mr. Admir Nuković

ADMIR_NUKOVIC

MR ADMIR NUKOVIĆ, DIREKTOR, JP „KOMUNALNO BRČKO“, BRČKO DISTRIKT:

ZADOVOLJSTVO NAŠIH KORISNIKA NAJVAŽNIJA  JE
VRIJEDNOST PREMA KOJOJ PREDUZEĆE
MJERI I ODREÐUJE SVOJU USPJEŠNOST

– Kontinuirano unapređenje usluga u skladu sa potrebama korisnika i lokalne zajednice
– Zadovoljni korisnici usluga garant su našeg opstanka i poslovnog uspjeha
– Zaposlenici osposobljeni za obavljanje svih zadataka i izazova koji se pred njih  postavljaju
– Vizuelni identitet preduzeća – pozitivan imidž u javnosti

                                                                                                                                                                          Pripremio: Rašid Hakić

                                                                                                                                         Fotografije: JP „KOMUNALNO BRČKO“

Admir Nuković prvi je direktor Javnog preduzeća „Komunalno Brčko“ doo, koje je Odlukom Skupštine Brčko distrikta BiH osnovano u junu 2007., a registrovano u decembru iste godine. Preduzeću je povjereno pružanje usluga od opšteg interesa, odnosno distribucija električne energije, proizvodnja i distribucija vode, održavanje i uređenje javnih površina, te prikupljanje, odvoz i deponovanje komunalnog otpada. Uhvatiti se u koštac sa neuređenom i razuđenom oblasti komunalnih djelatnosti sigurno nije bilo lako, ali obrazovanje, postignuti rezultati u menadžmentu i preduzetništvu, iskustvo stečeno u procesima reforme javne uprave i rad u organima uprave, kao i snažna volja, izdvojili su Nukovića kao najbolju osobu za taj posao.

BH BUSINESS MAGAZINE:  Gospodine Nukoviću, prateći razvoj preduzeća, čiji ste prvi direktor, uvidjeli smo da su u podizanju kvaliteta komunalnih usluga u Brčko distriktu BiH ostvareni značajni rezultati. Naime, prije osnivanja Javnog preduzeća „Komunalno Brčko“, pružanje komunalnih usluga bilo je u nadležnosti nekoliko odjeljenja Vlade Brčko distrikta BiH. Kako danas, nakon tri i po godine rukovođenja preduzećem, ocjenjujete njegovu  poziciju i funkcionisanje?

A.NUKOVIĆ: JP „Komunalno Brčko“ danas je jedno od najuspješnijih preduzeća u BiH. Tome u prilog govori i ostvareni profit u protekle tri i po godine od 10 miliona maraka, 400 stalno zaposlenih i oko 50 povremeno angažovanih radnika, čija je prosječna plata sa 710 KM u januaru 2008. godine porasla na sadašnjih 1.135 KM, zatim uređeni radno – pravni odnosi i unaprijeđeni odnosi sa korisnicima naših usluga. Dobri rezultati postignuti su i u naplati potraživanja, koja je sa prosječnih 80% u 2007. godini i ranije, povećana na 95% odsto na nivou svih usluga. Unaprijeđen je i cjelokupan postupak evidentiranja potrošača, evidentiranja realizacije, fakturisanja i naplate potraživanja, a prošle godine započeto je i ažuriranje baze korisnika naših usluga, u cilju stvaranja preduslova za objedinjavanje računa za sve vrste usluga.

USPJEŠNO POSLOVANJE PREDUZEĆA NIJE OSTALO
NEZAPAŽENO NI U ŠIROJ JAVNOSTI

Privredni časopis “Poslovne novine” drugu godinu za redom dodijelilo je JP “Komunalno Brčko” prestižno priznanje “100 najvećih u BiH”. Na osnovu ostvarenog ukupnog prihoda u 2010. godini od 38.978.249 KM, JP „Komunalno Brčko“ nalazi se na 52. mjestu najvećih preduzeća u BiH, što je pomak za četiri mjesta u odnosu na prethodnu godinu, kada je preduzeće na osnovu ukupnog prihoda u 2009. godini bilo svrstano na 56. poziciju. Na rang listi velikih preduzeća po ukupnom prihodu u prošloj godini, „Komunalno Brčko“ zadržalo je 47. poziciju.

BH BUSINESS MAGAZINE: Nije uobičajeno da jednom preduzeću, kao što je to slučaj sa JP „Komunalno Brčko“, bude povjereno obezbjeđivanje i davanje usluga u skoro svim oblastima komunalnih djelatnosti. Kako ste organizovali poslovanje?

A.NUKOVIĆ: Organizaciona struktura preduzeća donekle se i sama nametnula, s obzirom na sfere poslovanja, odnosno preduzeće čine radne jedinice Elektrodistribucija, Vodovod i kanalizacija, Čistoća i Administracija. Radna jedinica Elektrodistribucija bavi se nabavkom i distribucijom električne energije potrošačima na teritoriji Brčko distrikta BiH, održavanjem elektroenergetskih objekata u tehnički ispravnom stanju, praćenjem savremenih trendova u oblasti distribucije električne energije, kao i razvojem opreme i uređaja koji se koriste u distribuciji električne energije.  RJ Vodovod i kanalizacija održava vodovodnu mrežu, obezbjeđuje i distribuiše dovoljnu količinu vode za potrošače, kao i njenu fizičko-hemijsku ispravnost, održava kanalizacioni sistem i realizuje projekte na poboljšanju sistema koje održava. RJ Čistoća zadužena je za  održavanje higijene grada, hortikulturalno uređenje i održavanje javnih zelenih površina, kao i prikupljanje i deponovanje komunalnog otpada. Administracija je podrška ostalim radnim jedinicama.

JP „Komunalno Brčko“ jedini je ovlašćeni distributer i snabdjevač električne energije za područje Brčko distrikta BiH, na kojem ima oko 35.000 potrošača električne energije. U prosjeku, godišnje isporučujemo oko 240 miliona kilovat sati električne energije. Značajno je reći da su gubici u distribuciji električne energije u Brčkom prije osnivanja javnog preduzeća „Komunalno Brčko“ bili oko 25%, a efikasnim poslovanjem, timskim radom i profesionalnim odnosom prema poslu, uspjeli smo u protekle tri i po godine gubitke svesti na, sadašnjih, 14%, odnosno, uštedili smo oko 47 i po miliona kilovat sati ili oko šest miliona maraka.

U rekonstrukciju i izgradnju elektroenergetskog sistema Brčko distrikta BiH do sada smo uložili oko dva miliona maraka. Rekonstruisano je nekoliko dionica dalekovoda starih oko 40 godina, urađeno oko 900 stubova na visokonaponskoj i niskonaponskoj mreže, 12 novih trafo stanica, zamijenjen veliki broj transformatora, dotrajalih stubova i urađena brojna druga poboljšanja u snabdijevanju potrošača električnom energijom.

U oblasti vodosnabdijevanja više nema problema u isporuci dovoljne količine vode za građanstvo. Izgradnjom Fabrike vode, kapaciteta 330 litara u sekundi, u kojoj se prerađuje voda iz Save, a koju smo preuzeli na upravljanje od Vlade Brčko distrikta BiH, uz već postojeći sistem membranske ultrafiltracije kapaciteta 110 l/s i izvore vode na sjevernom obodu Majevice, pitanje vodosnabdijevanja Brčko distrikta BiH riješeno je najmanje za narednih 30 godina.

U protekle tri i po godine ostvareno je i značajno poboljšanje kada je riječ o čistoći grada i prigradskih naselja, hortikulturalnom uređenju i održavanju zelenih površina. Odvoz i deponovanje otpada već dvije godine vršimo samostalno, a vodimo brigu i o gradskoj deponiji, na koju se u ranijem periodu otpad nekontrolisano i nepravilno odlagao. JP „Komunalno Brčko“ održava i prohodnost puteva tokom zimskog perioda, a radnici ovog preduzeća zaslužni su i što su ulice i parkovi u Brčkom sigurni za građane od pasa lutalica, o kojima brinemo u Azilu za nezbrinute životinje.

MISIJA JP “KOMUNALNO BRČKO”

–        Kvalitetne usluge – snabdijevanje električnom energijom i pitkom vodom, odvoz i deponovanje komunalnog otpada i ostale usluge iz djelatnosti preduzeća kontinuirano se unapređuju u skladu sa  potrebama korisnika i lokalne zajednice.

–        Zadovoljstvo korisnika usluga – u ciljeve poslovanja preduzeća integriše se briga o zadovoljenju potreba korisnika; zadovoljni  korisnici usluga su garancija našeg opstanka i poslovnog uspjeha.

–        Zadovoljstvo zaposlenih – okruženje u kojem su svi zaposleni kvalifikovani i sposobni da obave zadatke koji su im povjereni. Svi zaposleni svojim djelovanjem i nastojanjem trebalo bi da stalno doprinose poboljšanju kvaliteta usluga i procesa rada. Održavanje infrastrukture i poboljšanje uslova rada, zaštite na radu i bezbjedne radne sredine provodi se u skladu sa bezbjednosnim zahtjevima i zakonskom regulativom. Svaki uspjeh našeg preduzeća smatramo i svojim ličnim uspjehom. 

–        Zadovoljstvo okruženja – razvijanje partnerskih odnosa sa Skupštinom i Vladom Brčko distrikta BiH, kao i drugim institucijama i organizacijama u Brčko distriktu BiH, te građanima, dobavljačima, saradnicima i drugima, poštujući poslovnu etiku i kompanijske vrijednosti na svim područjima poslovanja.

VIZIJA JP “KOMUNALNO BRČKO”PREDUZEĆA

 Na temelju tehničko – tehnoloških i ljudskih resursa, principa ekonomske održivosti, očekivanja osnivača i lokalne zajednice, kroz stalno unapređenje, inovativnost i kreativnost, želimo da budemo predvodnik u pružanju kvalitetnih usluga snabdijevanja električnom energijom, pitkom vodom, zbrinjavanja komunalnog otpada, hortikulturnom uređenju grada uz istovremeno očuvanje i unapređenje životne sredine, na zadovoljstvo zaposlenih i šire društvene zajednice.

BH BUSINESS MAGAZINE: Od decembra 2010. godine poslujete u skladu sa Sistemom kvaliteta ISO 9001:2008, a u toku je uvođenje i Sistema ekološkog upravljanja u skladu sa ISO 14001:2009. Zašto ste se opredijelili za ove standarde?

A.NUKOVIĆ : S obzirom da je naša misija zadovoljstvo korisnika usluga, uvođenjem Sistema kvaliteta u skladu sa međunarodnim standardom ISO 9001:2008, u centru pažnje nalazi se korisnik i prepoznavanje njegovih potreba i zahtjeva. Osim toga, poboljšana je efikasnost upravljanja, unaprijeđeno je organizovanje, vođenje, upravljanje resursima, proizvodnja i davanje usluga. Menadžment JP „Komunalno Brčko“  opredijelilo se i za uvođenje Sistema ekološkog upravljanja u skladu sa ISO 14001:2009, jer ovaj sistem jasno definiše odnos preduzeća prema okolini i usaglašen je sa stavom međunarodne zajednice o zaštiti životne sredine radi stvaranja čistije, bezbjednije i zdravije okoline za sve nas. Cilj je da minimalizujemo uticaj preduzeća na životnu sredinu, kontrolišući aspekte procesa koji uzrokuju ili mogu uzrokovati određene negativne uticaje na okolinu.

BH BUSINESS MAGAZINE: Posebnu pažnju poklanjate razvoju informatičke infrastrukture i unapređenju kadrova?

A.NUKOVIĆ: Naša organizacija je organizacija koja uči, te je stalno infrastrukturno i kadrovsko poboljšanje neminovnost. Upravo ovih dana završili smo prvu i uskoro počinjemo sa drugom fazom projekta „Prostorni Informacioni Sistem – GIS komunalnih uređaja“ i na putu smo da budemo jedino preduzeće u BiH koje će da digitalizuje kompletnu infrastukturu kojom upravlja u oblasti elektrodistribucije, vodosnabdijevanja, kanalizacione mreže i javne čistoće. Ove godina u stvari je u znaku unapređenja, i infrastrukturno i kadrovski. Izdvojio bih i aktivnosti na uvođenju projekta daljinskog upravljanja elektro – energetskim i objektima vodosnabdijevanja, formiranje intraneta preduzeća, uvođenje Billing sistema i sistema za upravljanje ljudskim resursima, kao i realizaciju projekata u poboljšanju zbrinjavanja otpada i druge aktivnosti. U okviru svih dosadašnjih i u budućih projekata provodi se i dodatna obuka zaposlenika.

          Osim toga, JP “Komunalno Brčko”, kao društveno odgovorna kompanija, takođe omogućava i mladim ljudima da steknu svoje prvo radno iskustvo kroz obavljanje pripravničkog staža, pa je tako u ovom preduzeću od osnivanja do danas, pripravnički staž, u sve četiri radne jedinice, obavilo 42 mladih ljudi, a u toku je procedura za izbor 30 novih kandidata sa srednjom i visokom stručnom spremom za obavljanje pripravničkog staža.

BH BUSINESS MAGAZINE : Govorite o unapređenju poslovanja, bržem i efikasnijem rješavanju problema, na koji način pratite ostvarenje rezultata?

A.NUKOVIĆ: Svoje poslovanje preduzeće planira i u skladu sa metodologijom izbalansiranog ocjenjivanja, takozvanim Balanced ScoreCard-om. Ovu metodologiju koriste najuspješnije svjetske kompanije, a JP “Komunalno Brčko” prvo je preduzeće u BiH koje ju je usvojilo. Putem uspostavljenog sistema izvještavanja, kontinuirano se prati ostvarenje poslovnih rezultata na nivou preduzeća i na nivou radnih jedinica.

Priznanje uspješnog rada je i zadovoljstvo kupaca usluga, što je potvrdio  rezultat ankete provedene u prošloj godini.

Preduzeće je ocijenjeno prosječnom ocjenom 4,39 u sistemu ocjenjivanja od 1do 5.

Osim toga, svakodnevno se radi i na mjerenju i unapređenju odnosa sa potrošačima. Uspostavili smo Pozivni, call centar u kojem građani putem besplatne telefonske linije 0800 505 07 mogu dobiti sve informacije u vezi sa pružanjem komunalnih usluga. Više infomacija o poslovanju preduzeća nalazi se na našoj internet stranici  www.komunalno.ba, a obezbjeđenjem prostora za Službu za odnose sa potrošačima, omogućili smo kupcima naših usluga plaćanje računa bez čekanja u redovima.

KLJUČNE VRIJEDNOSTI PREDUZEĆA

–        Profesionalnost : u obavljanju poslova i zadataka zaposlenici postupaju ispravno, pravedno I nepristrasno, te savjesno i odgovorno, u skladu sa najvišim profesionalnim standardima, propisima i rokovima, izgrađujući pri tome odnose međusobnog povjerenja i saradnje;

–        Usmjerenost na kupce : prepoznajemo potrebe naših kupaca i pridonosimo ostvarivanju njihovih ciljeva nudeći im visokokvalitetnu uslugu;

–        Ekološka osviještenost : temelje za buduće generacije gradimo zajedno s lokalnom zajednicom, pri tome omogućavajući zaštitu životne okoline, poboljšanje kvaliteta života zajednice u kojoj poslujemo, kao i održivi razvoj;

–        Timski rad : pružanje kvalitetne usluge i stvaranje novih vrijednosti za širu zajednicu rezultat je timskog rada. Zajedničkim djelovanjem pridonosimo razvoju preduzeća, uz potpuno uvažavanje individualnosti svakog zaposlenika, kao i posebnosti okruženja u kojem poslujemo.

–        Lični razvoj : svaki zaposlenik posjeduje potencijal i na nama je da mu omogućimo potpuni razvoj vještina i stručnih znanja koje posjeduje. Posebno cijenimo i podstičemo razvoj ljudskih potencijala, u cilju stvaranja dodatne vrijednosti za svakog ponaosob, kao i preduzeća u cjelini.

–        Odgovornost i posvećenost : svaki naš zaposlenik odgovorno pristupa svakom zadatku, te daje maksimum u postizanju najboljih rezultata i ostvarenju postavljenih ciljeva. 

BH BUSINESS MAGAZINE : Kao i svako društveno odgovorno preduzeće i JP „Komunalno Brčko“ pokreće, provodi ili podržava brojne akcije različitih karaktera. Šta biste izdvojili?

A.NUKOVIĆ: Učestvujemo u obrazovanju naših mladih sugrađana kroz razne ekološke projekte, organizujemo kampanje i akcije na vanrednom čišćenju i uređenju grada, udomljavanju napuštenih životinja, obilježavanju značajnih datuma, podržavanju izbora za najljepše dvorište, učestvujemo u humanitarnim akcijama za naše sugrađane kojima je potrebna pomoć i organizujemo brojne druge aktivnosti. Tokom ljeta 2011. godine provodimo veliku akciju javnih radova na uređenju Brčko distrikta BiH pod nazivom „Očistimo Brčko“, sa ciljem da se Brčko očisti, ali i probudi savjest kod građana o značaju javne higijene i čistoće.

Mr Admir Nuković rođen je 8. juna 1969. godine u Brčkom, gdje je završio osnovnu i srednju tehničku školu. Na Ekonomskom fakultetu Univerziteta u Tuzli diplomirao 1994. godine, gdje je 2001. godine i magistrirao iz oblasti matematičkih metoda u ekonomiji. 

Radio na više projekata od javnog interesa i obavljao nekoliko javnih funkcija, među kojima izdvaja:

–        direktor Razvojne agencije Brčko distrikta BiH;

–        šef Odjeljenja za urbanizam, imovinske odnose i privredni razvoj u Vladi Brčko distrikta BiH;

–        konsultant u projektima reforme Javne uprave i upravljanja ljudskim resursima finansiranim od strane EU, UNDP-a i drugih organizacija; 

–        15 godina radio kao asistent i viši asistent na Univerzitetu u Tuzli za oblasti menadžmenta i poduzetništva.

Od osnivanja  Javnog preduzeća “Komunalno Brčko” d.o.o nalazi se na poziciji direktora.

Dobitnik je brojnih nagrada i priznanja, među kojima su:

–        menadžer godine u BiH za podršku razvoju malih i srednjih preduzeća za 2003. godinu

–        ličnost godine Brčko distrikta BiH za 2010.godinu

–        poslodavac godine za osobe sa invaliditetom  u kategoriji javnih preduzeća za 2010. godinu.

Jednim od ličnih uspjeha smatra i to što je JP „Komunalno Brčko“ svrstano među 100 najboljih preduzeća u BiH za 2009. i 2010. godinu i što je u periodu od osnivanja JKP-a stalno zaposleno više od 150 radnika. 

Oženjen je, otac dvoje djece.

         

Komentari

Powered by themekiller.com anime4online.com animextoon.com apk4phone.com tengag.com moviekillers.com