ALMIR BEGIĆ

NASLOVNICA_ALMIR_BEGIĆ,_ALMY_DOO

ALMIR BEGIĆ, DIREKTOR, KOMPANIJA ALMY, ZENICA

ZA NAŠ USPJEH ZASLUŽNI SU MLADI,

STRUČNI I AMBICIOZNI UPOSLENICI

Tekst Rašid Hakić
Fotografije KOMPANIJA  ALMY

Zvanje diplomiranog ekonomiste stekao je u Beču, prethodno završivši Tursko-bosanski Sarajevo koledž.
Govori engleski, njemački i turski jezik.
Ima dvadesetsedam godina i personifikacija    je   mladog,  obrazovanog i uspješnog bosanskohercegovačkog čovjeka, posvećenog stvaranju novih vrijednosti.
Član je mendžmenta kompanije ALMY, koja u proteklih dvadesetak godina bilježi konstantu razvoja svih segmenata poslovanja.
Zove se Almir Begić, po kome je ova kompanija i dobila ime.

BH BUSINESS MAGAZINE:
Gospodine Begić, šta je prethodilo osnivanju privrednog subjekta ALMY?

ALMIR B.:
Tokom  sedamdesetih i osamdsestih godina prošloga stoljeća otac Ismet odvažio se da, u tadašnjem privrednom  i općedruštvenom sistemu, u kojem je važila krilatica „socijalno, zdravstveno i redovna plata„ pokrene vlastiti biznis.
Bio je to hrabar korak, pun izazova i suočavanja sa brojnim rizicima, obzirom na odnos društva koje je sve, samo ne blagonaklono gledalo na takozvane „privatnike“.
Sa nekoliko kamiona i pogon za proizvodnju betonskih elemenata, djelatnost je bila bazirana na usluge transporta i izradu proizvoda za građevinstarstvo, po čemu je kompanija ALMY i danas prepoznatljiva.

KONSTANTA EKSPANZIJE RAZVOJA

BH BUSINESS MAGAZINE:
Koje godine je osnovan privredni subjekt ALMY i šta su osnovne značajke  dosadašnjeg perioda poslovanja?

ALMIR B.:
Liberalizacijom zakona u oblasti privrede krajem osamdesetih godina, a obzirom da je usvojenu djelatnost opsluživalo oko tridesetak radnika, otac je 1989. godine osnovao privredni subjekt ALMY.
Time je, zahvaljujući raspoloživoj opremi, ali i tadašnjim općim privrednim aktivnostima nastavljena ekspanzija razvoja, sve do 1992. godine, kada je počela agresija na BiH.
Prve poslovne aktivnosti krenule su „od nule“ 1995. godine, sa iznajmljenom benzinskom pumpom u Nemili, koja je bila u vlasništvu INA-e. Time je, osim proizvodnje betonskih elemenata i transporta, ALMY počeo da se bavi trgovinom nafte i naftnih derivata.
Druge godine po završetku rata izgrađena je i puštena u rad benzinska pumpa u Zenici, u čijoj blizini je izgrađen Hotel i ostala potrebna infrastruktura.
Tokom 1999. i 2000. godine realizovane su aktivnosti na privatizaciji preduzeća  Prevoz putnika sa sjedištem u Zavidovićima, čime je ALMY postao većinski vlasnik, a potvrda uspješne promjene vlasničkih odnosa je i podatak o više od 100 radnika, više od pedeset modernih autobusa i uspješnim poslovnim rezultatima.
Tokom 2001. i 2002. godine djelatnosti kompanije ALMY-a šire se na trgovinu građevinskim materijalom, pri čemu je izgrađen i u funkciju pušten Bau centar u Zenici, potom u Zavidovićima, te Nemili i Maglaju.
U tom periodu uspješno je realizovan privatizacijski postupak preduzeća Gradis u Sarajevu, koji je generalni zastupnih Belona namještaja, jednog od najvećih proizvođača u Turskoj.
O uspješnosti Gradisa svjedoči sedamdesetak uposlenika, čija djelanost je proširena i na prodaju građevinskog materijala i sanitarija. U okviru kompanije, tokom 2003. godine, osnovano je preduzeće ALMY TRANSPORT, s ciljem bavljenja međunarodnim prevozom roba u Evropi.
Sticajem poslovnih aktivnosti ovo preduzeće je od prvotne namjene počelo da se bavi niskogradnjom,  trenutno raspolažući sa pedesetak radnih mašina i uspješno realizujući brojne projekte.
Tri godine kasnije osnovana je ALMY GRADNJA koja se bavi visokogradnjom i trenutno upošljava više od 100 radnika.
Trenutno u članicama grupacije ALMY radno je angažovano oko 1000 radnika i čime je postala veoma značajan činilac razvoja kako lokalne sredine, tako i šireg okruženja.
Ono što odlikuje naše uposlenike je posvećenost misiji i viziji kompanije ALMY, bez kojih niti jedna od usvojenih djelatnosti ne bi bila u ovoj mjeri uspješnosti realizovana. Opredijeljeni smo za zapošljavanje mladih, obrazovanih ljudi, spremnih za samopotvrđivanje, uz mogućnost stalne edukacije i profesionalnog napredovanja.
O tome svjedoče uposlenici koji su u relativno kratkom roku postali direktori sektora, svakodnevno potvrđujući organizacijske i druge kvalifikacije i sposobnosti.

BH BUSINESS MAGAZINE:
Kakvi su efekti implementacije ISO standarda u praktičnoj primjeni?

ALMIR B.:
Jedna smo od prvih kompanija u Bosni i Hercegovini, koja je 2004. godine  implementirala ISO standard.
To je umnogome pomoglo u organizacijskom smislu, što je omogućilo maksimalnu učinkovitost,
transparentnost u radu, pravovremeno angažovanje na rješavanju pitanja koja su bitno uticala na ostvarivanje uspješnih poslovnih rezultata.
Nakon četiri godine realizovana je recertifikacija, čime su potvrđeni temeljni postulati poslovanja sa akcentom na poštivanje poslovne etike i opredijeljenost ka upošljavanju mladih, stručnih i ambizioznih ljudi, koji su ponajviše doprinijeli uspjehu kompanije.
Rezultat uspjeha je i decidno organizovana struktura menadžementa i upravnog odbora, čijim radom smo obezbijedili pravovremene informacije o svim segmentima poslovanja svake od članica kompanije, njihovim tekućim pitanjima i razvojnim fazama.
Ovdje ipak moram da naglasim ulogu oca Ismeta i dva brata.
Damira, generalnog direktora kompanije, kojeg odlikuju stručnost, odgovornost i posvećenost poslu, ponajviše zaslužnom za uspješnu realizaciju    projekta BAUMY, u sastavu kojeg je odnedavno i fabrika za proizvodnju sadolina i boja za metal.
Drugi brat Salmir, direktor je sektora za proizvodnju betona i betonske galanterije, nadležnog za pet baza kojima raspolažemo, kapaciteta 500 metara kubnih betona po satu, čime smo obezbijedili status lidera na području ZDK i šireg okruženja.
Moje angažovanje težišno je usmjereno u oblasti nafte i naftnih derivata, bitnog segmenta u poslovanju kompanije.

BH BUSINESS MAGAZINE:
Šta predstavlja strategiju razvoja kompanije ALMY u narednom periodu?

ALMIR B.:
I prije nego što je ALMY osnovan, što sam i na početku naveo, poslovna orjentacija  je bila proizvodnja.
Bazirala se na betonskoj galanteriji, u obimu koji su uslovi, odnosno rapoloživa sredstva dozvoljavali.
Danas je ta proizvodnja zaokružena i u mnogo većem obimu.
I dalje će osnovna poslovna orjentacije kompanije biti proizvodnja, a potvrda toga je i fabrika koja će tokom naredne godine biti u funkciji. O tome će javnost biti blagovremeno informisana, a domaće tržište bogatije za novi, visokokvalitetni proizvod, koji će, uvjeren sam biti prihvaćen na tržištu kao brend BAUMY.
To će značiti nova upošljavanja, kako u novu fabriku, tako i u druge članice kompanije, za koje imamo razvojne strategije.

KVALITETNI  DOMAĆI PROIZVODI

BH BUSINESS MAGAZINE: Na nedavno održanom ZEPS-u predstavili ste brend BAUMY.  O čemu se zapravo radi ?

ALMIR B.:Ideja o nastanku brenda BAUMY nastala je prije nekoliko godina, a realizovana 2014. godine.
Osnovne karakteristike brenda su moderna tehnologija, edukovani i stručni uposlenici, sistematski proces proizvodnje i visoko kvalitet proizvod.
Kompletna proizvodnja je je automatizovana, u modernoj proizvodnoj hali površine 1500 metara kvadratnih, a paletu proizoda čine boje za zidove i fasade, dekorativni završni malteri, impregnacije, cementna ljepila, mašinski malteri i estresiti, mase za izravnavanje i fug mase, te razređivači.
Svi proizvodi atestirani su na Metalurškim fakultetima u Zenici i Tuzli i ekološki su prihvatljivi.
Sudeći prema reakcijama, odnosno interesovanju potrošača za navedene proizode, s pravom mogu istaći da su itekako dobro primljeni i svakodnevno bilježimo porast potražnje, koju prati i povećanje proizvodnje.
Proizvode koristimo i u vlastitoj djelatnosti visokogradnje, a kvalitet realizovanih radova na najbolji način potvrđuje referense proizvoda.
Navedeno je naš doprinos razvoju domeće proizvodnje, koja je po kvalitetu jednaka ili bolja od uvoznih, kojima je preplavljeno bh. tržište.
To potvrđuju domaći proizvođači u mesnoj industriji, proizvodnji namještaja, metalskoj industriji i drugim oblastima, pri čemu po kvalitetu ne zaostaju u svjetskim mjerilima.
S tim u vezi treba mnogo više raditi na podizanju svijesti potrošača o značaju kupovine domaćih proizvoda.

DRUŠTVENO ODGOVORNA KOMPANIJA

BH BUSINESS MAGAZINE:
Dugogodišnje uspješno poslovanje nije prošlo bez nagrada i priznanja ?

ALMIR B.:
Ekspanzija razvoja kompanije ALMY nije ostala neprimijećena od onih koji na svojevrstan način verifikuju poslovne uspjehe.
Slijed toga su i brojne nagrade i priznanja, a bez namjere da minimiziram značaj bilo koje od njih, najznačajnije su nam one koje daje „struka“.
Tako smo od švicarske kuće Iceritas dobili najveće priznanje za najkvalitetniji beton i betonske proizvode na tržištu, zasnovanuo na anketama ispitanih korisnika proizvoda. Na ZEPS-u su nam uručena priznanja za prizvode BAUMY, kako prošle godine za kolekciju, tako i ove godine za promociju proizvoda.
Iako nije u vezi sa pitanjem, ali moram naglasiti da predstoji nova recertifikacija ISO standarda, obezbjeđenje atesta i C znaka za izvoz, čime ćemo obezbijediti preduslove za plasman proizvoda na ino tržište.
Društveno smo odgovorna kompanija, što smo u proteklim godinama potvrdili na više načina. Pored ostalog, prošle godine smo u sanaciju odjela bolnice u Zenici uložili oko 30.000 KM, sanirali smo nekoliko osnovih škola, pomogli u prošlogodišnjim poplavama ugroženim područjima, sve to bez mnogo medijskog eksponiranja.

PRIVREDNICIMA POMOĆI POJEDNOSTAVLJENJEM
I UBRZANJEM PROCEDURA

BH BUSINESS MAGAZINE:
Kakav je Vaš stav o ulozi svih nivoa vlasti u stvaranju povoljnog privrednog ambijenta, potvrđenog kroz dosadašnja iskustva kao poslodavca ?

ALMIR B.:
Svi nivoi vlasti, općinska, kantonalna i državna moraju biti mnogo brže u rješavanju pitanja sa kojima su suočeni privrednici.
Procedure izdavanja odobrenja, rješenja i druge vrste „papirologije“ moraju biti znatno brže, čime bi privrednici u što kraćem roku realizovali poslovne ideje i time stvarali novu vrijednost kroz otvaranje radnih mjesta i druge benefite.
Nadležne institucije moraju biti kudikamo efikasnije i brže kada je i pitanju stavranje općih preduslova za pokretanje proizvodnih aktivnosti, a ne da unedogled čekamo provođenje složenih procedura koje se mogu i moraju umnogome pojednostaviti.
Isto tako, mnogo više se mora učiniti na zaštiti domaće proizvodnje, bez deklarativnih obećanja i podrške, već aktivnosti koje će u što kraćem roku rezultirati konkretnim efektima.

BIOGRAFIJA

ALMIR BEGIĆ rođen je 8. Januara 1988. godine. Osnovnu školu završio je u Zenici, a nakon toga Tursko-bosanski Sarajevo koledž. Školovanje je nastavio u Beču i stekao akademsko zvanje diplomiranog ekonomiste.
Govori engleski, njemački i turski jezik.
Tokom školovanja, koliko su mogućnosti dozvoljavale, bio je uključen u rad ALMY-a.
Danas je u punom kapacitetu poslovno angažovan kao direktor sektora kompanije za trgovinu naftom i naftnim derivatima.
Oženjen je i otac jednog djeteta.

         

Komentari

Powered by themekiller.com anime4online.com animextoon.com apk4phone.com tengag.com moviekillers.com