” će rezultirati zadovoljstvom i privatno i profesionalno.

DOMAĆIM PROIZVOĐAČIMA TREBA MNOGO VIŠE OD DEKLARATIVNE PODRŠKE

BH BUSINESS MAGAZINE: Kakav je Vaš stav o zaštiti domaće proizvodnje i stimulativnim mjerama za domaće proizvođače, što je, u najvećoj mjeri samo deklarativna podrška, bez značajnijih konkretnih pokazatelja?

Milanka G.: Privredno okruženje, kao i makroekonomska situacija su veoma nepovoljni, a pri tom cijena kafe na berzi je na rekordnom nivou u poslednjih 30 godina. U takvoj situaciji mali prerađivači kafe u Bosni i Hercegovini vode pravu bitku za opstanak na tržištu. Dodajući razne surogate obaraju kvalitet, a samim tim i cijenu kafe. Takođe svi smo bili  svjedoci uvozno – izvoznih mahinacija oko kafe, kao i druge visokoakcizne robe. U takvim uslovima nelojalne  konkurencije, sive ekonomije i finansijskih zloupotreba moramo težiti mjerama koje će takvu situaciju konačno prekinuti i omogućiti zdravu tržišnu utakmicu u kojoj opstaje kvalitet. U cilju promocije i zaštite domaće proizvodnje  pohvalila bih  kampanju koju  provodi Privredna komora Republike Srpske u saradnji sa proizvođačima, trgovinskim centrima, marketinškim agencijama i drugim asocijacijama pod nazivom “Naše je bolje” kako bi se domaća proizvodnja zaštitila od konkurencije  uvezenih jeftinih  roba, koja je često sumnjivog kvaliteta,  ali zbog niske cijene i nedovoljne kontrole kvaliteta, lako nalazi put do potrošača.  Kupujući domaće proizvode  direktno pomažemo  domaću privredu, podižemo standard građana,čuvamo radna mjesta i tako dajemo doprinos ekonomskom jačanju. Veća stimulacija izvoza, smanjenje  prekomjeranog  uvoza i efikasnija  zaštitita  domaćeg proizvoda doveli bi do  boljeg stanja u privredi, a samim tim i do veće zapošljavanja. Privredni rast se može postići politički stabilnim i institucionalno izgrađenim sistemom, sa raspoloživim privrednim i ljudskim potencijalom, uz jasnu opredjeljenost  svih subjekata  u provođenju utvrđenih mjera i zadataka. Jasno je da mi ne možemo uticati na globalna kretanja ,ali ih možemo pratiti i tražiti svoje mjesto u okvirima  realno mogućeg.

BH BUSINESS MAGAZINE: Osim drugih, dobitnica ste i nagrade u kategoriji najuspješnijih poslovnih žena Republike Srpske za rezultate osvarene u protekloj godini, uručene od strane privredne komore RS. Šta za Vas predstavlja navedeno i druga, ništa manje važna priznanja?

Milanka G.: Svako priznanje predstavlja satisfakciju  za požrtvovan rad i doprinos razvoju i kompanije i društva. Činjenica da  sam , od  strane Privredne komore RS proglašena za najuspješniju ženu u Republici Srpskoj velika je čast , ali i motivacija  za dalji uspješan rad KOFIKOM PRODUKT-a, te poruka svim žanama da u “svijetu muškaraca” itekako ima mjesta za uspješne žene.

MILANKA GLIGIĆ,  rođena  je 1960.godine u Amajlijama, opština Bijeljina. Diplomirana je ekonomistica.  Od 1992. do 2004. godine radila je kao direktor prodaje u trgovinskom preduzeću “Drina” Janja. Od 2004. do 2006. godine bila je rukovodilac računovodstva i finansija, a od septembra 2006. godine je direktorica KOFIKOM PRODUKT-a. Udata je i majka dvoje djece.

         

Komentari

Powered by themekiller.com anime4online.com animextoon.com apk4phone.com tengag.com moviekillers.com