AMIR PAŠALIĆ, DIREKTOR GRADAČAČKOG SAJMA ŠLJIVE

NASLOVNICA ZA TELOP

INTERVJU

AMIR PAŠALIĆ, DIREKTOR GRADAČAČKOG SAJMA ŠLJIVE

DOBRO DOŠLI NA PEDESETPRVI GRADAČAČKI SAJAM ŠLJIVE

Tekst Džemal Delić,
Press služba „Sajam šljive 2024“
Fotografije: Press služba Sajma

U Gradačcu je uveliko u pripremi 51. Međunarodni sajam poljoprivrede i prehrambene industrije – Sajam šljive.
Organizator ovogodišnjeg sajma je Turistička zajednica Grada Gradačca, a partner je Grad Gradačac.
Gradačački Sajam šljive je najstarija specijalizovana manifestacija ove vrste u Bosni i Hercegovini.
Procjenjuje se da će Gradačac i izložbene prostore u četiri dana sajam posjetiti preko 25.000 gostiju iz zemlje i inostranstva.
Kako teku pripreme i koji sajamski sadržaji nas očekuju krajem augusta u Gradačcu predstavio je Amir Pašalić, direktor 51. Sajma šljive i voditelj Turističkog ureda Turističke zajednice grada Gradačca.

BH BUSINESS MAGAZINE:
Gospodine Pašalić, šta predstavlja osnovne elemente ovogodišnjeg Sajma šljive ?
AMIR PAŠALIĆ:
Očekuje se da svoje proizvode predstavi oko 300 izlagača i gostiju iz Bosne i Hercegovine, Hrvatske, Srbije, Crne Gore, Turske i Zapadne Evrope.
Na Sajmu šljive učestvovat će proizvođači sjemenskog i sadnog materijala, proizvođači i prerađivači voća i povrća, mesa i mesnih prerađevina, alata i mehanizacije, domaćih životinja i brojni drugi koji prate razvoj agrara.
Površina na kojoj će se predstaviti izlagači oko pet hiljada metara kvadratnih.
Sajamski prostor i izlagači će biti podijeljeni u tri sekcije – poljoprivredna proizvodnja, prehrambeno-prerađivačka industrija, mehanizacija, odnosno poljoprivredna oprema.
Zadovoljstvo je što ćemo i ove godine imati priliku da se na gradačačkom sajmu prezentuju neke od vodećih kompanija u oblasti mljekarske industrije, peradarstva i proizvodnje konzumnih jaja, a tradicionalno tu je i izložba poljoprivrednih mašina i drugih uređaja u oblasti prehrambene i prerađivačke industrije.
Imat ćemo i nekoliko kolektivnih izložbi, poput Kantona Sarajevo koji će subvencionirati dolazak svojih izlagača na gradačački sajam. Sajam u Gradačcu postao je mjesto okupljanja pčelara i naučnika iz oblasti pčelarstava.
Ove godine kao podsajamska manifestacija održat će se 7. Međunarodni sajam pčelarstva.

PRIVREDNA MANIFESTACIJA MEĐUNARODNOG STATUSA

AMIR PAŠALIĆ:
Na 51. Međunarodnom sajmu poljoprivrede i prehrambene industrije – Sajam šljive u Gradačcu, od 28. do 31. avgusta ove godine, očekuje se oko 300 izlagača iz šest zemalja, Srbije, Hrvatske, Crne Gore, Njemačke, Turske i Bosne i Hercegovine.
Kao i do sada, potrudit ćemo se da budemo dobar domaćin kako bi dugogodišnjim prijateljima, ali i novim poslovnim partnerima pružili priliku da se što bolje predstave javnosti.
Na Sajmu šljive učestvovat će proizvođači sjemenskog i sadnog materijala, mineralnih đubriva, proizvođači i prerađivači voća i povrća, mesa i mesnih prerađevina, alata i mehanizacije, domaćih životinja i brojni drugi koji prate razvoj agrara.

BH BUSINESS MAGAZINE:
Ove godine je, baš kao i te 1969., šljiva je ponovo dobro „ponijela“ i gradačački voćnjaci se plave od prekrasnih plodova, po kojima je ova kraj nadaleko poznat.
Kako je nastao Sajam šljive?

AMIR PAŠALIĆ:
Historija Sajma govori da je 1969. godine održan prvi „Dan šljive“.
Bila je to, u začetku, privredno-turistička manifestacija čiji je cilj bio da šljivi i voćarstvu u ovom kraju da ono mjesto koje oni stvarno imaju.
Željelo se da na jedan zanimljiv način Gradačac i njegovi privredno, turistički i kulturno-historijski sadržaji ponude gostima.
U prvom redu bila je prepoznatljiva gradačačka šljiva, koja to zaista zaslužuje, kao povod za što veća okupljanja, proizvođača, stručnjaka, predstavnika poljoprivrednih i drugih srodnih organizacija.
Zahvaljujući tadašnjoj lokalnoj upravi i privredi, visoko-obrazovnim institucijama i institutima Sajam šljive veoma brzo je prerastao lokalne okvire i postao prepoznatljiva jugoslavenska privredno-turistička manifestacija.
Već naredne 1970. godine usvojena je Projekcija razvoja šljive u SFRJ za period 1971-75. godine.
Gradačac je 1978. godine, nakon decenije uspješnih sajamskih izdanja, i zvanično ubilježen u kalendar sajmova kao najmanji sajamski grad u tadašnjoj Jugoslaviji.
Naravno, poprima međunarodni karakter koji se zadržao do danas.

BEZREZERVNA PODRŠKA DRŽAVNIH INSTITUCIJA

BH BUSINESS MAGAZINE:
Da bi realizovali planirane programske sadržaje neophodna je i podrška pokrovitelja i sponzora.

AMIR PAŠALIĆ:
Svakako. Manifestacija se organizuje pod pokroviteljstvom Predsjedništva Bosne i Hercegovine, predsjedavajućeg dr. Denisa Bećirovića. Pokrovitelj 51. Sajma šljive je Grad Gradačac. Partner 51. Sajma šljive je Grad Gradačac.
Pokrovitelji su Vlada Tuzlanskog kantona, odnosno Ministarstvo poljoprivrede, vodoprivrede i šumarstva i Ministarstvo trgovine turizma i saobraćaja, Vlada Kantona Sarajevo, odnosno Ministarstvo privrede, Vlada Federacije Bosne i Hercegovine, odnosno Federalno ministarstvo poljoprivrede, vodoprivrede i šumarstva i Ministarstvo razvoja, poduzetništva i obrta, te Vanjskotrgovinska/Spoljnotrgovinska komora Bosne i Hercegovine.
Sponzori su:
Lactalis BH, Agroklub, Agricities, Razvojna banka, ASA banka, Max d.o.o. Gradačac, Turistička zajednica TK i Europlakat.
Medijski pokrovitelji su:
RTV TK, FENA, Radio Kameleon, Radio Gradačac i BH Business Magazin.

BH BUSINESS MAGAZINE:
Nažalost, rat je prekinuo kontinuitet održavanja sajamskih dana u Gradačcu. Ali, entuzijazam i želja da se nastavi jedna izuzetno lijepa i pozitivna priča bili su motiv da se odmah po završetku ratnih razaranja u Gradačac ponovo pozovu izlagači i poslovni partneri.
Već 1996. godine organizovana je manifestacija koja je odisala tradicijom i otvorila vrata grada za goste, za prijatelje, za nova poznanstva i nove susrete.
Zasigurno, bio je to tada najveći događaj ove vrste u Bosni i Hercegovini.
Kako se dalje razvijala ova sajamska manifestacija?

NIGDJE NOĆI NISU TAKO PLAVE KAO
U GRADAČCU

BH BUSINESS MAGAZINE:
Gradačac je grad koji rado i srdačno dočekuje svoje goste.
Više od pet decenija ovaj grad u sajamskim danima postaje otvorena scena za brojne umjetnike, pružajući nezaboravne trenutka za turiste i izlagače. I ove godine, organizatori najavljuju zanimljiv i atraktivan kulturni program kao prateći dio Sajma šljive. Koji su to popratni sadržaji koje pripremate za posjetioce i goste?

AMIR PAŠALIĆ:
Mi volimo reći da nigdje noći nisu tako plave kao u Gradačcu.
Naše sugrađane, izlagače i drage goste prvu sajamsku noć očekuje tradicionalni vatromet sa bijele kule Husein-kapetana Gradašćevića „Zmaja od Bosne“ i koncert Šejle Zonić.
U narednim noćima na otvorenoj sceni uslijedit će koncerti zabavne i narodne muzike.
S ciljem prezentovanja kulture, tradicije i običaja ovog kraja i regiona održat će se i smotra folklora.
Sve navedeno dovoljni su razlozi da u sajamskim danima posjetite Gradačac.
Dobro došli.

AMIR PAŠALIĆ:
Sajam ponovo raste, razvija se i postaje sve je sadržajniji. Kako je sajamska manifestacija rasla, rasle su i naše želje da ova manifestacija postane centralni jesenji sajam poljoprivrede u Bosni i Hercegovini.
Zbog toga 1999. godine, tri decenije od prvog „Dana šljive“, manifestacija dobija ime Međunarodni sajam poljoprivrede i prehrambene industrije a zbog tradicije u nazivu ostaje i Sajam šljive.
U period od 2001. do 2009. godine gradačački međunarodni sajam doživljava izuzetnu ekspanziju u svakom pogledu, posebno po broju izlagača iz zemlje i inostranstva i brojnih programskih sadržaja. Kako je sajamska manifestacija rasla, rasle su i naše želje da ova manifestacija postane centralni jesenski sajam poljoprivrede u Bosni i Hercegovini.

 

TURISTIČKA ZAJEDNICA
GRADA GRADAČCA

AMIR PAŠALIĆ: Turistička zajednica grada Gradačca osnovana je po Zakonu o turističkim zajednicama Tuzlanskog kantona 2019. godine, kada je osnovan i Turistički ured.
Turistički ured je osnovan radi razvoja, unaprijeđenja i promocije turizma na području grada Gradačca.
Gradsko vijeće Gradačca je osnovalo Turistički ured i dalo prve smjernice djelovanja. Danas u Turističkom uredu rade tri uposlenika, te Voditelj Turističkog ureda Gradačac.
Za vrijeme niza manifestacija, koje se organizuju u Gradačcu, sudjeluju brojni volonteri i mladi ljudi s ciljem razvijanja svijesti o važnosti turizma.
Turistička zajednica grada Gradačca je uključena u brojne projekte kao njihov nosioc ili partneri, kao što su Sajam organskih proizvođača Eko-etno BiH, planinarski pohod Dani behara, međunarodna izložba pasa i mnoge druge, poput odlaska članova Udruženja “Lasta” na Ajvatovicu.
Organizator je manifestacija Sajam šljive i Zimski GRADačac.

BH BUSINESS MAGAZINE:
Od stvaranja ideje do danas, gradačački sajam poljoprivrede i prehrambene industrije bio je mjesto na kojem su se prezentovala nova tehnološka dostignuća i proizvodi u oblasti agrara ali i šire.
Sajam je bio prilika da se govori o programima razvoja, industrijskim kapacitetima i poticajima razvoju agrara.
Neizostavne su izložbe voća i povrća, te obilasci šljivika, voćnjaka, poljoprivrednih farmi i gazdinstava. Gospodine Pašalić, šta će, osim izložbenog dijela, obilježiti ovogodišnji međunarodni sajam poljoprivrede i prehrambene industrije u Gradačcu?

AMIR PAŠALIĆ:
Na 51. Međunarodnom sajmu poljoprivrede i prehrambene industrije – Sajmu šljive u našem gradu održat će se niz okruglih stolova, kolektivnih izložbi i prezentacija programa iz područja poljoprivrede i poduzetništva. Svjesni smo niza problema sa kojima se susreću proizvođači i prerađivači i svi u lancu poljoprivrede i prehrambene industrije.
Pokušat ćemo da na jednom mjestu okupimo predstavnike vlasti, naučnih institucija, privrednike i direktne poljoprivredne proizvođače.
Sajam u Gradačcu bio je i ostao baza za razgovore o privrednom i komorskom sistemu, udruživanju zadrugara i radu zadružnih saveza.
Mjesto gdje se prezentuje rad nevladinog sektora, udruženja građana i ranjivih grupa, svih onih koji svoju šansu vide kroz poljoprivrednu proizvodnju, obrtničku djelatnost, stare zanate i turizam.
Mi smo turistička organizacija i na tragu činjenice da je gradačački sajam nastao kao privredno -turistička manifestacija iz godine u godinu pažnju posvećujemo razvoju ruralnog turizma.
U tom smislu, ove godine prezentovat ćemo potencijale rezvoja Gradačca, ali i govoriti o razvoju turističke infrastrukture kao temelja održivog turizma u Tuzlanskom kantonu.
Kao i do sada, poljoprivredni proizvođači imat će priliku da saznaju koja su to najnovija naučna dostignuća i kako ih primijeniti na našem području. Između ostalog, govorit ćemo o proizvodnji povrća u zaštićenom prostoru, osiguranju usjeva i plodova od rizika gubitka prihoda.
Poljoprivredno-prehrambeni fakultet Univerziteta u Sarajevu godinama sa stručne strane prati ovaj sajam i od početka je oslonac organizatorima najstarije specijalizovane manifestacije u Bosni i Hercegovini.
Predavači s Poljoprivredno-prehrambenog fakulteta Univerziteta u Sarajevu će u sklopu sajma održati predavanja o temama:
Izazovi i inovacije u voćarskoj proizvodnji, Komparativna prednost korištenja autohtonog voća u proizvodnji hrane sa dodatnom vrijednošću, Elementi standardne tehnologije mirnih vina i češće greške u proizvodnji vina.
Neizostavno, na gradačačkom sajmu posebna pažnja se poklanja najnovijim dostignućima i modernim pristupima u uzgoju i zaštiti šljive.
Od novih zakonskih regulativa, preko biofungicida do primjene dronova za detekciju biljnih bolesti.
I ove godine će biti dodijeljena prestižna priznanja i medalje za kvalitetu Sajma šljive, a ocjenu uzoraka vrši Poljoprivredno-prehrambeni fakultet u Sarajevu.

BIOGRAFIJA

AMIR PAŠALIĆ, direktor 51. Sajma šljive i voditelj Turističkog ureda Turističke zajednice grada Gradačca, rođen je 19.04.1985. godine u Gradačcu.
Osnovnu školu završio je u Srebreniku i Gradačcu, a srednju školu, zanimanje saobraćajni tehničar, u Srebreniku. U Mostaru je pohađao i završio Fakultet muzičke umjetnosti.
Radio je kao nastavnik muzičke kulture u nekoliko osnovnih škola na području grada Gradačca.
U novembru 2023. godine imenovan je na funkciju voditelja Turističkog ureda Turističke zajednice grada Gradačca.
Ima bogato iskustvo u radu sa mladima i organizaciji kulturno-zabavnih manifestacija. Bio je voditelj hora „Grad-Art“ i radio na nekoliko značajnih projekata promocije kulture i tradicije ovoga kraja kao i prezentaciji turističkih motiva Gradačca i okoline.
Dolaskom na čelo Turističke zajednice pokrenuo je Gastro-festival „Kuhaj, peci, reci“, koji za cilj ima prezentaciju jela tradicionalne kuhinje Bosne i Hercegovine.
U saradnji sa timom Turističke zajednice i uz podršku Grada Gradačca radi na organizaciji tradicionalnog 51. Međunarodnog sajma poljoprivrede i prehrambene industrije – Sajma šljive.

Komentari

Powered by themekiller.com anime4online.com animextoon.com apk4phone.com tengag.com moviekillers.com