RUSMIR ALIBEGOVIĆ, GENERALNI DIREKTOR MLINPEK D.D., BUGOJNO

NASLOVNICA

INTERVJU RUSMIR ALIBEGOVIC, MLINPEK D.D.

RUSMIR ALIBEGOVIĆ, GENERALNI DIREKTOR MLINPEK D.D., BUGOJNO

U DRUŠTVU SMO BH. LIDERA

Tekst: Rašid Hakić, Fotografije: MLINPEK d.d.

Sa dugogodišnjom historijom poslovanja, ogromnim znanjem i iskustvom uposlenika, uspješnom privatizacijom ikonstantom ulaganja u infrastrukturne sadržaje i opremu,
obezbijedio je status jednog od najuspješnijih privrednih subjekata na području SBK i šireg okruženja.
O kome je riječ predstavio nam je prvi čovjek menadžmenta, diplomirani ekonomist, Rusmir Alibegović.

BH BUSINESS MAGAZINE:
Gospodine Alibegović, upoznajte nas o osnovim podacima od osnivanja privrednog subjekta na čijem ste čelu i koji statusa je zauzimao u ex jugoslovenim okvirima?

RUSMIR ALIBEGOVIĆ:
Mlinpek d.d. Bugojno osnovan je davne 1957. godine i od tada pa do danas, s ponosom mogu reći da nije gasio svoje pogone, čak i onim najtežim vremenima, te svih ovih godina predstavljao jedan od stubova pekarske i mlinske industrije, kako u Bosni i Hercegovini, tako i u ex Jugoslaviji.
Značajan razvoj u tehnologije kao resurse kompanije, Mlinpek d.d. je osamdesetih godina predstavljao jedan od stubova privrede u Jugoslaviji koji je otvarao proizvodne ili tadašnje radne organizacije, prodajne i skladišne pogone u Livnu, Jajcu, Travniku i Zenici, te pored sarajevskog Klas-a, predstavljao je najznačajniji privredi subjekat u oblasti mlinske i pekarske industrije.

 

KADROVI – STUB I POKRETAČ SVIH PROCESA

BH BUSINESS MAGAZINE:
Koliki je broj i kakva kadrovska struktura uposlenih?

RUSMIR ALIBEGOVIĆ:
Za mene je ovo uvijek posebna i draga tema, jer su kadrovi u svakoj kompaniji stub i pokretač svih procesa unutar iste.
Naše proizvode danas proizvodi i uslužuje ukupno stotinučetiri radnika, od kojih je 25% svoj životni vijek provelo u kompaniji Mlinpek d.d. i koji svoje znanje, vještine i iskustva prenose na nove generacije, čuvajući tradiciju i kvalitetu svega onoga što radimo godinama unazad.
Osam mladih i vrhunskih tehnologa, spojeni sa iskustvom starijih kolega, usavršavanjem tehnoloških procesa, danas proizvode sve ono što čini proizvodni ciklus kompanije.
Kontinuiranom podrškom vlasničke strukture zaista se trudimo stvoriti drugačiji ambijent za naše uposlenike i učiniti ih zadovoljnima u svim segmentima, time pokazujući njihovu ogromnu vrijednost za našu kompaniju.
Poseban značaj pridajemo novim i mlađim generacijama pokušavajući na takav način stvoriti zdravu sredinu, u kojoj neće razmišljati o napuštanju zemlje u kojoj žive.
Procenat od 6% fluktuacije radne snage unutar kompanije za poslovnu 2023. godinu nam dokazuje da smo na dobrom putu da ostvarimo cilj zadovoljnog i uspješnoga radnika.

 

USPJEŠNA TRANZICIJA VLASNIČKIH ODNOSA

BH BUSINESS MAGAZINE:
Kako se Mlinpek nosio sa svim svim nedaćama tokom rata i poslijeratnom periodu i u kakvim vlasničkim odnosima danas posluje?

 

RUSMIR ALIBEGOVIĆ:
Nažalost, ratom koji je zadesio našu državu, naša kompanija kao i mnoge druge, doživljava težak period koji je trajao sve do procesa privatizacije, kada se ista nalazila pod čestim promjenama vlasničke strukture.
Danas Mlinpek d.d. predstavlja stabilnu kompaniju, čije većinsko vlasništo čine dva privredna subjekta i to kompanija A BEST d.o.o. , sestrinska kompanija UTD BEST-a iz Travnika, čiji udio u vlasništvu iznosi 51%, te kompanija Mlinpek Žitar d.d. iz Jajca, sa udjelom 46% , dok preostali udio čine manji dioničari, pretežno radnici kompanije.
BH BUSINESS MAGAZINE:
Kojim infrastrukturnim sadržajima raspolažete?

 

RUSMIR ALIBEGOVIĆ:
Trenutno kompanija Mlinpek d.d. posluje u nekoliko segmenata, koji se ogledaju u slijedećem.
Raspolažemo sa pogon za proizvodnju brašna, sa godišnjim kapacitetom od 24.000 tona, što nas svrstava među lidere na tržištu u segmentu proizvodnje brašna.
U navedenom pogonu je prije pet godina izvršena kompletna modernizacija pogona mlina, te pogona pakiranja kao i skladištenja, uz potpunu automatizaciju velikoga broja procesa unutar proizvodnje. U sklopu segmenta proizvodnje brašna, Mlinpek d.d. posjeduje vlastite silose, kapaciteta 26.000 tona pšenice.
Važno je napomenuti da u proizvodnji isključivo koristimo visoke klase pšenica, većinom uvezene sa tradicionalno kvalitetnog tržišta žitarica Mađarske, što nam omogućava visok kvalitet finalnih proizvoda, koji se nalaze na policama širom naše države.
Sljedeći sadržaj je pogon za proizvodnju svježih pekarskih proizvoda, sa godišnjom proizvodnjom od 4,5 miliona jedinica raznih vrsta peciva i kruha.
Pažljivom strategijom, visokim kvalitetom, stalnim ulaganjem u proces proizvodnje u smislu inovativnosti proizvoda, ovaj segment proizvodnje nas je svrstao u lidera pekarstva u kantonu Srednja Bosna, sa učešćem od 60%, na što smo posebno ponosni.
Rezultati i povjerenje kupaca u odjelu pekarstva kontinuirano našim vrhunskim tehnolozima daju zadatak da proizvodne procese usavršavamo, da pažljivo odabiremo sirovine u procesima proizvodnje, ulažemo u izgled i inovativnost ambalaže i proizvoda, te da bez zastoja našim kupcima osiguramo dostupnost istih u svim maloprodajnim objektima širom kantona.
Raspolažemo i sa pogonom za proizvodnju smrznutih i polupečenih proizvoda, takozvanih Dopeka, koji je prije četiri godine osmišljen kao zaseban segment i djelimični zaokret u strategiji kompanije, izazvan trendovima u svijetu.
Pripreme kao i recepture proizvoda iz pogona Dopeke pažljivo su birane u suradnji sa vrhunskim pekarskim stručnjacima iz Austrije, Hrvatske i Njemačke skoro godinu dana prije nego su pušteni na tržište.
Takav pristup i strategija osigurali su nam u kratkom periodu značajan udio na tržištu Bosne i Hercegovine i proizvodnju koja će u 2023. godinu premašiti pet miliona jedinica iz navedenoga pogona, što predstavlja udvostručenu količinu u odnosu na 2022. godinu.
Posebno raduje činjenica da ćemo kroz ovaj segment proizvodnje uskoro ostvariti i prve izvoze unutar naše kompanije, te da će se proizvodi naći u nekoliko zemalja okruženja, iz kojih smo dobili vrhunske ocjene za kvalitet proizvoda.
Posljednji i ujedno meni možda i najdraži segment jeste segment vlastitih Bakery shop-ova kroz koje našim vjernim kupcima pokazujemo i činimo dostupnima sve ono što ruke naših tehnologa i radnika proizvode.
Trenutno ih posjedujemo devet, kroz brend Mlinpek i četrdesetšest kroz program franšize sa našim poslovnim partnerima na teritoriji Bosne i Hercegovine.
Plan je do 2025. godine posjedovati dvadeset vlastitih Bakery shop-ova, te udvostručiti broj franžiznih centara kod naših partnera.

 

USKLAĐENOST SA NAJVIŠIM STANDARIMA KVALITETA

BH BUSINESS MAGAZINE:
Koji standardi kvaliteta su implementirani i koji je značaj istih u poslovanju?

 

RUSMIR ALIBEGOVIĆ:
Kompanija Mlinpek d.d. trenutno posjeduje dva standarda i to ISO STANDARD 9001:2008, koji objedinjuje sve zahtjeve za sistem upravljanja kvalitetom i koji ispunjava svoja dva osnovna cilja koji se ogledaju u postizanju zadovoljstva kod kupaca i postizanja neprekidnog unapređenja svih procesa u organizaciji poslovanja.
Drugi, HACCP certifikat koji imamo podrazumijeva kontinuiranu analizu i kontrolu potencijalnih bioloških, hemijskih i fizičkih opasnosti kojima su izložene sirovine, mogućih opasnosti pri rukovanju u proizvodnji, ditribuciji i konzumaciji gotovoga proizvoda.
Značaj istih za našu kompaniju je ogroman i krajnjim kupcima daje sigurnost u ono što konzumiraju.
Kao što i definicije oba standarda i govore.
Istima se kontroliraju svi procesi kvaliteta proizvoda prije nego što bivaju konzumirani od strane potrošaća.
Otvaranjem novoga pogona, naša kompanija ide i korak dalje kada je u pitanju primjena najviših standarda u proizvodnji.
Već uveliko teku pripreme o uvođenju nova dva standarda koja su trenutno najpriznatija u svijetu i imaju dodatne benefite za svaku kompaniju prilikom sklapanja izvoznih poslova.
Prvi za koji smo se odlučili jeste HALAL certifikat, koji predstavlja da su karakteristike proizvoda u skladu sa islamskim propisima i ispunjavaju zahtjeve kvalitete, a koji su kao takvi dopušteni potrošačima hrane islamske vjeroispovjesti. I drugi, IFS standard koji je trenutno u svijetu najpriznatiji i najteže ga je i dobiti, obzirom da certicifiranje rade strane neovisne kompanije koje provode stroge režime svakodnevne kontrole.
Obzirom da je potekao od njemačkih kompanija koje su sinonim za kvalitetno poslovanje u svim oblastima, zasigurno da bi dobivanjem jednoga ovakvoga certifikata imalo ogroman značaj za samu kompaniju.
Svakako da svaki od gore navedenih certifikata i standarda ima nesporan uticaj na kvalitet samih proizvoda i procesa unutar svake kompanije, te da bi potrošaći svakako više trebali upoznavati kompanije koje posjeduju i garantiraju kvalitete svega onoga što proizvode.
VIŠEMILIONSKE INVESTICIJE

BH BUSINESS MAGAZINE:
Koje ste investicione projekte realizovali nakon okončanja promjene vlasničke stukture, sa akcentom na tekuću godinu?
RUSMIR ALIBEGOVIĆ:
S ponosom mogureći da je u investicijskom smislu ovo godina MLINPEK-a.
Tekuća godina je donijela do sada najveće tehnološko i infrastrukturno ulaganje u kompaniju u poslijeratnom periodu.
Dolaskom nove Uprave realizirali smo tri velika investicijska projekta i uložili blizu pet miliona KM, što je jedna od značajnijih investicija u Srednjobosanskom kantonu.
Prvi od njih, koji je na neki način bio preduvjet u „utakmici“ sa kvalitetom jeste kupovina najsuvramenije laboratorije za kontrolu svih vidova žitarica kao i svih tipova brašna.
Obzirom da je pšenica, odnosno brašno naša najvrednija i sirovina koja je najviše zatupljena u svim proizvodnjama, ovakav slijed i odluka je bila i više nego logična.
Danas, kroz stroge procese u laboratoriji, vršimo ispitivanja svih vidova pšenica prije nego one nastave svoj put do meljave. Vršimo tri puta dnevno ispitivanje gotovoga proizvoda brašna sa svih aspekata kvaliteta i svakako ispitujemo i sva ostala brašna koja se nalaze na teritoriji Bosne i Hercegovine.
Sa sigurnošču mogu istaći da smo izuzetno visoko rangirani kada je u pitanju kvalitet proizvoda brašna, ako ne i u samom vrhu, što nam je i svakako zadaća i odrednica u strategijama.
Drugi dio investicijskog ciklusa je za mene do sada bio i najzahtijevniji jer je podrazumijevao i tehnološko i infrastrukturno ulaganje iz temelja.
Rezultat odluke i prihvata u ovakav jedan projekat jeste danas potpuno nova građevina u kojoj je instaliran potpuno automatizovan pogon za proizvodnju svježih i polupečenih odnosno zamrznutih proizvoda.
Pogon se prostire na površini od blizu 1 500 metara kvadratnih, potpuno građen po svim standardima najzahtijevnijih tržišta, opremljen suvremenim linijama za sve procese u pekarstvu i sa instaliranim skladišnim komorama za 500 paletnih mjesta pod režimom do -20 C. Finalizacijom projekta izgradnje i puštanja u pogon, koji je bio krajem oktobra 2023. godine, stvorili smo sve preduvjete za ono o čemu sam prethodno govorio, a ogleda se u izlasku na tržišta van Bosne i Hercegovine i za certificiranje najstrožijih standarda poslovanja.
S ponosom mogu istaći da su ovim pogonom, grad Bugojno i Bosna i Hercegovina, dobili jednu od najmodernijih pekarskih industrija.
Treći investicijski ciklus još uvijek nije u potpunosti završen, te se njegova finalizacija očekuje u prvom kvartalu 2024. godine.
Kao i prethodni, i ovaj podrazumijeva izgradnju novog pogona, odnosno njegov završetak, jer je u velikoj mjeri i finaliziran, te instalaciju potpuno automatizovanog pogona za proizvodnju i pakiranje manjih gramaža brašna, od 1, 2 i 5 kilograma.
Moram istaći da su oprema i mašine već pristigle u naše skladište i da se radi o potpuno automatizovanoj liniji i pakiranju navedenih proizvoda, kapaciteta 4.000 komada po satu. Finalizacijom ovoga projekta, Mlinpek dd ulazi i u jednu novinu kada je u pitanju pakiranje, a radi se o tomu da će biti instalirane i moderne pakirnice za pakiranje šećera u papirnim vrećicama, koje trenutno pakira samo jedna kompanija u Bosni i Hercegovini.
Obzirom da su i ove pakirnice kao i ambalaža prilagođeni zahtjevima EU-a, cilj je i sa navedenim proizvodima osvojiti neka od tržišta regiona i šire, kroz suradnju sa našim partnerima.
Investicijski ciklus planiran za dvije godine upravo smo završili ovih dana, potpisivanjem ugovora za kupovinu linije za peciva, koja je u tehnološkom smislu posljednja u pekarskoj industriji.
Radi se o liniji Fortuna, njemačkoga proizvođača Fortuna Bakery Equipment, potpuno automatskoj liniji kapaciteta 9.000 komada peciva na sat.
Navedenom linijom, naše procese ćemo dodatno unaprijediti, stimulisati dodatno kvalitet postojećih proizvoda, te značajno stvoriti preduvjete za inovativna peciva raznih oblika.
Također moram istaći da trenutno u Bosni i Hercegovini nema instalirana niti jedna ovakva linija, što samo po sebi govori da se radi o ozbiljnom nastojanju da postanemo jedan od lidera pekarske industrije u Bosni i Hercegovini. Isporuka navedene linije je u šestom mjesecu i njenom instalacijom, kako sam i prethodno napomenuo , završavamo investicijski ciklus planiran do 2025. godine, sa ukupnim ulaganjima od blizu sedam miliona KM.

 

REGIONALNO POZICIONIRANJE

BH BUSINESS MAGAZINE:
Gospodine Alibegović koje su strateške planske aktivnosti koje ćete realozovati u naredno periodu?

 

RUSMIR ALIBEGOVIĆ:
Većinu strateških aktivnosti za naredni period sam već ranije naveo.
Ono što je sebi nova Uprava postavila kao zadatak u naredne tri godine jeste velikim dijelom i urađeno.
Jedan od prvobitnih ciljeva jeste bio stvoriti tehnološke i infrastrukturne preduvjete za povećanjem proizvodnje kao i njenom automatizacijom.
Kroz projekat izgradnje novoga pogona, kao i kupovine atuomatizovanih mašina, finalizacijom pogona za manja pakiranja u prvom kvartalu 2024. godine kao i puštanjem u pogon nove linije za peciva, početkom drugog polugodišta 2024. godine, mi ćemo u cjelosti ispuniti postavljeni prvi od nekoliko strateških ciljeva.
Finalizacijom navedenoga nameće se i drugi cilj koji smo postavili sebi kao prioritet, a radi se o sklapanju poslova za izvoz određenih proizvoda u zemlje regija i šire.
Već smo ostvarili konkrentne razgovore i za sada su prve informacije vrlo optimistične.
U procesu smo prikupljanja certifikata i ostale papirologije neophodne za izvoz ovakve vrste proizvoda, te bismo prve isporuke trebali finalizirati u prvom polugodištu 2024. godine.
U planu koji se je prezentiran za naredne tri godine, Uprava je sebi dala zadatak za otvaranjem dodatnih 10-tak Bakery shop-ova, čime bismo i zaokružili planski ciklus za ovaj period.
Ovim aktivnostima svakako da bismo našu kompaniju značajnije predstavili većem broju naših potencijalnih potrošaća, kako bi se uvjerili u kvalitet svega onoga što radimo.
Također , jedan od strateških ciljeva kompanije jeste jačanje i pospješivanje svih organizacijskih procesa unutar iste, kao i stvaranje kvalitetnijeg ambijenta za naše uposlenike, bez kojih ništa od navedenoga ne bi bilo ostvarivo.
Kontinuirano radimo i nastavit ćemo raditi na poboljšanju klime za svakog čovjeka unutar kompanije.
Ogroman je kapital u svakom uposleniku, koji pažljivim odnosom zasigurno može doprinijeti ostvarenju svih ciljeva kompanije.
Sama činjenica da smo ove godine u tri kvartala radili korekciju ličnih dohodaka dovoljno govori koliko smo odlučni zaustaviti odliv radne snage iz naše države kao i razumijevanje inflatornih uticaja na svako domaćinstvo.
Pored svega navedenog, jedan od strateških ciljeva jeste i kreiranje bezglutenske linije kruhova i peciva, planiranih za drugo polugodište 2024. godine, kao dodatno obogaćenje postojećeg asortimana sa kruhovima iz premium segmenta.
Moram napomenuti da je izrada receptura već u toku i da ćemo zasigurno u slijedećoj godini imati od deset do dvanaest proizvoda dodatno u našemu portofoliju koji već sada čini skoro sedamdeset proizvoda.
Za 2025. godinu planiran je nastavak investicijskoga ciklusa , ne u mjeri kao u 2023. I 2024 godini, a radi se o instalaciji linije za proizvodnju smrznutih torti.
U toku su odabiri proizvođača linija za navedenu proizvodnju, kao i pripremanje svih ostalih aktivnosti za realizaciju ovoga projekta. Već smo obavljali neke od razgovora sa tehnolozima iz određenih zemalja, koji su stručnjaci u ovoj oblasti, predstavili im svoje želje i ciljeve i uvjerenja sam da ćemo tržištu ponuditi nešto sasvim drugačije u oblasti slastičarstva.
Planirano je da će u prvoj fazi iz proizvodnje izlaziti osam jako kvalitenih proizvoda, inovativno dizajnirane ambalaže koje ćemo ponuditi tržištu.
Rezime svega navedenog jeste da smo obezbijedli sve neophodne preduslove za stabilno poslovanje u narednom periodu, a sve s ciljem da potrošačima ponudimo vrhunski kvalitetne proizvode.
Planirano je da će u prvoj fazi iz proizvodnje izlaziti osam jako kvalitenih proizvoda, inovativno dizajnirane ambalaže koje ćemo ponuditi tržištu. Rezime svega navedenog jeste da smo obezbijedli sve neophodne preduslove za stabilno poslovanje u narednom periodu, a sve s ciljem da potrošačima ponudimo vrhunski kvalitetne proizvode.

BIOGRAFIJA

RUSMIR ALIBEGOVIĆ rođen je 19. Maja 1983. godine u Travniku.
Osnovnu i srednju školu završio je u Bugojnu, odakle, 2001, godine, odlazi na studiranje u Sarajevo i 2005. godine uspješno završava Ekonomski fakultet. Iste godine vraća se u Bugojno i zapošljavam na poziciji prodajnog predstavnika u kompaniji UTD Best d.o.o. iz Travnika, za regiju Srednje Bosne.
Nakon četiri godine provedene na pomenutoj poziciji, u istoj kompaniji preuzima prodaju za cijelu Bosnu i Hercegovinu, vodeći tada tim od petnaest kolega, te na istoj ostaje do 2015. godine kada dobija ponuda za poziciju Komercijalnoga direktora kompanije, na kojoj sam se nalazi do danas.
Uporedo sa poslovima na kojima je angažiran u kompaniji Best d.o.o. iz Travnika , 2022. godine preuzima i poziciju direktora kompanije Mlinpek d.d. Bugojno.
Oženjen je i otac dvoje djece.

Komentari

Powered by themekiller.com anime4online.com animextoon.com apk4phone.com tengag.com moviekillers.com