IVAN LAKIĆ, DIREKTOR HOTELA ZENIT, NEUM:

naslovnica-ivan-lakic

intervju-ivan-lakic-direktor-hotela-zenit

IVAN LAKIĆ, DIREKTOR HOTELA ZENIT, NEUM:

OVOGODIŠNJA TURISTIČKA SEZONA
BILA JE IZUZETNO USPJEŠNA

Tekst Rašid Hakić
Fotografije Hotel Zenit

Prije tri decenije bio je prvi uposlenik Hotela Zenit, tokom kojih je obaljao niz odgovornih poslova.
Sintezom stručnosti i dugogodišnjeg iskustva, Ivan Lakić već nepunih deset godina prvi je čovjek menadžmenta Zenita, perioda obilježenog uspješnim poslovnim rezultatima.
Odlikuju ga odmjerenost, staloženost i iskonska dobrota. Čovjek je kojem možete i morate vjerovati.
Šta je nekada Zenit predstavljao u hotelijerstvu Neuma, pred kojim izazovima je suočen u sadašnjem vremenu i kako ocjenjuje tek završenu turističku sezonu, neka su od pitanja na koje smo dobili odgovore.

BH BUSINESS MAGAZINE:
Gospodine Lakić, kojim smještajnim i drugim kapacitetima raspolaže Hotel Zenit?

I. LAKIĆ:
Zenit je smješten na samoj obali mora, zrcalo je mediteranskog podneblja koje zrači arhitektonskim skladom i ljepotom.
Mjesto je posebnog primorskog ugođaja i raznih ugostiteljsko turističkih privlačnosti.
Raspolaže kapacitetom od 330 kreveta raspoređenih u jednokrevetnim. dvokrevetnim sobama sa pomoćnim krevetom i apartmanima
Mediteranski način života na otvorenom, miris mora i mediteranskih delicija po receptima iz dana kada je vrijeme protjecalo sporije i danas su onakvi kakvima ih je priroda stoljećima darivala.
Mnoštvo različitih okusa isprepletenih kao valovi koji dolaze s plimom. Plodovi mora traže vino domaće loze.
Posvećen odmoru i rekreaciji nudi i ostale pogodnosti koje traži moderan poslovni čovjek. Kongresni sadržaj hotela „ ZENIT“ zadovoljiti će sve potrebe.
Na raspolaganju su konferencijska sala sa 330 mjesta, konferencijska sala sa 180 mjesta, konferencijska sala sa 60 mjesta; tri konferencijskie sale od 20 do 40 mjesta. U Zenitu je instalisana i oprema od koje ozvučenje, flip chart, LCD projektor, projekcijsko platno, video, TV , WiFi i Internet corner,
Svoje mjesto ovdje će naći svi oni koji vole izazov i aktivan odmor.
Uz suvremeno uređenu prirodnu plažu, opremljenu svim potrebnim rekvizitima posebno pogodnu za malu djecu i neplivače, tu su zabavni i sportsko-rekreacijski sadržaji koje čine sportski centar s igralištima za: košarku, odbojku, rukomet, tenis i mali nogomet, boćalište i stolni tenis, koji su dio turističke ponude tijekom cijele godine.
Pored bogatog kulturnog nasljeđa kojeg svakako treba pogledati u neumskom muzeju. Folklorno nasljeđe svoju potvrdu i vrhunac doseglo je u organiziranju smotre folklora i Etnofesta, svojevrsne ode prošlosti isprepletene notama suvremenosti koja plijeni pozornost turista.
Ne gušite u sebi pustolova i žeđ za putovanjem!
Probudite svoje osjećaje posjetom susjednim mjestima.
Stoga posjetite Zaleđe Neuma koje će Vam otkriti stoljetnu tradiciju i sklad života prirode i čovjeka i probuditi u Vama avanturistički duh, Neumski muzej kojji nudi hod kroz prošlost ovoga kraja , kada je lice zemlje bilo posve drugačije, turistički biser Dubrovnik, grad čije zidine pričaju povijest, drevni Mostar i kameni grad Počitelj, koji će vas vratiti nekoliko stoljeća unatrag, Ston sa solanom i zidinama, Korčulu, rodno mjesto Marka Pola, provedite dan sa gusarima u delti Neretve, pogledaj u dušu zemlje u špilji Vjetrenica približite se mjestu čudotvornog ukazanja i mir za svoju dušu potražite u Međugorju.
Hotel posjeduje vlastito parkiralište i zatvorenu garažu.

STRUČNI, ISKUSNI I POSLOVIMA POSVEĆENI DJELATNICI

BH BUSINESS MAGAZINE:
Koliko radnika je u Zenitu uposleno i šta predstavlja vansezonsku ponudu?

I. LAKIĆU:
U Hotelu je uposleno 59 stalnih djelatnika, a u jeku turističke sezone upošljavamo i dvadesetak dodatnih. Kada su u pitanju vansezonska ponuda i sadržaji u sportskom centru, organiziramo radničke sportske igre i možemo udovoljiti svim zahtjevima za organiziranje navedenog vida turizma, a u Zenitu se organizuju i brojni kongrasi i seminari.
U posljednje vrijeme organizujemo i mnogobrojne specijalne programe kao što su branje mandarina u delti Neretve i branje maslina, čime grupama koje na ovom području borave u podsezoni, boravak činimo itekako zanimljivim.

REKORDNA GODINA

BH BUSINESS MAGAZINE:
Kakvim ocjenjujete uspjeh ovogodišnje turističke sezone ?

I. LAKIĆ:
Ovogodišnja sezona je bila bolja od svih poslijeratnih i trajala svih osam tjedana, za razliku na proteklih nekoliko godinama kada je, zbog vjerskih praznika, bila dijelom skraćena.
Ove godine bilježimo za 20 posto bolje poslovne reultate od prošlogodišnjih, a očekujemo da će rujan i listopad biti također uspješni. Time će ova sezona, poslije 2008. godine, koja je bila najbolja u poslijeratnom periodu, biti rekordna.

BH BUSINESS MAGAZINE:
Ko su, u najvećem broju, gosti Zenita?

I. LAKIĆ:
U nekoliko proteklih godina oko 80 posto posjete čine ino gosti, od čega 90 posto Poljaci, a 10 posto Slovencii Mađari.
U posljednje dvije godine imamo značajan broj gostiju iz Koreje, a organizacija dolaska u Zenit u znatnoj mjeri se realizuje putem turističkih agencija.
Osmišljenim programima za omladinu i drugim vrstama sadržaja Zenit činimo zanimljivim, što se odražava i na popunjenost kapaciteta.

ŠTO PRIJE RIJEŠITI PITANJE VLASNIČKOG STATUSA

BH BUSINESS MAGAZINE:
Do kojeg nivoa se došlo po pitanju privatizacijskog procesa?

I.LAKIĆ:
Kada je u pitanju tranzicija vlasničkih odnosa Hotel Zenit je u svojevrsnom vakuumu.
Pokrenut je proces privatizacije, raspisan tender na kojem je izabran najbolji ponuđač, međutim drugi učesnici tendera uložili su prigovore i trenutno se nalazimo u nezavidnoj poziciji za poslovanje.
To će se posebno negativno odraziti ukoliko sudski postupak bude potrajao duže. Svi drugi objekti u Neumu, koji su privatizirani, podigli su nivo i kvalitet ponude, tako da je u ovakvim uvjetima poslovanja sve teže udovoljiti zahtjevima turističkog tržišta i ukoliko u Hotel izostanu prijeko potrebna ulaganja, poslovanje će biti sve teže.
Mi nismo stranka u postupku i ne možemo uticati na što brže rješavanje novog vlasničkog statusa, što je na sudskoj instanci.
Međutim, naše su želje da se postupak što prije riješi, da se Hotel rekonstruira, što bolje prilagodi uvjetima tržišta i nastavi raditi kao i svi drugi objekti na ovoj regiji. Neum je atraktivna destinacija i nije problem kvalitetno se pozicionirati na turističko tržište.
Međutim, dodatna ulaganja su, ponavljam, izuzetno bitna.
Do sada smo svake godine ulagali oko 500 000 KM kako bi bili rame uz rame sa drugima, ali u ovom vakuumu u kojem se nalazimo, nisam siguran koliko je svrsishodno investirati.
S druge strane tržište ima svoje zahtjeve i mi moramo osigurati poslovanje Hotela i dostignuti kvalitet usluge, koji osiguravaju prihod. Dakle, ovo je dosta neizvjesna situacija i zbog činjenice što smo prije mjesec dana morali imati cijene za ino tržište i sačuvati ga, jer smo se dugi niz godina grčevito borili da ga osvojimo.
Međutim, kada nemamo informaciju šta će se i kada dogoditi, teško je donositi odluke o planirati poslovanje u ovakvim uvjetima. Nastojimo i u dobroj mjeri uspjevamo da radom i angažmanom svih zaposlenih u Zenitu nadoknaditi to što Hotel ne zadovoljava nove kriterije na turistčkom tržištu. Manjkavosti, kojih smo svjesni, nastojimo anulirati i analizirajući ankete gostiju, najveće ocjene dobijamo na angažman djelatnika, te kvalitet usluge i hrane.
Svjesni smo da Hotel Zenit teško može zadovoljiti standarde izbirljivih turista, pa svoje mjesto tražimo na niskobudžetskim grupama.
Međutim i za to treba uložiti puno napora ukoliko želimo sačuvati dostignutu poziciju na tržištu, pored ostalog i za budućeg vlasnika.
Jer i kada Hotel bude obnovljen i u višoj kategoriji smještaja, ukoliko ne bude koristio poziciju koju sada imamo, trebat će mu više godina prilagođavanja tržištu. Zato nastojimo da održimo stečenu poziciju kvalitetom turističke usluge, hrane, posluge i svega ostalog što uposlenici stručnošću i iskustvom mogu i žele dati, kako bi, u nekom budućem periodu, kada Hotel bude renoviran, turoperatori bili upućeni na Zenit.

BH BUSINESS MAGAZINE:
U kojoj mjeri se nedostatak općinske turističke zajednice odražava da Neum bude još privlačnija destinacija?

I. LAKIĆ:
Nedostatak bolje organizacije turističke djelatnosti loša raspodjela i netransparentno trošenje novca od turističke takse, kao i nepostojanje lokalne turističke zajednice imaju negativan učinak na kvalitet turističke ponude u Neumu kao turističkoj destinaciji.
Mi sada imamo kvalitetne hotele, kvalitetan privatni smještaj, ali kvalitet turističke ponude Neuma kao destinacije zaostaje.
Smatram da se u to ulaže nedovoljno i da je gradska turistička infrastruktura kočnica daljnjem razvoju turizma u Neumu.
Po sadašnjem zakonu od ubrane turističke taxe lokalna zajednica ima malo koristi, a tako ubrana sredstva bi se trebala isključivo koristiti za razvoj turističke infrastrukture destinacije i pozicioniranja turističkog mjesta na turističkom tržištu.

To bi posredno imalo pozitivan efekat na poslovanje svih subjekata.

DRUŠTVENA ODGOVORNOST

BH BUSINESS MAGAZINE:
Uspješno poslovanje, sasvim je sigurno, potvrđeno je nagradama i priznanjima.

I.LAKIĆ:
Svakako. Zenit je dobitnik brojnih nagrada od kojih i Zlatne plakete bh. biznisa, Zlatne krunu udruženja hotelijera i restoratera Bosne i Hercegovina, te brojnih lokalna priznanja. Posebno naglašavam lokalnih jer je Hotel društveno odgovorno poduzeće i učestuje u finansiranju svih društvenih aktivnosti koje se organizuju na području općine Neum i široj regiji.

NAJBOLJA BH. TURISTIČKA DESTINACIJA NE ZALUŽUJE OVAKO LOŠU CESTOVNU KOMUNIKACIJU

BH BUSINESS MAGAZINE:
Kako komentarišete stanje ceste od Neuma prema bh. unutrašnjosti?

I.LAKIĆ:
Sramota je da se 21 stoljeću u Europi u jedno turističko mjesto dolazi cestom kakvom se sada dolazi u Neum.
Nova cesta se počela graditi prije skoro 35 godina i za sve te godine izgrađeno je samo oko pet kilometara.
Nedopustivo je da Neum, jedino turističko mjesto na jadranskom moru bude sa unutrašnjosti države povezano takvom cestom.
Vjerojatno niti jedno općinsko središte u Bosni i Hercegovini nema tako lošu cestu koja ga povezuje sa ostalim dijelom države.
Smatram da bi hitno trebalo nastaviti započetu gradnju nove ceste, ali do tada bi trebalo popraviti postojeću, jer je ona sada na nivou seoskog puta i mislim da bi malim ulaganjima mogla biti puno bolja i sigurnija za ljude koji žive u Neumu kao i za mnoge koji tom cestom dolaze i odlaze iz Neuma.

 

Ivan Lakić rođen 1959 godine u mjestu Velja Međa na području općine Ravno, četerdesetak kilometar udaljenom od Neuma .
Srednju školu završio je u Trebinju, a potom diplomirao na Fakultetu za turizam i vanjsku trgovinu – smjer vanjska trgovina u Dubrovniku .
Radni odnos započeo 1984. godine u Hotelu „ SUNCE“ Neum, tada jednom od najboljih hotela u Bosni i Hercegovini.
Po otvaranju hotela „ ZENIT“ bio je među prvim zaposlenicima na poslovima pomoćnika direktora za hotelijerstvo. U narednim godinama obavljao je niz drugih poslova i radnih zadataka.
Od 1991 – 1994 godine bio je podpresjednik Izvšnog odbora Skupštine općine Neum i predstojnik odjela za financije, poslije čega se vratio na mjesto zamjenika direktora u hotela „ ZENIT“ .
Od 2008 godine je direktor hotela „ ZENIT“ . Oženjen je i otac kćerke i sina .
U slobodno vrijeme se bavi pčelarstvom i vodi Hrvatski vaterpolski klub“ Jadran“ Neum.

         

Komentari

Powered by themekiller.com anime4online.com animextoon.com apk4phone.com tengag.com moviekillers.com